quilaoronja

Direktlänk till inlägg 13 juli 2016

Få nu inte slaget!!

Av Susanne - 13 juli 2016 22:45


Åter igen har vi befunnit oss i en hemsk period.

Ännu en gång har det handlat om Skorpan, denna underbara hund.

Den här gången tänkte jag, att varför kan hon inte bara drabbas av något

som är enkelt att sätta ett namn på?

En diagnos.

Känns som att det skulle vara enklare då.


Nej då, varför göra något enkelt?

Veterinärerna kliar sig i huvudet (dom flesta) för så finns alltid någon som sticker ut lite mera än andra.

Det här ska vi lösa!! 

Ska dra hela långa historien en dag, men den är för lång för nu, 

och vi har inte sett slutet ännu.

Senaste proverna har "kommit bort"!!! 

Om det händer en gång, då är det ingen gång.

Men händer det två ggr, pga samma veterinär, då är det två ggr för mycket, om ni frågar mig.

Återkommer med denna "soppa", så snart jag får en lösning på allt.


För att få lite energi och för att komma iväg ett tag,

styrde vi bilen söderut till kära vänner.

Där finns så klart även två berner-killar, som tjejerna gillar skarpt.


Här kommer en samling bilder från några härliga dagar på Sturkö.

           Kvällspromenad ut till Brändaholm, som från början (1920-talet)

är ett underbart mysigt koloniområde.

I dag är det ett område som kräver stora plånböcker,

trots dom pyttesmå tomterna, med dom pyttesmå stugorna.....

             

Ronja, Skorpan och Lille-Pop på en av alla bryggorna.



Solen på väg ner, då antar allt en varm färg.


         


Skönt att sträcka på sig efter bilresan....och vad är väl skönare än just en sväng med hundarna.



Hemma väntade Dizel.....  



 Lille-Pop pustar ut.     

       


Strålande sol....igen!

Bad så klart.



Tjejerna satte full fart mot husse.....som tur är dom ganska försiktiga när dom kommer fram.

Att få en smäll av en stor tass är ingen önskedröm.





Ett av många "tok-ryck"!




Ronja älskar det här.

Bad och simning, utflykter, åka bil...att bara vara med, där vi är.



Ja, så klart även Skorpungen!



Grabbarna då....jo, dom är nog liiite mera stillsamma än Ronja o Skorpan.

Studsar väl inte riktigt runt som "stollar".   




"Hej då, nu drar jag.....simmar iväg helt enkelt!"

(Numera blir jag inte orolig för henne, nu vet jag att hon är jätteduktig på att simma,

 och hon klarar att vända långt där ute).

Annat var det förr, innan hon kom på tricket med simningen....

Vända gick överhuvudtaget inte.

Då kastade sig Ronja i vattnet och simmade ifatt henne,

drog tag i nackskinnet, och liksom vände Skorpan åt andra hållet,

så hon kom in till land igen.



Slappade på stranden en stund.

Spanade in killarna   



Fina Pop....



Skorpungen   




"Eh...ska ni äta alla dom där våfflorna helt själva, eller???"

"Får vi smaka?"

 


Länge länge kan man sitta så här....nästan risk för nackspärr!



Att se hundarna trötta och nöjda på kvällarna gör mig glad.

Här slappar Dizel.



Inte bara sim och bad, även promenader i mycket fin natur.



Några härliga dagar tillsammans med vänner, gör susen för oss alla.

Nu hoppas vi att Skorpan hämtar sig, och kanske mest viktigt,

att vi får reda på orsaken till besvären hon haft.

Håll gärna en tumme, eller två   


Kram

Susanne

 
 
Anna

Anna

14 juli 2016 04:00

Återigen , helt fantastiska bilder på 4 mycket fina hundar. Tråkigt att läsa om Skorpan. Det var ett tag sedan jag läste här hos er nu. Hoppas ni får rätsida på problemet. Kram

http://Www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

14 juli 2016 08:22

Håller tummarna att allt löser sig till det bästa. Helt underbara bilder!. Kram

 
Ninni

Ninni

14 juli 2016 09:04

För en som inte hängt med riktigt, vilka symptom är det som ni hittat på att något är fel?

http://guldsaluki.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

14 juli 2016 09:47

Jag får en reaktion var gång du skriver om besvär o veterinärbesök nu - vad ÄR det med dagens veterinärer??? Eller har alla slarviga, ointresserade, "B-veterinärer" hamnat i din hemtrakt? Blir rent mörkrädd över alla rena slarv-/lathetsfel du råkat ut för :(
Hoppas ni får klarhet snarast!
Härliga foton på ljuvliga vovvar! (Stackars Skorpan, jag fnissar över hennes simmande varenda gång ;) ) Är Pop unghund o Diezel lite äldre? Jättefina killar båda!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

16 juli 2016 17:54

Håller tummar och fingrar för allt ska gå bra. Helt underbara kort på fina vovvar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards