quilaoronja

Alla inlägg under juli 2013

Av Susanne - 29 juli 2013 23:30

 OJOJO, vilken dag!!!

Maken började sin semester,

och vi har en del "projekt" som kommer hålla oss sysselsatta en tid framöver.

Men, framförallt, så ska vi, så klart, bara ha semester.


Värmen var även denna dag tryckande, vilket jag är skit-trött på.

Det enda som hjälper är BAD. (Men man kan ju inte ligga i vattnet hela tiden)

Vi for istället runt med bil och släp, och hämtade hem "grejer" till en del av "projekten", vilket var helt ok,

för i bilen är det åtminstonde svalt.


Tog därefter en tur till skogen.

Man skulle kunna kalla det här för intervallträning, kanske?!


Opp och ner för brant backe 

Kallas visst också för idioten.

Ni vet, när man joggar nerför en backe, för att sedan springa snabbt oppför igen.

  

"Nu kör vi.......fort opp igen!!"

 


"Kom igen nu, Skorpungen, du fixar det!!!"   

 


Springa springa och springa...........det har alltid varit Ronjas "grej"   

  

 Avslutade med mat på ett favoritställe, med utsikt över Bråviken.

Då var hundarna svalkade, och trötta, och somnade under bordet.



Kom på en sak..........På min gamla blogg,

den som försvann, ni vet, hade jag en hel del länkar.

Dom är också helt väck   

En del har jag en aning om var jag ska hitta igen, men några vet jag inte alls var dom finns.

Om, ifall, ni som känner att jag nog menar er, skulle vilja skriva här,

så jag får länkarna till bloggarna igen, skulle jag bli såååå glad   


Jag är så ledsen över allt som skett,

och förhoppningarna om att få tillbaka bloggen igen är mycket små.....

Det sista hoppet jag har nu, är att någon läser och tar sig tid att svara på mitt brev.

Kan ni tänka er?

Ett stort företag som Google,

går inte att nå på annat sätt än att man ringer,

eller skriver brev till USA, och huvudkontoret där??   



Fastnade ännu en gång i ett program, lekandes med bilder!

En del blir rätt fina, tycker jag.

Funderar på att skicka in, och göra förstoringar på någon/några,

men har inte bestämt mig för vilken/vilka än.

Här är några olika, i alla fall.


Skorpan!



  Ronja!     

  

Start i backe!



 Skorpan!



 Ronja!





 Ännu en gång, vore snällt om ni ville skriva så jag får era länkar igen.

TACK!   



 Kram

Susanne

Av Susanne - 28 juli 2013 23:45

   Varma dagar går i simmandets tecken!

Det finns liksom inte mycket annat man orkar göra,

än att tillbringa dagarna i vatten.

Dessutom får man ju bra motion.

  



Även Skorpan fick simma några längder i dag,

men bilder på det går liksom inte att få till......ännu.

Det går alldeles för fort   

 


Vi har en, så kallad kryp-en!

Den är det absolut bästa stället att torka sig på efter ett dopp!

Alla tidigare hundar har gjort exakt samma sak.

River skönt i pälsen.

 


Skorpan ser och lär av Ronja


 


Och, som vanligt, blir hundarna som tokiga valpar efter badet!



Ronja, med sin älskade hundvalp    


 


"Hundvalpen" bäddas omsorgsfullt ner i enbusken   


 

   "Jag har ingen favorit-nalle ännu, så det får duga med rep-bollen."

 "Den är skitkul!!"

 


 "Går ganska lätt att lura med Ronja i leken!"

  


 "Bara att be snällt"

"Snäääälla Ronja, vill du leka med mig lite??"

 


 "Klart jag vill!"    


 


Man blir glad, bara av att se hundarna leka med varandra.   

 


Lycka, det är också, när man lyckas sno bollen från Ronja!!


 


 Berner med rätt-upp-stående öron!!   


  


 Duktiga tjejerna!




 Skorpan vattenkammad   



En både bra, och mindre bra helg...........men så är det ju i livet.

Opp och ner, ner och opp.


En av dom mindre bra sakerna, var i dag,

när jag trampade omkring barfota på gräsmattan...........där ett "gäng" bin hade slagit sig ner.

Det gjorde så in i h.......ont!!!

Smärtan i foten försvann dock, så fort jag dragit ut alla gaddar   


Lite pälsvård hann vi också med   

 

Straxt måndag....och maken börjar sin semester   


Kram

Susanne

Av Susanne - 26 juli 2013 23:30

   Jaa, jag har faktiskt väntat.......!

För tre dagar sedan, svalde den här lilla Skorpungen en bit "gladpack"   


Den var så liten, så liten. Ihoprullad till en liten boll.

Bara något större än min tumme.

En räksmörgås hade legat inuti, och det tyckte väl Skorpan luktade jättegott.

Hon bara svalde!!!

 


Risken att den "lilla bollen av gladpack" skulle veckla ut sig, var minimal, sa dom på djursjukhuset.

Dessutom var bollen formbar och mjuk, så den skulle inte fastna.


OBS!!

Det här är INTE orginal-plasten, utan en "prototyp"    

Men ni ser ju vad som hade hänt med den, efter tre dagar i tarmarna.

Gissa att jag är glad att den kom ut av sig självt.

Tänk va, vad glad man kan bli över lite hundskit med gladpack i   


  


Förmiddagen bestod av åska och regn, vilket var välbehövligt.

Om inte annat så för alla kantarellerna som torkat.


Men värmen håller i sig, så Skorpan fick leka med vattenslangen,

som är en favoritsyssla.   

 


"Så himla svårt att fånga vattendropparna???"

 


Ronja fick simma lite även i dag!

 


All träning, är bättre än ingen träning alls!

Svårt, sa Skorpan......skitsvårt..........att inte ens titta på benet som ligger på tassen.

Men hon klarade det galant   

  


Svårt att INTE dregla!!

  


"Vadå? Har jag något på tassen?"........   

  


Har blåst hundarna nästa varje dag nu.........

Dom har en förmåga att samla på sig diverse saker i pälsen.

     


Nu har även Skorpan vant sig vid blåsen,

och hoppar själv opp på bordet när det är hennes tur.


 


Lilla, goa Skorpunge!!   

 


Härliga Ronja  

 


  

 

Godnatt från oss


Kram

Susanne

Av Susanne - 25 juli 2013 23:45



   Om, man nu råkar ha hundar som bara äääälskar att bada, och simma, 

jaa, då tar man sig till en fin sjö, en dag som i dag.


Ronja fick sig en riktig simtur idag,

tillsammans med "bästa tvåbeningen"

Rakt över sjön tog dom sig!!

Ronja skulle nog gärna tagit ett varv tillbaka igen   


Man hör inte ens, när Ronja kommer simmandes.

Så smidig i vattnet.


   


Lite skillnad på den här tjejen kanske......

 


Men hon hämtar mer än gärna saker i vattnet!



Och simma, det gör hon också riktigt bra nu.

   


Ny vatten-leksak testades..........



Den fick, med beröm godkänt   

           

Och så lite bilder på matte med hundarna i vattnet   

 


Skorpan stänkte inget vatten alls i dag,

utan gled fram ganska så smidigt hon också 

  

  


Sa jag att jag njöt?   

 


Ronja har full koll på vad som händer!

Här halkar matte lite i vattnet,

och hon kommer genast till undsättning, och bogserar gärna matte till land   



Avsvalkad och vattenkammad!   

 


Gissa att hundarna var trötta ikväll..........snarkade/snarkar, så fönstren skallrar!!     

 


"Om det blir lite räkmacka över, så ställer jag gärna opp och hjälper till!!!", sa Skorpungen


 


Nu är hundarna torra och fina igen   ..............och sover utomhus,

där det är ganska svalt och skönt.


Känns som att vi tog vara på dagen i dag också!

Tack till er som var med oss   


Kram

Susanne

Av Susanne - 23 juli 2013 23:45

                                           

Jaa, jösses vad vi tränat i dag!!!   

Har sagt att "Rally-lydnad", det är inget för mig!

Men, efter i dag så undrar man om en omvärdering vore på sin plats?

Det var väl inte direkt rally-lydnad i dag, men en blandning av "lite av varje" kanske.

Att se den glädje som hundarna visade i dag, det var riktigt kul.   



"Cirkus-hunden" Ronja!



"Kul, kul, kul!"

"Vad ska jag göra nu???"

  


 "Åka rutschkana, kanske???"



Tror ni inte "tokan" klättrade opp för stegen, för att sedan åka ner!   



 Har ingen som helst utrustning för ändamålet,

men, vad sjutton, vi tog vad som fanns.   



"Nu förstår jag inte vad du menar, matte???"



 "Nog bäst att överlåta hoppandet åt den som kan det!

Ronja



Inte fel att börja träna in höger och vänster på Skorpan.

Bra när vi ska börja dra med henne.



 Men hon vill ju hemskt gärna vara med där Ronja är.

Göra precis samma.

Se och lär!


Det mest onödiga i dag, Skorpunge, det var att sluka en bit gladpack,

i tron om att det var ätbart.

   

I morgon borde den komma ut.............




Som en gummiboll är hon!



 "Näe, jag lovar.....hoppar inte........står bara så här"   




Snyyyyggt Ronja!!!   

 


Man skulle kanske anmält Skorpungen i nakenhundsklass!?

Från det att jag tryckte på knappen, "Anmäl till utställning", så TJOFF, så rasade pälsen!



 Men, vad gör väl det?

IIIINGENTING!

Vill inte ha några andra hundar än dom här, för "Allt smör i Småland"   



 Otroligt vilken fullmåne.........

(Näe, inatt ser man den inte, bilden tog jag i går)

Bor det någon liten gubbe där, "månntro"?



Det var allt för i dag.

I morgon väntar vi på gladpack!!!


Kram

Susanne

Av Susanne - 22 juli 2013 22:56

                             

"Precis som vi trodde!!"

"FOTOGRAFERING, även i dag!"

"Vi som trodde det var bad på G"

"Kom igen nu, nu får vi det här undanstökat, matte"



"Här, med muren som bakgrund......det blir väl bra?"



Besökte Alvastra Kloster, tillsammans med goa´grabbar,

Gazton och Imexx, och deras matte.

I dag var det "skit-svårt" att få till en bild, där ALLA inblandade blev bra.

Antingen var det någon som vände bort huvudet, eller blundade, eller slängde sig ner, eller......

Ja ja, vad gör väl det..........   



Mycket turister på plats, och några ville, så klart hälsa på hundarna.

"Mer än gärna", säger Skorpan!



Men hallåååå flickor!!! Kan ni titta hit?   



Ja, ok då..........titta dit då!   



Imexx och Gazton är vana att bli fotograferade,

dom har också en "fototokig" matte   



Det blev väldigt varmt innanför klostermurarna, så vi sökte lite skugga.   



"KUL!!!"

"JÄTTEKUL!!!"

"Här sitter vi i klostrets badkar...........UTAN vatten!"

"Inte mycket svalka där inte"



"Så äntligen drog vi vidare............."

"MOT VATTNET!"

  



"Ja, kom du Skorpunge, du kan ju simma nu......och jag är med dig!"

           


Skorpan kan till och med vända själv nu   



Ronja i Vättern!


Gazton, som älskar att bada, avstod i dag..........???    

Han blev lite "kär" i Skorpungen.................som löper!   




   "Fanns massor av bra pinnar att hämta i vattnet......"

"Förstår bara inte riktigt, varför ni måste slänga i dom i vattnet igen?"


En skön dag, med andra ord   


Kram

Susanne

Av Susanne - 21 juli 2013 22:49


  "ALLA måste väl tycka att det är kul om JAG kommer på besök?!"

"Det tror i varje fall jag!!"

"Sagt o gjort!"

"Såg min chans när en grind stod lite på glänt............"

"Hej då!, sa jag!"   

"Det var kanske ingen som hörde, men jag sa det ju!!"


Allt var frid och fröjd.........tills någon undrade var Skorpungen tagit vägen?

Vi ropade och visslade, men ingen Skorpa........

Då ropar grannen........HÄR ÄR HON!   

Dom satt i godan ro på sin trapp, när en Skorpunge kom farande..........innifrån huset?


"Tänk.....vad glada dom blev hos grannen, att just jag kom och hälsade på!!"

"Förstår inte varför min familj inte var så glada???"   

Tur det inte var lerigt ute!!!


Dagen i övrigt har till stora delar tillbringats här, i vattnet.

Meya är lika tokig i vatten som alla andra :-)




Kast, med en styck Milton!

   


Ronja fick simma några längder, medan Skorpan fick duscha,

för att bli svalkad. 

 

Inte värt att släppa en "vilde" i poolen bland barnen!



Lek med repboll!

 


Varmt!  

 


Lång promenad förläggs till kvällstid!

Då är det riktigt skönt.

 


"Ser ni mig???"

"Här, mitt i djungeln!!"

 


Nu laddar vi för måndag igen! 

Vem vet, kanske händer det något kul...........    

 


Kram

Susanne

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards