quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Men jag njuter.......

Av Susanne - 20 november 2016 21:45


Att påstå att allt är bra, det är väl en överdrift.

Men jag tänker inte nedslås av allt som händer, heeela tiden,

utan ändå försöka se saker o ting från den bästa sidan.

                

         Det ofrånkomliga kan man ändå inte göra något åt, det går inte att stanna tiden.

Har ibland skrivit om min lilla mamma, inte några massor, men lite.....

Vi, dvs hundarna o jag, är hos henne varje vecka och "terapiar",

vilket är mycket uppskattat av alla boende.  

För en tid sedan hamnade hon på lasarettet, och jag fick ett telefonsamtal med frågan,

om jag kunde åka dit, så fort som möjligt. 

Just där o då kom allt över mig.......Livet är inte oändligt.

Min mamma är gammal, har levt ett långt o fint liv, men hon fyllde 93 i somras, och är trött.

Hon vill inte mera nu.




Klart jag förstår, men vad hjälper det mig?

I hela mitt liv, har det alltid varit hon och jag.

Nu ser jag en väldigt snabbt förlopp, det går i rasande fart, och jag vill skrika STANNA!!


Trots att det blir svårare o svårare att kommunicera, var hundarna o jag hos henne i helgen.

Skorpan, som vanligt, i hennes säng, Ronja vid hennes sida, och så Tjorven, lite överallt.

Vi log åt dom....tillsammans.....




Nu blev det skrivet, det jag inte tänkt från början,

men så är det väl när orden kommer från hjärtat, kanske.

    


När solen visade sig från sin bästa sidan i dag, åkte kameran fram i ett nafs,

och hundarna fick posera lite....OBS! Ironi!!




Tjorven Tjorven, du är allt bra gullig du!

Men!

Det finns ändå en hel del saker som man bör lära sig här i livet.....

        



Ännu en gång har Skorpan besökt veterinär,

för vilken gång i ordningen har jag ingen aning om.

Jag vill inte gå in närmare på varför ännu, och jag hoppas min magkänsla är uppåt väggarna fel.

Utredning är påbörjad, och jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi har ett svar,

ett svar på min känsla......




Ronja mår bara bra, tar livet som en lek, hoppar o skuttar som bara hon kan.

Visar opp alla sina färdigheter för vår nya lilla prinsessa....




"Snälla snälla Ronja.....kan vi inte leka lite lite, du o jag?"


    


"Ska bara pussa dig lite i örat"




Vårt lilla "team"   




Så en liten berättelse om ett spengummi!!


Det här är den absolut bästaste leksaken, alla kategorier!

Just dom vi har, är en "gåva" som hängt med länge länge, utan en enda liten spricka.

Skorpan ställer mer än gärna opp på lite dragkamp.

       



"Kom igen då, dra!"


   

      

En rolig lek som kan pågå under lång tid.




Men så, helt plötsligt, ligger spengummit där......Ronja, som suttit o kikat på leken,

blir så sugen på lite bus, att hon försiktigt smyger fram.....och lyckas ta det, utan att någon märker.




Kvickt som bara den, trippar hon iväg och gömmer sig, och sitt fynd.....




"Puh, ingen såg mig.....hahaha!"




Och när alla minst anar det, då kommer hon skuttandes, som skjuten ur en kanon,

med spengummit i högsta hugg......"TJOHOOO, nu leker vi brudar, kom o ta den om ni kan!"

"Tok-Ronja", du är allt bra rolig du....alltid ett hyss i bakfickan!

    



"Tjuv-Tjorven"

Alla saker man får ha, dom går så klart inte jämföra med det som är förbjudet.

Nu var inte det här något som skulle sparas, men den låg inte heller bland leksakerna.


"Så nu är den min, för jag har hittat den!"

 



ALLA uppskattade en riktig dragkamp!

      



Förvandlingen gick snabbt!




Snart fanns bara trassel kvar.....




Ronja älskar att slita saker i stycken,

så även denna. Och allt lär hon ut, till alla dom som vill!




Uppfostring i övrigt hjälps alla åt med   


"Hörde du vad jag sa, Tjorven!!"

"Bit INTE i svansen!"

 

"Måste du skrika så högt, Skorpan?"

 



Hjälper till att städa undan.....Duktiga Skorpan!   




Vad tänker du på, Ronja....?




Var rädda om varandra


Kram   

Susanne

 
 
Ann-Margret, Vinja, Bozza o Trixxa

Ann-Margret, Vinja, Bozza o Trixxa

21 november 2016 08:27

Så trist med din mamma 😣. Förstår det måste vara jätte jobbigt.
Så söt hon är lilla Tjorven 💖. Och fina bilder som alltid 😊. Själv har ja inte bloggat på hur länge som helst. Blir väl så att ju längre mellan varje tillfälle så drar man på det.
Trist med Skorpan vad det än är. Hoppas det löser sig med henne vad det nu än är 💖

Kram Ann-Margret

http://www.heratorpetsvinga.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

21 november 2016 11:30

Ja du Skorpan....
Jag har ett liiiiiiiiiiiiiiitet minne av en liten skorpsmula som rätt ofta hängde i Ronjas svans.... Vissa saker får man igen med tiden D
Ronjas busblick har du fångat helr underbart där halvt gömd :D

STOR kram i det med din mor. Minns så väl hur det var med mormor o morfar (som var uppåt samma ålder). En liten, liten tröst för mig var just det att de själva inte ville längre. Att de var "mätta på livet". Jag tycker det är en stor förmån att man kan komma till den punkten där känslan är så.
Det gör det inte lättare eller mindre tomt men är ändå på något sätt trösterikt tyckte jag.
Vad gäller Skorpan så hoppas jag givetvis du får snabbt svar o att din magkänsla har åtminstone delvis fel. (Att det är mindre åkomma om någon då.)
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Ingalill N-S

21 november 2016 12:02

Så tråkgt med din mamma. Jag tappade min pappa i somras. Det var en av anledningarna till att jag tog tjänstledigt. Tyvärr gick det för fort. Man är aldrig beredd. Jag förstår din förtvivlan när man ser sin kära bli sämre. Kram och styrka till dig.
Så fint att man har sina hundar, dom hjälper till att lätta upp när man själv är ledsen.
Så härligt du har det med valp igen.
Kram!

 
Marianne

Marianne

21 november 2016 16:46

Förstår precis hur du känner det, ang. din mamma. Jag miste pappa för en månad sen. Han var 93 var trött o ville inte mer. Men hjärta o hjärna samarbetar aldrig vid de tillfällena. Styrkekram ❤️ Så härliga bilder på vovvarna,fick ett gott skratt av Ronja, när hon snodde "spenen".Lilla Tjorven,så söt o busig. Hoppas av hela mitt ❤️att det inte är något allvarligt med Skorpan.Hon har haft tillräckligt.Nospussar till vovvarna o en varm kram till dej ❤️

http://mapes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maina

21 november 2016 19:43

Tack för dina fina bilder åh lilla tjorv är ju inte ett dugg söt så tråkigt med din mamma jag har mina båda kvar så jag förstår vad som väntar mig Paula och jag har haft tur som fått ha nån så länge om du förstår vad jag menar ha så gott ser framemot nya bilder kram Maina

 
Susanne

Susanne

27 november 2016 09:17

Ett riktigt stort tack och Kram till var o en, för era ord. Om ni bara visste hur mycket det värmer ❤️
Önskar er en alla en fin första advent
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
subway surfers

subway surfers

24 juni 2019 05:30

Your site has a lot of useful information for myself. I visit regularly. Hope to have more quality items.

http://https://subway-games.com

 
pge outage map

pge outage map

9 juni 2023 04:50

Ok, thanks for the information and have a good day

http://https://pgeoutagemap.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards