quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Mår illa...... 😢

Av Susanne - 12 mars 2016 21:36

  


Det har varit några riktigt härliga dagar, 

(vad gäller vädret)

Bara att njuta, ta med hundarna på sköna promenader.....


Är det ingenting som känns för högt för dig, Ronja?

För mig känns det i alla fall alldeles för högt!

(självklart får hon inte hoppa ner utan hjälp, även om hon mer än gärna skulle göra det)




Skorpan har så klart lärt sig tjusningen med att hoppa opp på höga höjder.



Det roliga är att om vi ser någon liten höjd,

räcker det med att visa dom båda...."Titta där, hopp opp...!"

I det här fallet en fastfrusen höbal en bit ut i vattnet.


"Så där då....är du nöjd nu, matte?"



Jag har varit o gjort dom sista förberedelserna inför kommande operation,

och jag måste nog vara tacksam över att det nu blir av.

Har länge varit väldigt tveksam till den, en operation är alltid en operation,

men jag måste ge mig, trots en ständigt återkommande otur när det gäller operationer.

Det finns inget annat sätt att ev bli av med den hemska smärtan.

Den har börjat bli så hemsk att jag mår illa, kräks.....och ingenting hjälper.

Alla smärtstillande preparat jag står på gör ingen skillnad alls för värken i axeln.


Klart jag många ggr tänkt att mitt problem har orsakats av förslitning,

och det var en av frågorna jag ställde till min läkare.

Absolut inte, sa han, det har ingenting med det att göra alls.


 


Vila har ingen som helst effekt heller, det kunde jag konstatera under vår vistelse i Thailand.

 Nu återstår bara den här operationen, som dom inte riktigt vet hur det kommer gå till.

Förhoppningen är att det räcker att göra en titthålsoperation, men stor risk föreligger,

att dom måste öppna större.

Något där inne ska inte vara där, men man vet inte riktigt vad det är...än.

Dom räknar även med att såga av nyckelbenet en bit, man måste åstadkomma större rum.

Onsdag är dagen jag nu väntar på.



    Konvalescensen kommer bli lång, minst fyra månader,

men bara jag slipper den här hemska smärtan blir jag GLAD.

Jösses vad jag gnäller!!!     



Det har blivit väldigt få blogginlägg den senaste tiden, 

vilket inte på något sätt beror på att jag ledsnat på att skriva,

nej nej, återigen är orsaken AXELN.

Även små små rörelser som att skriva, både på tangentbord eller med penna,

orsakar värk och "svordomar"

😡👎🏼😁😠😖


Ronja med sin nya boll, en riktig favorit bland bollar.



Skorpan vet att det är säkrast att inte försöka ta den där rosa, fina bollen för Ronja,

hon nöjer sig mer än gärna med en annan.

Boll som boll, tycker hon. (Tror jag)



Sötnosarna i solen  




Våra promenader kan vi inte vara utan, hur besvärligt den än känns.

Det är faktiskt det enda som gör att jag står ut.

Så tycker jag det är med det mesta iofs, om man mår dåligt, är ledsen,

har något som känns jobbigt...då är en skön promenad tillsammans med Ronja o Skorpan 

något som får mig att må bättre, i alla lägen.



Det tar lite tid att skriva på mobilen,

men det är inte på långa vägar lika smärtsamt som att knappa på tangentbordet.

Man kan ju tycka kanske, att låt bli att skriva då!

Javisst, det vore smart....men jag tycker det är roligt....


Kram på er mina vänner 

Susanne




 
 
Sytanten

Sytanten

12 mars 2016 23:40

Nu vet ju inte jag vad som orsakar din smärta i axeln eller hur svår den är men jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska ordna sej för dej, jag ser i din blogg hur mycket du är med Ronja och Skorpan och för står att smärtan i just axeln kan vara jobbig.Håller tummarna för att din operation lyckas jättebra trots lång konvalecens. Ser fram emot fler härliga bilder.Många kryakramar från Sytanten

http://sytantenbettan.blogspot.se

 
Susanne

Susanne

13 mars 2016 00:13

Jag känner mig nu som en jäkla gnällspik....det vill jag verkligen inte vara. Men den här "historien" gör mig lite smått tokig. Kan liksom inte hantera det längre. Men nu är hjälpen nära, hoppas jag. Ett stort tack Bettan, vad gullig du är. Smärta är inget som brukar bryta ner mig, inte alls, men det här är hemskt. Jag kommer inte undan den på något vis, Joo, kanske just när jag är ute med hundarna i skogen, då skingras det lite. Ser verkligen fram mot att få det överstökat nu, och ta tag i rehabiliteringen.....Tack ännu en gång för dina ord Kram Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

13 mars 2016 07:53

Jag hoppas verkligen operationen hjälper. Smärta är inte kul. Tur att du har dina fina flickor.
Kram.

 
Eva H

Eva H

13 mars 2016 08:58

Men hörru du!
Det där är inte gnäll!! Du bara talar om precis hur det är ju.I min värld är gnäll ynkande o oh-vad-det-är-synd-om-mig kring småsaker.
Jag tror (TROR) att jag kan ana en liiiiiiiiten anings om din värk. Min vänstra axel är bra irriterad numer (små draghundarna, är säker...) o de dagar när jag inte kan ha den på ett enda håll eller ligga på ett enda vis...
Ber om en lyckad operation!
Kramar i mängd!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

13 mars 2016 13:40

Stort lycka till med operationen

 
Susanne

Susanne

13 mars 2016 18:15

Åh, vad ni är snälla 😍 Tack i massor mina fina vänner ❤️
Kramar
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Annakarin

Annakarin

14 mars 2016 14:50

Förstår dig fullt ut. Fy för smärta. Ligger just o väntar i rummet gör en smärtgenomgång.

http://Www.annakarins.egenhundsida.se

 
Ingen bild

Annelie

24 mars 2016 17:53

Glad påsk till Ronja, Skorpan och matten. Hoppas att operationen har gått bra. Jag ser fram mot många roliga hundinlägg framöver i denna jättefina blogg.

 
Susanne

Susanne

25 mars 2016 21:11

Ett stort TACK Anneli, och en riktigt Glad Påsk! Sakta men säkert jobbar jag mig tillbaka till det vanliga livet (vilket i mina ögon går alldeles för sakta) 😊
Åh, så glad jag blev över dina ord, dom värmer ska du veta
Kram ❤️
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ingalill N-S

29 mars 2016 09:32

Stor GOD BÄTTRINGSKRAM till dig. Hoppas du mår bra efter din operation och att du nu kommer att slippa smärta. Smärta tar på krafterna.
Kramar från Era Våra och Ingalill

Susanne

3 april 2016 22:39

Hej och stort tack, Inga-Lill.. Den där smärtan har inte varit go att handskas med...hemsk faktiskt. Men det börjar så sakta ge med sig nu, så nu ser jag framåt igen. Tid är väl det jag behöver, för att komma tillbaka med en fungerande arm igen.....
Kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards