quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Skulle man våga?

Av Susanne - 26 april 2015 23:41


Jag var ju tvungen lita på att ingenting skulle hända,

om Ronja och Skorpan fick springa fritt.

Usch och fy, den där jäkla oron....


Visste att dom båda väntat och väntat på att få leka som vanligt.



Skorpan var mer än redo, det är helt klart.




"VI är redo, kom igen nu matte, VÅGA!!"

"Ingenting kommer hända!"




Med hjärtat i halsgropen kan jag säga.

"Snälla, ta det nu lite luuugnt..."



En jättedålig bild, men det hjälps inte....alla åtta benen i luften!

Är det att ta det lugnt?

NEEEJ!




Men allt gick så bra såå!

"Där ser du då, matte, vi sa ju att inget skulle hända!"

  



Man såg riktigt hur glada dom blev.


"Jag tigger väl inte....aldrig"




"Inte gör jag det, husse.....va, va?"

"Du och jag, vi två!"



"Skulle vi kanske kunna få ta del av dom där smarriga trynena nu?"

"För dom är faktiskt våra, vi fick dom ju på posten"



"Vänta och vänta...."



"Jag sitter ju helt stilla, tittar inte ens åt trynet!"



"ÄÄÄNTLIGEN!!"

"Och gott var det! Tack tack!"




Lite "Spa-dags efter det kanske.

Skorpan var i stort behov av tvätt.

Och se där, så fluffigt det blev.



Ronja fick lite massage och genomgång efter den där "springohoppturen" tidigare.

Inga synbara konstigheter alls.

Puh, vad skönt!




Stolliga hundar!

Alltid samma sak, båda två ska sitta på trimbordet....vi gör det tillsammans, säger dom.

Vi gör allt tillsammans helt enkelt

  



FLUFF!

I morgon har nog det mesta lagt sig ner igen av pälsen   

Ganska söt liten boll!



Egentligen är det inte ok, att det är så förskräckligt svårt att ställa rätt diagnos?

Ronja tillbringade en hel dag på djurklinik, blev sövd och undersökt på alla sätt (sa dom)

Ändå blev det så fel.

En sträckning i ryggen, det tycker kanske jag att dom borde känt!

Men å andra sidan sa dom "Ofullständig skada" Dock inget om var den satt....


Nu tappade jag en del av förtroendet även där, tyvärr.

Svårt att hitta den där rätta veterinären.....




En härlig vårhelg med trädgårdspyssel.

Allt har exploderat, och snart är det sommar.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

27 april 2015 09:41

Härligt att ni äntligen fick busa igen! (Men jag förstår mer än väl mattens oro....)
Härligt att ni fick tugga också!
(Hoppas bara att ni inte skyller badet på mig o trynena..... ;) )

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

30 april 2015 11:03

Så klart vi inte skyller på dig 😀
Efter allt elände törs jag knappt tro på att allt kommer gå bra nu. Men man måste ju våga...
Susanne

 
Lillian

Lillian

27 april 2015 10:23

Så flotte de ble etter et bad!

http://www.sognafaret.no

Susanne

30 april 2015 11:01

Betydligt renare! Skönt så länge det varar 😄

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards