quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2016

#bootcamp första veckan :-)

Av Susanne - 17 augusti 2016 22:15

  


       Varför heter denna ras just det den gör?

Det vet vi!!

     Vi älskar att vistas på höga höjder, så är det bara.

Bernese Mountain Dog, perfekt namn, som stämmer på pricken         




Högt!



Linslusen, Ronja   



Skorpan visar att hon också snappat hela grejen.

  


Så till vår "träning"
Första veckan gick i rasande fart, och allt fungerade toppenbra.

Skorpans första möte med "vattentrasken" gick som en dans.

Hon funderade inte det minsta över varför hon skulle gå in i detta stora akvarium,

varför vattnet steg o steg, och varför botten helt plötsligt började röra på sig.

Jag är rätt överraskad över hennes totala lugn,

trots att hon aldrig tidigare hade varit i närheten av något liknande.

Efter första "traskandet" går det bara bättre o bättre,

och hon har t o m hunnit prova på att springa i "trasken".

Lite svårt, det tyckte hon nog, men hon kommer nog snart att få kläm på det också.



Så har vi då Ronja!

Hon har simtid direkt efter Skorpan, så visst tränar vi ordentligt just nu.

Numera är hon oppe i full tid, simmar så gott som hela vår simtid, 

och skulle nog gärna stanna i poolen ett tag till.



Den här månaden har börjat riktigt bra,

känner mig så motiverad till det här, och jag tycker nog även att Skorpan känns helt frisk nu.

Det där kanske jag inte skulle ha sagt, förresten......



Näe, nu MÅSTE dom båda hålla sig friska!!!

Finns inget annat.....

För i år ser vi fram mot vår fjällvandring, tillsammans med två hundar

som inte har några som helst sjukdomar, 

eller nyligen är opererade.

Jösses, så mycket det varit dom senaste åren.



Det går snabbt utför när en hund blir sjuk, dom tappar fort i både styrka o kondition,

men det jobbar vi på nu, och vi SKA lyckas, finns inget annat.


          

Jag märker också stor skillnad till det bättre, på många olika sätt,

sedan vi gått över till ett helt annat foder.

Hemlagad mat!

Inte det minsta krångligt eller besvärligt, enbart roligt, tycker jag.

Dessutom vet jag exakt VAD dom får i sig, och dom älskar't.



Inte mycket uppdateringar från alla utflykter vi gör, den senaste tiden,
men inget är förändrat där.

Ryggsäcken packas ofta, och vi drar iväg på både nya och mera välkända leder.

Ibland går vi helt ensamma, ibland får vi sällskap av vänner.

Det är ju just dom där utflykterna som ger mig såå mycket.

Jag njuter i fulla drag, och mår bara bra.

Just i dag fick vi sällskap av en vän som hjälpt/hjälper mig så mycket,

med både det ena och det andra.

Ett stort stöd, helt enkelt, som jag är så glad över.


En hel del bilder togs på vandringen i dag,

men dom ligger fortfarande i kameran och kanske kommer hit i morgon.



 Alla behöver vi vänner 



Sötaste Skorpan jag vet!



Och hennes bästa vän Ronja, lika fin hon, i mina ögon.



Kram

Susanne

 

 
 
Eva H

Eva H

18 augusti 2016 10:33

Alltså....
Ronja på första "porträttet"... Jag är rätt säket på det är i lagens gränstrakter, minst, att vara så söt!
PUSS gumman!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

18 augusti 2016 15:11

Vad fina tjejerna är och vilka kort

Susanne

18 augusti 2016 18:26

Tusen tack, Inga-Lill
/Susanne

 
Susanne

Susanne

18 augusti 2016 18:23

Jag är så klart benägen att hålla med dig där, Eva 😊 Dom där ögonen drunknar man i, liksom. Och hon är dessutom en väldigt trevlig "prick", alltid redo för en bild 😂
Kramar till dig från oss ❤️
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards