quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

#alltärinteutananmärkning

Av Susanne - 26 maj 2016 21:45

      

  Återigen har några dagar passerat, men det är ju inte så att kameran inte fått arbeta.

Det är så här, att jag och en vän gått en kurs i fotografering, eftersom vi vill lära oss mera o mera.

Har fått lära mig massor av roliga saker som jag nu experimenterar med vareviga dag,

och som vanligt får hundarna agera modeller för mattes intresse.

Jag tror inte dom misstycker alls, snarare tvärtom,

det blir som lite träning samtidigt, när man ska befinna sig på lite olika platser, och vara stilla när så krävs.


Det har alltså blivit lite bilder tagna.....ska inte visa dom alla, jag lovar!


En skogspromenad med barnbarnen som spenderade helgen hos oss.

Hundarna har fullt sjå att hålla reda på barnen, som springer o gömmer sig hela tiden.            



     Ronja är Meyas favorit.

Jag kan förstå det, för Ronja är ju den "lugna",

medan Skorpan har lite "myror i brallan".




Härligt sommarväder, vilket innebär varma hundar,

så vi tar för vana att ha vatten med oss, om det inte råkar finnas ett litet vattenhål i närheten.




Vi simtränar också ganska ofta, dels för att jag tycker det är bra träning för dom,

och hundarna älskar det.




Ronja vill gärna ha något i munnen hela tiden som hon simmar,

samma sak gäller om vi är vid en sjö. Då hittar hon alltid den "braigaste" pinnen, 

som får hänga med under hela simturen.

     


Jag undrar hur länge Ronja skulle kunna ligga i vattnet och simma,

om inte simtiden tog slut? 


 


Och eftersom även Skorpan har blivit en mycket duktig simmerska, 

så skulle dom nog gärna vara i länge länge.

Riktiga vattendjur, med andra ord.



En liten paus....  



Allt roligt har ett slut, så även simtider!

Kvar är då bara spolning av pälsar samt stretchningen.

Det tar sin tid, men det är det helt klart värt.

Att se sina hundar vara glada, det betyder liksom allt.



Ja men just ja.....det var en liten sak till......Torka pälsarna!

Skulle inte klara det utan en effektiv hundblås, då skulle jag väl aldrig bli klar.

Och att låta dom vara blöta och självtorka, det är inte ett alternativ.




Det här är Kicken, en av våra kompisar.

Här kommer han springandes efter att ha varit lite väl långt från oss......och då....

då står Skorpan där o väntar på honom, ser så där snäll o rar ut.......för att i nästa sekund.....




ANFALLA!!!

"Hördudu, så där gör man inte, sticka iväg så där långt, det får man inte!!!!"



Nöjd o belåten Skorpa, efter att ha knockat Kicken till marken.....

Som tur är tas hennes behandling inte så allvarligt, och snart ligger Kicken lite för långt före igen, haha!



Bergsgetterna!




Lång tunga = Dags för lite vattenpaus.




Och inte får vi glömma gruppbilden!

Alla med på noterna.....eller, jaa, Skorpan på sitt sätt.....

"Näpp, jag tänker ligga kvar här borta.....spelar väl ingen roll, eller?"




När jag började skriva här, för ett antal år sedan, då var jag nog ganska öppen med vad jag berättade,

men saker o ting har förändrats,

och jag har fått inse att man får vara försiktig med vad man delar med sig av.

Tyvärr.

Det finns saker som jag skulle tycka var bra att dela med andra hundtokiga människor, 

både bra och dåliga saker, men som det är nu går inte det.

Men kanske kanske, en vacker dag, om jag hittar ett svar på mina funderingar,

att jag delar det här.

Är ganska övertygad om att jag inte är ensam om det, 

att flera än jag råkat ut för liknande dilemman.



Att dela erfarenheter är väl alltid bra, alltid kan man lära sig något nytt,

för man blir ju aldrig fullärd i ämnet hund.

      


I helgen väntar ett riktigt skojigt uppdrag som vi fått,

men vi tar en dag i taget....


Fina tjejerna.



En sammanfattning av senaste tiden.

En dag sommar, nästa dag höst.....när ska vädret bestämma sig?



Allt gott

Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Eva H

27 maj 2016 08:56

Men hallå!!! Vart tog den där LILLA barnbarnstösen vägen??? Jisses vad de växer snabbt de däringa :D
Förstår ditt val vad gäller skrivande. Nu vet jag ju att du har vänner på nära håll men annars finns både PM o telefon ;)
Kram!

 
Susanne

Susanne

27 maj 2016 12:11

Jaa du Eva, inte klokt vad fort det går 😱 Man hinner inte med i svängarna.
Tack snälla, jag vet att du finns där, och det känns tryggt
Kram ❤️

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

27 maj 2016 15:02

Jag skulle också vilja gå en fotokurs. Jättefina bilder.

http://www.echosierra.se

 
Susanne

Susanne

27 maj 2016 16:56

Det har verkligen varit jättekul och lärorikt, Sofia, rekommenderas varmt. Det finns oändliga möjligheter med våra kameror, som inte jag hade en aning om.
Tack snälla för dina fina ord
Kram
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

27 maj 2016 19:52

Oj oj vilka fina bilder du har duktiga vovvar som vill vara ned på kort våran Freja tycker det är helt onödigt att vara med på något kort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards