quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

Jaa, vad händer?

Av Susanne - 5 maj 2016 22:49



Det har blivit långt mellan gångerna här på bloggen den senaste tiden.

En sak är i alla fall säker, jag saknar både att skriva o fota,

men omständigheterna har gjort det svårt.

Tänker inte gå in på några flera detaljer om det här, för trots allt är det ju en hundblogg.

Så med det sagt, fortsätter jag nu som om inget hänt  


Vad har vi då haft för oss?                           




Njutit av den senaste tidens underbara väder, så klart!

Innefattar naturligtvis bad!

Vissa har en hel del annat att stå i också, som att utforska och ta reda på all info som går,

om platserna vi besöker.




Min egen lilla "skvallerbytta" Ronja, som håller reda på allt som Skorpan gör.

"Kolla kolla matte, nu går Skorpan ner i diket i det skitiga vattnet, trots att du sa ifrån om det!!"  

 



Det absolut bästa medlet för läkning o återhämtning,

det är det här.

Att strosa i skogarna, upptäcka nya platser, fika i en vitsippebacke,

tillsammans med dom trogna TVÅ.




Att använda kameran har varit en pina, har inte kunnat lyfta den helt enkelt,

vilket varit "skittrist" rent ut sagt. 

Därför är jag så glad att jag nu funnit ett sätt att ta några bilder.

Inga sura miner från mina ständiga motiv, tror nog även hundarna saknat "klickandet" från kameran.

Lite i alla fall 



Skorpa på tork!

Dom tar minsann ingen som helst hänsyn till kroppsdelar som inte fungerar.

Nej då, varje lerpöl ska utforskas....på djupet!



Ronjas plats i skuggan!



Visst är jag fin......ren o len.

Pass på, det händer inte varje dag




Var tog den lilla Skorpungen vägen?




Den här helgen brukar vi göra årets första dragresa.

En härlig långhelg i Gävle, som handlar om DRAG.

Tyvärr gick inte det i år, utan två armar fungerar inte mycket.

Saknar verkligen den resan med allt vad det innebär.

Att återse drag och bernertokiga vänner, som bor spridda över hela landet.

När vår träning kan återupptas, det har jag ingen aning om,

kan bara hoppas på att det blir i år.



Tills dess......tar vara på alla dagarna på bästa sätt,

med alla nära o kära intill.



Äntligen är det klart, något jag vänta på såå länge nu!

Skulle visat er tänkte jag, men det får bli nästa gång.   

Tills dess....



....njut av våren och allt som hör till den, 

och var rädda om er o varandra.


Kram

  

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

6 maj 2016 10:47

Jag börjar tänka på en av mammas tidigare dvärgtaxar, Lukas, när du beskriver Ronja som "skvallerbytta".
Samtidigt med Lukas (som hade otur o fick byta bröder flera ggr stackarn) hade mamma o pappa kanintaxen Igor. (Enda inmätta korthåriga kanintax på fler år :D ) Igor var absolut värsta "busen" inräknat alla våra hundar. Suverän på att krångla sig upp överallt o hitta saker, trots sin litenhet.
Lukas utvecklade ett väldigt speciellt skall som bara användes när han ropade :"Matte!!!! KOM!!!!! Han gör nå't han säkert inte får igen!!!!!!!!!!!!!!!"
Ta hand om dig!
Kram o PUSS från luddpellen!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

7 maj 2016 22:32

Dom är allt bra roliga, våra fyrbenta vänner :-) Och rätt smart också!
Tack Eva och kramar till er

 
Ingen bild

Liza Hansson

6 maj 2016 13:07

Jag tror vi alla så gärna väntar på dina ord och bilder, huvudsaken är att du mår bra. Kram.

Susanne

7 maj 2016 22:30

Tack Liza

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards