quilaoronja

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Ååå, men NEJ! Jag blir nog galen?

Av Susanne - 28 april 2015 22:48


              Hurra!!                

Jaa, det skrek jag i dag.

Pannan hade inte släppt en endaste lite droppe vatten på golvet! Jippi!!

Nu jäklar vänder det, det är så sant....



Så packade jag bilen och for till stan', först ett fikamöte med en vän,

därefter tandläkaren och så lite dragtrgträning, med våra FRISKA hundar!


Nix, jag är inte ett dugg skrockfull, inte alls.

Släppte över en svart katt över vägen när vi åkte,

och jag hade inte en tanke på något annat än just....en svart katt.


 


Men så startade helvetet igen!!!

Efter fikastund och tandläkaren, som för övrig gav mig en OK stämpel i baken, så kom det ett mail.

Ett mail från Apple, där min tfn varit inlämnad sedan en månad tillbaka.

Det stod;

"Kostnadsförslag, 3200:-, eller 286;- för undersökning!"

WHAT???

Till saken hör att jag noga kollat upp så jag hade garantitid kvar, vilket jag hade.

Visserligen bara 6 dagar, men ändå, 6 dagar.

Butiken som jag lämnat den till, OCH även Apple support, har garanterat att det skulle gå på min garanti.

Lik förbaskat kom så det här i dag.

Om jag är arg?

Kanske, lite....  

For med rasande fart till butiken, stormade in, talade om vad saken gällde,

och dom lugnade mig och sa att nej nej, det är fel, Apple har gjort ett fel, du har rätt.

Nu återstår att se vad som händer.

Känner mig rätt liten i jämförelse med Apple.

Men att ge mig, det finns inte på min karta.



Försökte släppa det, försökte få ner blodtrycket....

..och vad är väl bättre än att göra något kul med hundarna?


Drag till exempel.



Skorpan tycker fortfarande inte att selen är det bästa som finns, men finner sig att jag sätter den på.

Och så fort vagnen kopplas på då är allt skoj igen.



All träning med Skorpan görs med en ylande Ronja i bilen.

Hon är helt knas innan det blir hennes tur.



Jag är nöjd med träningen, och detta trots min sinnesstämning när vi startade.

Skorpan blir mer och mer säker på höger och vänster,

så vi körde en hel del slalom, men även stanna och ligg.


Ronja fick som vanligt en sväng i slalomen.

Första rundan gick helt prickfritt, eller i mina ögon ganska perfekt.

Så skulle vi köra en gång till innan vi åkte hem.....bara en gång,

men då ställde sig Ronja och gav mig en blick, som såg ut att betyda;


"VARFÖR i jösse namn ska jag göra det en gång till????"

"Jag gjorde det ju perfekt nyss ju!!"



Kanske är så, att det räcker med en gång, om det är perfekt?

Smarta hund   



Det finns ett litet problem med Skorpan och drag.

Det är att hon har såå bråttom!

Måste få henne att förstå ordet SAKTA.

Det går liksom inte att springa igenom banorna, då lär hon riva med sig varenda liten kon.


"Vadå?"

"Jag lever ett snabbt liv, så är det bara!"



En fikasund i gräset när vi kom hem,

hundarna med varsitt ben, och jag med mitt kaffe.



Mmm....  



Jag/vi tar det lite försiktigt fortfarande,

det får bara inte hända något mera med hundarna nu.

Lite lagom av allt, helt enkelt.

I morgon kommer två grabbar hit, då blir det lite lagom och lite till...



Kram

Susanne

 
 
Anna

Anna

29 april 2015 13:22

Gud så mycket otur. Måtte det vända snart ♡ kram

http://annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

30 april 2015 11:01

Hoppas hoppas!!!! Det sista som överger oss är väl hoppet 😉
Kram
Susanne

 
Sytanten

Sytanten

29 april 2015 23:02

Håller tummarna för mobilen. Vilken tur att det inte kommit nåt vatten iallafall. Ronja och Skorpan är såå duktiga och vackra. Kram Sytanten

http://sytanten-bettan.blogspot.se

Susanne

30 april 2015 11:00

Törs knappt titta under pannan i fall det kommit några droppar vatten 😱
Önskar dig/er en skön Valborg (även om vädret verkar bli rätt ruggigt....som vanligt denna dag)
Kram Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards