quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Jag vågade! Inget hände?!

Av Susanne - 29 april 2015 22:48


Datorn!

Det var ytterligare en liten detalj som inte ville som jag.....datorkrångel.

Har haft det under lång tid, med "hankat" mig fram så got det gick.

Nu fick jag ett tips från en vän, om en kille som är skitduktig på datorer.

Han var här för ett par veckor sedan, men som ni säkert redan räknat ut,

var det några små detaljer som inte riktigt blev bra!?

     Jättekonstigt!

  


Hur som helst, nya åtgärder i dag,

och nu tror och hoppas jag att det kommer fungera alldeles utmärkt!

Men man ska aldrig tro för mycket....


Efter en datormorgon, då var det hundar som gällde.

Skulle jag våga?

                   


När dom här fyra vännerna kommer ihop, då är det inte många stillsamma stunder precis.

Vi bestämde att en inte allt för lång promenad kan vara bra i dag.

Då hade dom lekt under några timmar hemma på vår tomt.



Fast, Ronja och Skorpan är rätt tokiga även när det bara är dom två.

    


Och badar mest.....




"Huuu, det var lite kallt om lilla magen först!"



   Men det blev snart riktigt skönt.



Solen lyste och alla kunde springa sig varma o torra efter badet.




     


 Jag drar, sa Kicken!

Bäst att inte komma ivägen för dom där galna tjejerna...



Skorpan och Kicken pustar ut en stund...



Fönster i en stenmur!



 Som ett hav av gullvivor!   




Ronja älskar vatten!

Hon kan stå där och bara njuta.....trots att det väl inte kan vara så värst varmt ännu.



Chicko, den lilla cocker-killen, kom visst inte alls med på så många bilder i dag.

Men när tjejerna var på väg upp från vattnet,

då har han lärt sig att dom brukar rysta av sig, just där han står.

Då blir en liten kille helt dyng sur!!



När alla blivit blöta, då händer något....alla blir som tokiga!!!!

Springer liksom på bakdelen, det är så festligt att titta på.

Fort fort fort!!



En underbar hund!!

Kicken, alltid så glad och galen, och det gillar ju jag.



"Tjaaa, Ronja!!"

"Ska vi springa lite till kanske??"



"Näääe, men jag kan ju äta upp dig om du vill, hehehe!"



Missförstådd....det blir Ronja ibland.

Inte av hundar då så klart, dom förstår precis hur hon menar,

dom vet att hennes fina vita tänder inte är ett dugg farliga.


Näe, det är mest människor som blir rädda för henne.

Hon skulle aldrig göra någon illa, aldrig i livet.

Snäll, det är bara förnamnet.


Finaste Ronja   


Och samma sak gäller så klart för Skorpungen....i mina ögon alltså   

  

 


En härlig dag blev det!

Trötta och nöjda hundar sover gott.


Snart även jag!


Kram

Susanne

   

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

30 april 2015 06:37

Vissa dagar önskar jag att jag var hund. :) Som vanligt härliga bilder.

Susanne

30 april 2015 10:58

Ja, ibland hade varit rätt skönt, att bara bli omhändertagen. I alla fall när allt runt omkring bara strular.
Tack så jättemycket, Liza, och vi önskar dig en trevlig helg
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards