quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2016

Tillfredsställelse.

Av Susanne - 22 augusti 2016 20:28


                    Många frågar mig hur jag orkar?                    

Orkar, säger jag, vadå orkar?
Orkar göra "så mycket" med hundarna.

Jag förstår inte riktigt frågan, faktiskt, för det jag gör, det gör jag för att må bra!

Och så klart, får jag en tillfredsställelse av att se att även hundarna mår bra.

Och mycket, det kan man väl kanske diskuttera....


Några bilder från en skön dag hos vänner i skärgården, 

promenad med hundar och tillhörande simning.


   


Ronja, och hennes fina pinnar!


För mig är det en självklarhet att göra saker som vi mår bra av,

och har jag nu dessutom valt att ha hund i mitt liv,

så hör det väl till att jag tar hand om dom så gott jag bara kan.

På det sätt jag tycker passar o känns bra.

   Visst gör det mig ont att veta, att så många hundar sitter större delen av sitt liv ensamna hemma,

och sällan får mera än en liten sväng runt kvarteret på kvällen.

Men vi är alla olika, har olika syn på allt, men hundägandet är väl ändå ett åtagande vi gör?

Att göra livet så bra vi bara kan för dom. Våra fina vänner.

Skorpan väntar på att Ronja ska komma tillbaka ner i vattnet    




Så var det färdigbadat för denna gång......Nöjda, och blöta hundar.



Huvudpersonen just denna dag var ju faktiskt den här söta lilla killen, William   

Han har redan börjat visa intresse för hundarna, och dom i sin tur älskar ju barn.


"Men hallå, farmor!!"

"Kan du öppna det här gallret nån'gång då, så jag kan krypa in till mina stora, mjuka nallar?!"



Full fart, för det mesta!  



Bilder från ännu en vandringsled, någonstans i vår fina natur.
Vi har så otroligt många vackra leder i Sverige,

och det är väl rätt fantastiskt med alla dessa frivilliga människor,

som håller lederna välordnade.

Att hitta en helt ny led, det ger mig också en slags tillfredsställelse.

Men jag undrar allt.....



Var är alla?
Det har nästan aldrig hänt, 

att vi träffat på någon människa i skogen.



Många simtag blir det allt!


Ronja kämpar på med pinnarna!



Mera tillfredsställelse!
Tjat tjat tjat! 

Men jag har en tro om, att om människor fick/ville uppleva allt det här vackra, 

så skulle viljan att komma ut oftare infinna sig.

För finns det någon som skulle må illa av det här?



"Tjohooo, aaaaakta, se oooopp......!!"

Skorpan bara MÅSTE springa det fortaste hon kan,

genom granar o tallar, över stockar o stenar (rent av livsfarligt)

  

 "Äsch då matte, ingen anledning till oro, jag har full koll!"  



Även Ronja har så klart STENKOLL    på sin bästa vän,

redo att ingripa vid behov. 



Näe, dom här dagarna skulle jag inte vilja byta bort för allt i världen.

Dom ger mig tillfredsställelse...



"Win-Win- situation!"

Att se hundar, eller andra må bra, det får mig att må bra....

Man kan sitta på en sten, mitt i ingenstans, och bara må bra....


Kram kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards