quilaoronja

Alla inlägg under juli 2013

Av Susanne - 20 juli 2013 23:45



Vad många vänner man kan hitta i denna värld.

I dag fick jag ett telefonsamtal,

från en "tjej" som jag enbart haft kontakt med genom bloggar.

Hon hade tagit reda på mitt telefonnummer, och ville fråga om en sak.

Jaa, det gällde hund, så klart ;-)

När man pratar, är det som att man känner varandra.......trots att man aldrig träffats.


Man läser kanske lite mellan raderna i en blogg,

och bildar sig en uppfattning om personen "i andra änden".


Tack för telefonsamtalet, "E", jag vet att du fattar rätt beslut.


Och, så kommer jag då in på det här med åsikter!!!

ALLA har väl rätt till sina egna åsikter, vad det än gäller.

Det är så trist, att det ska vara så svårt att acceptera ibland.

Jag vill inte bli "omvänd"!

Jag har redan bestämt mig!

Men "du" är fri att ha din åsikt, bara jag får ha min!


Så lite bilder från dagen.....................!



"Vill du vara med och leka, Ronja?"

     


"Klart jag vill..........!!"




"Här, ta den då.....om du kan"




Vad roliga dom är!

Den här leksaken har inte varit intressant på vääääldigt länge..........

Men så helt plötsligt, så var den det bästa som fanns!





  Skorpans mage håller sig fortfarande bra, så det är nog över för den här gången.

Tarmen läkt.

Tack för alla era tips!!! Jag tar det till mig.

Vad som är bra för Skorpan, kanske inte passar någon annan hund, och "vise-versa"

Jag gör bara det som är bäst för just henne.


     


"Himla kul", tyckte Skorpan......NOT......men det tyckte vi ;-)



I dag har det blivit många mysstunder i gräset.................



 .........................och fotboll!

  

Skorpan fick vara målvakt!   



 Gissa vem som ofta, ofta låg så här???

(Exakt........Quila! Det finns så  mycket igenkännande hos Skorpungen)

  



 Ronja på kvällspromenaden i solnedgång.  

  



 Tjofselinas Z Diezma aka Skorpan...................den bästa av alla skorpor.

  



 Nästan, nästan fullmåne.........och fin färg på himlen i kväll.


 Det var allt för i dag......mycket åsikter blev det.........

Men jag tycker det är viktigt att ALLA får ha sin egen.


Kram, kram

Susanne


Av Susanne - 19 juli 2013 23:45


Märkligt, det här egentligen!

Vad är väl en blogg??

Kan inte släppa det som hänt.......är så himla arg.....och det vill inte gå över.......


Att skriva ett inlägg och lägga in några bilder,

det var något jag verkligen tyckte var kul.

Nu har jag inte ens tömt kameran på flera dagar......


Jag KAN bara inte släppa det här, att jag är anklagad för något?

Måste bara gå vidare med det.......

Inte ett endaste lite svar har jag fått,

på något av alla otaliga mail jag skickat hit och dit.

DÅLIGT!

Nu återstår bara att ta kontakt med huvudkontoret i USA, vilket jag ska göra!!

Men detta stora företag, Google, har inte ens en mailadress?!

Jag får helt enkelt skriva ett brev!


Det är så mycket jag förlorat, viktiga saker som jag hade på min mail.


Men nu........lite bilder från dagen, med två av mina bästa vänner :-)


Ronja spanar..........



..................liksom Skorpan...........


  


"Klara, färdiga, SPRING!!!"

 


Leken blir tuffare, och tuffare, ju större Skorpan blir...........

 


I dag åkte hon t o m ner på rygg!



"Men jag är inte ledsen för det" 

  


"Vi är ju dom bästa vännerna i slutet av dagen!"

 


Sekunderna efter att denna bild togs,

hoppade en hare opp framför näsan på Skorpan!

Heeeejdå Skorpan................

Ronja vet vad som gäller........men inte en liten Skorpunge inte.

Men.......hon är straxt tillbaka hos oss...........

 


Eh, lite trött kanske???



I dag var det inte lika varmt som igår, så det var mera fart på oss alla.

 Långpromenad, lite träning, och massor av bus hemma.


"Ja ta den om du kan (törs) Skorpungen!"

 


 


Min, min, min..................!

  


Får se om jag kommer igång ordentligt med den här bloggen..................Just nu är jag mest arg.

Tänk om den här också försvinner, tänk om, och tänk om.........

Känns så meningslöst.


Kram till er alla

Susanne

Av Susanne - 16 juli 2013 23:45


Det tar lite tid det här med bloggandet.

Att lära in nytt ;-)

Undrar vad det beror på???

För inte kan det väl vara ålder?!  


På förmiddagen hade vi stämt träff med några likasinnade kompisar, för lite miljöträning.

Alltså, hundtokiga människor med hundar.


Vi gick först en härlig promenad, för att sedan dra oss mot "fiket"

Där satt vi oss i skuggan av ett träd, och njöt av vädret,

kaffet med tillbehör, hundarna, och.......jaa, allt just då.


Lägligt nog, hade vi placerat oss precis vid  ingången till Caféet,

så gissa att alla ville hälsa på ett gäng bernrar.

(Jaa, och en cocker)

  




Gänget, efter en varm men mysig promenad.

  


Små, som stora tvåbeningar,

fick klappa och krama om våra nallebjörnar.  

 

 


Skorpan är lika glad i allt och alla!

  


 


Njae........vadå, närgångna.........?

Joo, det är nog faktiskt så, att dom inte riktigt förstått hur stora dom egentligen är.

  

Vi satt i timmar vid denna korke....eller, nej, kastanjeträd, var det visst


En sån´där riktigt "braig" dag.


Är så glad att jag skaffat en annan blogg,

och här vet jag att det finns hjälp att få, om man kör fast.

Inte mycket till text i dag heller, men det kommer så fort jag tränat lite på den här sidan.


 

Har även tömt kameran på bilder från Moheda............det var några stycken   



Måste ännu en gång säga TUSEN TACK!

Så många fina ord jag fått från er där ute.

Både via mail, sms, facebook, kommentarer.

Man blir rörd   


Nya tag i morgon igen.


Kram

Susanne

Av Susanne - 15 juli 2013 23:23

Kan bara konstatera att blogga, och fotografera, det betyder väldigt mycket för mig.

Allt som "någon" ställt till för mig, det kan jag inte förstå...........

Att få sin identitet "kapad" känns otroligt förnedrande och jobbigt på alla sätt.


"Striden" är inte över, men under tiden startade jag en ny blogg här!

Verkar vara en toppensida, lätt att förstå,

och det ska gå att komma i kontakt med "riktiga, levande människor"

om jag skulle behöva. Bara en sån´ sak   


Nu har jag precis "fixat lite" med sidan,

och kan konstatera att jag nog inte blir av med reklamen..........

Om jag inte har lust att betala för att slippa den..


Jag har massor att berätta, och massor av bilder från draglägret vi varit på i Moheda,

men det får vänta till en annan dag.

Nu är jag mest lite glad att jag fixade den här sidan alldeles själv   



Inga mera skratt åt lilla Skorpungens simstil längre.

Hon lärde sig simma i helgen............på riktigt!

Hon har tränat och tränat och tränat.

Inga mera "flyt-dynor" för hennes del!

  

  


Bara en bild.......  


Blir inte mera än så just nu.........fortsättning följer.


Kram

Susanne

Ovido - Quiz & Flashcards