quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 december 2022

Har börjat söka efter en vän.....

Av Susanne - 30 december 2022 22:30



Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven,

det går ju inte.

Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.


Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister,

och ni vet också att med tiden kan man börja minnas

alla dom fina stunderna man haft tillsammans.

Det tar bara lite tid...

 

Jag vet att hon alltid är med mig,

känner hennes nos mot min hand när vi ute i skogen.

Allt det där som var HON, som bara hon gjorde,

det blir jag påmind om varje dag.

 

Skrållan då, hur mår hon egentligen?

Kan se att hon är lite vilsen ibland.....hon sov alltid tätt tillsammans med sin mamma.

Mamma Tjorven var hennes allt, lärde henne allt man bör veta som en berner.

 

Jag blir så ledsen när jag ser Skrållan sitta vid grinden o vänta, lyssna....kommer hon?

 

 


Jag vet att det inte är lätt att hitta en en "ny" hund,

det är så många som vill samma sak som vi.

Men eftersom vi alltid haft minst två berner tillsammans,

skulle vi så gärna vilja hitta en kompis till Skrållan,

och en familjemedlem till oss.

 

Det kommer så klart inte gå fort, så jag bara måste börja leta redan nu.

Dom där små underbara björnarna växer inte på träd precis....


 


OM någon skulle ha ett tips, så får ni väldigt gärna höra av er.


   


Jul o födelsedag passerade i ett nafs, jag har legat sjuk sedan dagen före julafton,

så något firande med barn o barnbarn blev det inte tal om, tyvärr.

Då tyckte jag allt lite synd om mig själv....

Det blev Skrållan o jag här hemma, medan familjen fick klara sig utan oss.


Det där får vi ta igen en annan dag, så klart.

Men ibland känns det som att nu kan det väl inte bli mera elände.....

 

 

 


Vår lilla gård!

Innan all den fina snön försvann.


 


Utsikt över Bråviken!

Kolmården.

 

 


I morgon är sista dagen av 2022, och min högsta önskan inför 2023,

den kan ni nog gissa!

Inga mera sjukdomar, jag skulle önska mig lite tur i livet,

inte enbart bakslag, tack. 

Och sist, men absolut inte minst,

att vi får utöka familjen med en medlem till.

 

Med önskan om att ni alla får ett Gott Nytt År 

2023

 

Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Maina Ullstrand

30 december 2022 23:21

Du skriver så bra Susanne blir alldeles tårögd. Jag hoppas verkligen att du och Skrållan får ett riktigt bra nästa år. Vi har ju våran lilla bortskämda odåga Lucas 15år vi är glada för varje dag vi har han kvar lite senil å stel men vad gör de inte mycket när jag läser dina ord. Kram från oss 3

Susanne

30 december 2022 23:55

Maina! Åh vad du är gullig, tack så mycket!
JA nästa år bara MÅSTE gå åt ett annat o bättre håll, eller hur.
Så glad att höra om er Lucas, som fått varit med er så länge. Underbart! Och lite stel o senil, det är vi ju lite till mans...ibland...Klart han är bortskämd, det har han rätt att vara, tycker jag.
Tack igen, Maina och varmaste kramar
Susanne

 
montana

montana

24 december 2023 08:28

thank you

http://https://flixeon.pro

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Av Susanne - 23 april 2022 18:24

  Långa utflykter blir det inte riktigt varje dag, så klart, men dagarna innehåller alltid HUND.   Träning tycker vi är kul, i olika former. Lydnad är inget vi tävlar i, men att underhålla vardagslydnad, och ibland lägga till något nytt, ...

Ovido - Quiz & Flashcards