quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 maj 2016

22...aj aj aj, det var många det....

Av Susanne - 20 maj 2016 22:15


       Så kom vi då hit!      

Om jag nu skulle ha varit här någon gång, då var jag förmodligen väldigt ung,

och minnet från den epoken saknar vissa små detaljer.

Bäst att passa på innan den stora invasionen startar opp,

då människor i alla storlekar lägger beslag på sandstranden.



Med oss på "resan" var våra hundvänner.

Kul med vänner som gillar samma saker i livet....som att springa på en sandstrand så sanden yr!



"Tack du matte, det var riktigt skönt det där"   


   


Vättern är bland den kallaste sjön, sägs det ju, men det bekommer inte dom här två om alls!

"Får vi chansen att bada, då tar vi den så klart!!"



Bara MÅSTE föreviga dom fyra, sittandes i sanden.

               


OM man nu tillåter att hundarna badar, för att sedan kliva opp på en strand med vit, fin sand,

då kanske man är lite knas?!

Följden av detta blir så klart att väldigt väldigt mycket sand följde med hem.

Plötsligt hade vi en "inomhussandstrand"!



En fin gammal stock, dekorerad med hundar av olika slag.


     

Resan fortsatte......nästa stopp, Historiskt!



Ett slott som stått och fallit sönder under många år, men som nu ska rustas opp igen,

för att vi i vår tid ska få veta mera och få en bild av DÅ.



Fram med ryggsäcken och mera fika gång nr 2 denna dag!

   Frågan som bedjande ställs här, den är, "KAN VI INTE FÅ BADA IGEN??"      

Näe....det blev avslag på den frågan   



BAD o SIM = Blåsa hundarna torra.

Jag struntar aldrig i den saken, att blåsa dom torra menar jag.

När det är lite varmt i luften, blir det säkert som ett "våt-varmt" omslag när dom är helt våta,

med den enorma päls som dom har.


Torra och fina igen, och välkomna opp i knät....vilket som helst faktiskt   



Det är så mycket positivt som hänt den senaste tiden,

har träffat så många fantastiska nya människor, som gett mig så mycket positiv respons.

Varför hänga kvar vid det som inte är bra, som inte känns bra, det gör ingen gott.

Jag är som så många andra med i fb, där man får väldigt måga vänförfrågningar,

väldigt mycket reklam  annat poppar opp ideligen,

vilket jag tror är en av orsakerna till att så många drabbas av att konton blir "hackade".

Så blev ju även mitt.

Tråkigt, men absolut inte "dödligt", ett I-landsproblem som är rätt ovidkommande.

Men ändå, ett kul sätt att träffa väldigt mycket trevliga människor.

Så när jag bestämde mig för att trots allt, starta en helt ny sida, 

bestämde jag mig för att faktiskt enbart ha vänner som jag har någon form av konversation med.

Jag skriver inte massor, varken på min egen eller andras sidor,

men jag låter mina vänner veta att jag läser deras inlägg.

Nu gjorde jag det, gjorde slag i det jag bestämt,

tog bort människor som jag aldrig någonsin har något som helst kontakt med,

vilket då resulterade i, vad jag kan kalla, ett ganska irriterat meddelande.

Jag svarade, att i ärlighetens namn, trodde jag nog inte att vederbörande märkte det ens.

För mig är inte antalet intressant alls, det är innehållet som räknas.


   


"Puss på dig, Ronja"

  


I dag blev det helt galet många bilder!!

"Jaa, vad sjutton....jag vill ha dom här helt enkelt"

(Vill man inte se, så struntar man i det bara)

  




Snart hemma igen, från dagens skogstur med "ryggan"

Älskar sällskapet!




  


  


Kramar

Susanne

 
 
Ingen bild

Eva H

21 maj 2016 10:04

Men SNÄLLA du! Inte kan du ta bort folk så där hur som??? VAD ska deras andra vänner tänka om den personen inte har "tillräckligt" många vänner då'ra???
Du känner ju mig lite så du läser det där rätt :D
Jag är SÅ glad för nätet ibland! Ibland när jag då tänker lite extra på att t.ex dig hade jag förmodligen/mycket möjligt/antagligen aldrig stött på annars!
Kramar!

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

21 maj 2016 14:35

Vilka underbara kort

 
Susanne

Susanne

21 maj 2016 18:11

Preciiiiis så är det jag menar, Eva!!
Vissa människor "klickar" man med, andra inte. Och tur är väl det, hur skulle man annars hinna med allt 😊
Kram på dig, Eva (som jag aldrig lärt känna utan dessa sociala media) 😉💗

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

21 maj 2016 18:12

Tack i massor, Inga-Lill, vad glad jag blir över dina ord 😀
Kram från oss 💕

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards