quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 mars 2016

Våra små grisar!

Av Susanne - 8 mars 2016 22:47



Tänk att det kan göra så mycket skillnad,

att vara ifrån vardagen för en tid.

När man kommer tillbaka till det där vanliga igen,

så blir man påmind om hur mycket just det betyder.

Det blir viktigt att ta till vara på dagen      



Det är precis det vi gör nu,

och vi njuter av det!




"Jag lär Skorpan allt jag kan!"

Ronja håller full koll på sin adept,

och Skorpan är en läraktig sådan.


 


I går var vi och simmade igen, till glädje för alla som var med.

Ronja älskar att ha något i munnen vid simning, 

till skillnad från....



...Skorpan, som absolut INTE vill bära på något i vattnet.


Tror många minns Skorpans simstil i början,

den var väldigt "plaskig" och okoncentrerad.

Numera är hon som en fisk i vattnet, mycket lugnare simsätt,

och stannar mer än gärna i poolen länge länge.

Övning ger färdighet!

     



Fina badtjejerna!

       



Att gnälla är inte min melodi, men den här j....a axeln gör mig smått tokig.

Att hålla den stilla, det har ingen som helst effekt,

det enda som får mig på andra tankar är det här!

Att promenera och umgås med hundarna.

Det hjälper mot det mesta, tror jag.

Opererande läkare hörde av sig i dag, några undersökningar som måste göras innan operationen.

Förhoppningen är att det ska räcka med en titthålsoperation, 

men han var väldigt tveksam till det.

Det som orsakar denna hemska smärta kan ev kräva att man öppnar opp helt,

vilket vore synd (tycker jag) 

Det skulle innebära en betydligt jobbigare tid efteråt.

Men men, det kommer så klart gå det också....måste man så måste man.



Jaa, det här är ingen rolig syn, precis!

Visserligen tror jag det härstammar från långt tillbaka i tiden,

men jösses vad mycket skrot som skulle kunna göra djuren i skogen illa

  


Tillbringade en stund på en sten, och lyssnade på vårkvitter från fåglarna.

Det finns hopp om en vår även i år.



Skorpan, söt som socker.



Ronja!

Spår efter en djupdykning i leran på nosen.



Flera vårtecken!



Som vanligt, höll jag på att säga,

hittade flickorna doften som man inte kan låta bli att rulla sig i...

När detta händer går det verkligen inte att strunta i det.

Att låta två stinkande, geggiga små grisar stiga in i huset, det är helt uteslutet.

Tvätt av valda delar är nödvändigt.


Skorpan klar, väntar på att dörren ska öppnas!



"Åh, vad man ska behöva vänta!"



Nästa skitgris klar......

När allt är gjort, pälsar torkade och rena, 

då är det en fröjd att krama om dom båda igen.

Tänk att vi har så olika smak, vad gäller dofter



Nu skulle jag önska att vi fick lite solsken även i detta avlånga land.

Jag vill ha ljus, lite värme, lite torrare marker......det kan väl inte vara så svårt att ordna, eller?


Hur som helst, sol eller inte, så blir det utflykt i morgon,

med matsäck!

Tillsammans med kompisar, som delar samma intresse.

Härligt!


Kram

Susanne



 
 
Eva H

Eva H

9 mars 2016 09:31

Jag är attans glad jag inte har en rullare, för OJ så mycket gegga det var på ängen vi spårade runt på igår :P
(En stooor plats jämsmed t-banan. Lekpark, 4-H o väldiga ytor för annat.)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

9 mars 2016 10:54

Skulle önska att rullningarna inte låg högst opp på deras "att göra lista", men anar att det blir svårt att få ur dom dessa "olater"
Hade vi bott i en lägenhet i stan, då hade jag nog blivit smått tokig 😡
Kul att A gillar det här med spårning ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards