quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 juli 2016

En sån' där härlig dag bara....

Av Susanne - 28 juli 2016 21:45



Det går numera lite tid mellan varje blogginlägg,

vilket har sina tråkiga orsaker.

Men efter ett tag suger det i "bloggtarmen" och jag bara måste skriva av mig lite.    

Tycker ju egentligen att det här är himla kul.....


En vacker dag, som så många andra denna sommar, packade vi ryggsäckarna och åkte till en riktigt pärla,

tillsammans med våra vänner.


Att vandra nära vatten är ju liksom en förutsättning i värmen,

och det uppskattas mycket Av det här gänget.

Alla på samma bild!

Chicco och Ronja på väg mot kameran,

Kicken och Skorpan är fullt upptagna med att leta efter något mycket viktigt.....

     



Så mycket bus o lek!


     


Hela tiden med möjligheten till svalka för oss alla.




Ronja o Kicken busar...

Skräckblandad förtjusning, det händer när Ronja kommer farande i full fart.

    



Det här är en plats jag mer än gärna återvänder till,

om o om igen.

Börjar t o m hitta runt vandringsleden.....nästan alltså!




"Galenpanna -Skorpan"

Far omkring bland stenarna som hon vore något annat än just en Berner.




Foto-Bruden....Ronja, älskar kameran!

    




Våra fina tjejer,




Skorpan o Kicken har upptäckt något i vattnet.....




"Vad är det....jaa, vi har hittat något mycket spännande!"




"Vad säger du, kompis, hur ska vi få tag i det?"




"Äh, jag kollar här ner", sa Skorpan




Och stoppade ner hela huvudet i vattnet, långt där nere på botten.....

Hon stannade ganska länge där nere, men lyckads ändå inte få tag i det hon sökte.

Ingen rädsla för vatten direkt, haha!




"Hm.....ska nog klura ut hur jag kan få tag i det vi såg....!"

Jag tror det var en gädda jag....gissa att jag blivit snopen om hon kommit opp ur vattnet med huvudet,

med en stor fisk i munnen!!!!

Men Skorpan skulle nog kunna ordna det också, smarta hund.




Det här är kanske inte så väldigt smart?

Att studsa i full fart på berget......hon är ju ändå en rätt så stor hund.

Allt gick dock bra.




Så otroligt vackert.....helt vindstilla......

                    



Blir det fika nu???




En gruppbild, ett måste så klart!



"Va?" 

"Ska vi redan gå?"



Det var ett litet smakprov med bilder från en sån' där skön dag.

En dag vi lägger in i minnesbanken, tar fram och njuter av när det behövs.


Ronja!

Nej nej, hon har inte kastmärke i pannan.....bara spår från en hund som älskar blåbär.




När hundarna mår bra, då mår deras matte "super-duper-bra"!


Lilla goa Skorpungen!




Tack för i dag, slut för i dag.


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards