quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Inget tvång.....

Av Susanne - 30 oktober 2016 23:31


Har nog sagt det förut, och måste upprepa det igen.....

Ni som retar er så otroligt mycket på mina, som ni säger, hemska bilder, och all skit som jag skriver, 

SLUTA LÄS!!

Varför bemöda sig med att leta sig in här.


Det kan inte vara bra för er gamla människor,

(ja, för det är ju just bara äldre som har dessa uttalade besvär av mig)

Tänk på era hjärtan!

Klart jag blir ledsen, och samtidigt frågande till hur det är möjligt,

att det här kan reta folk till vansinne?

Så pass mycket att man måste sprida så mycket elakheter om det jag gör.

Det måste finnas såå mycket annat i livet som är viktigare och framförallt roligare, än att vara så bitter över vad någon annan människa gör, eller inte gör.

Det är verkligen riktiga sandlådefasoner, att sjunka så lågt som ni faktiskt gör.

Andra kallar det vuxenmobbing.

Låt mig bara vara, jag är bara en vanlig hundägare, som lever tack vare våra fyrbenta vänner.


Jag vill verkligen strunta i dessa barnsligheter, och fortsätta med det jag gör och tycker om,

vilket är umgås med hundarna, fotografera under tiden, och njuta av livet.

Jag har väl samma rätt som alla andra att göra vad jag vill.


**************************************************
*************************************************



Nu, med det sagt fortsätter bloggandet och några nya bilder på vårt lilla "troll"....Tjorven!


Tjorven och den blåsiga dagen!



På upptäcksfärd i den stora vida världen.

Tror även Tjorven kommer bli en ypperlig spårhund,

så duktig, och med helt rätt stil!


 



"Vi ska lära henne allt vi kan!!"


 


Att låta en ny individ flytta hem till oss var inget som mottogs med öppna armar/tassar, precis.

Båda damerna var ytterst tveksamma i början, men Skorpan gav med sig ganska snabbt,

och kunde nog se hur kul man kunde ha det, med en Tjorven.


 


Ronja däremot, hon har tagit lite längre tid på sig.

"En efterhängsen liten hyena, hängandes i svansen....Näe, där går gränsen", tyckte hon


 


"Haha, tro inte att jag tänker ge mig, inte!!"

"Jag ska allt visa er att ni visst tycker om mig...så det så!"

 

 


Tjorven är underbar, precis som alla andra.

Visst är hon som valpar är mest, ganska envis ibland, vassaste tänderna i världen,

gillar allt förbjudet bäst....Men i slutändan, så är hon den bästa Tjorven man kan ha.


 


Skönt med promenaderna utan bebisen!!

Då kan man springa o busa precis som vanligt, utan att vara rädd för att trampa den lilla.


 


Men vi leker ofta tillsammans.

Dom gamla leksakerna har åter kommit fram, dom som Ronja o Skorpan tröttnat på för länge sedan.

Men så plötsligt vill ALLA ha samma grej!

Fina gamla bollen, t.ex


 


"Öh öh öh....den är ju min!! Den har ju jag fått...."


 


Av alla leksaker så finns bara en sak som alla vill ha....BOLLEN!


 


Mycket tid spenderas med att titta på hundarna när dom leker.

Ibland kan man ana deras språk till varandra, 

vilket är så intressant att se.


  


Liten sötnos.


 


En vacker dag kommer vi lyckas  med en bild på alla tre, samtidigt......

Tills dess blir det som det blir.

(Skorpan hade ingen som helst lust att vara med i dag!)


 


Man blir snabbt lite trött av alla intryck o lekar,

då är det skönt att vila lite i husses knä.


 


Tjofselinas I Pralin aka Tjorven,

passar bra in bland höstlöven.


 


Det var allt från oss


Kram

Susanne 

 
 
Ingen bild

Anna

31 oktober 2016 02:35

Hej! Som fd Berner ägerare och numera utlandssvensk vill jag bara säga MERA, MERA bilder!!
Kan inte bli för många!

 
Ingen bild

Titti

31 oktober 2016 05:52

Du skriver helt otroligt bra blogg Susanne och tar helt otroligt fina kort av dina vackra tjejer !
Det är bara å skita i dessa "loosers" som håller på och pratar "dret" om dig, det är bara av ren och skär avundsjuka de håller på med detta och man kan ju tycka att de som är "äldre" ska ha har mer "höffs" i skallen än så!!!
Stå på dig, för du är ändå en av de bästa bloggerskorna och fotograf jag vet, tycker alltid det är kul att läsa dina inlägg...kram !!💖

 
Ingen bild

Liza Hansson

31 oktober 2016 06:35

Sluta aldrig att blogga och fotografera.Vi är många som älskar det du bjuder på.😘

 
Cornelia

Cornelia

31 oktober 2016 06:42

Otroligt vackra bilder! Lycka till med den lilla!

http://raggsockababbel.blogspot.se

 
Anette

Anette

31 oktober 2016 06:55

Hej vännen! Så himla tråkigt att läsa 😞. Är det samma människor som höll på sist? Skit i dom o gör va du tycker är kul fast det vet jag ju att du gör👍. Problemet är ju bara att det finns i bakhuvudet hela tiden. Massor av kramar till dig o vovvarna 💞💞

http://www.ardragon.se

 
Marianne

Marianne

31 oktober 2016 07:47

Att folk inte har något annat o göra, än ha åsikter på vad andra gör 😠. Din blogg missar jag aldrig o läsa. Den är underbar, underhållande text o härliga bilder på de tre fina vovvarna. Ge inte upp. Kram Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

 
Eva H

Eva H

31 oktober 2016 08:56

Min första tanke var "Ondskans lakejer!". Sådana där som inte är nöjda för än de (iaf inbillat) dragit ner andra till sin egen nivå av dåligt mående. Helt ärligt tycker jag oerhört synd om sådana människor för vad har de för liv? Närmast inget alls för liv är glädje o att glädjas med andra inte elakhet.

Säger som Astrid "Dumt! Dumt! Dumt!" så är det avklarat. (Fast hon sa väl döden då iofs :) )

Tjorven ser ut att passa överallt o inte bara bland löven! Ronja tycker vi synd om o hoppas på snart tandbyte i varje fall :D
PUSS tjejer!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
ANNA

ANNA

31 oktober 2016 14:14

Säger bara avundsjuka! Sådana människor utan eget liv och intresse. Tänk om de la tiden på de dom håller kärt istället. Keep doing The good work! Vi är många som älskar din blogg. Tittar tyvärr inte in lika ofta numera som förr. Men jag älskar den och bilderna på hundarna är fantastiskt fina. Kram Anna

http://Www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

31 oktober 2016 15:29

Vad söt den lilla är dom stora också så klart kan förstå dom att det kan vara hemskt att få känna på gäddtänderna

 
Susanne

Susanne

1 november 2016 09:22

Till er alla!
Jag vill verkligen inte att mitt inlägg ska tolkas fel, det kändes bara som jag var tvungen att skriva ner vad jag blir utsatt för, och hur jag känner. Det är en otäck känsla, det vet nog alla som blivit utsatta, och självklart ska man bara strunta i det o gå vidare. Men det är inte helt enkelt alla gånger. Man trycks liksom ner en bit i taget.

Men till er alla vill jag bara säga TACK. Era ord gör mig varm i hjärtat, och en övertygelse om att det finns underbara människor. För mig är det en självklarhet att var o en gör som man vill, vad det än må gälla, och det, det har ingen med att göra. Alla har ett val.

Tusen tusen tack för peppande och vänlighet, om ni visste vad glad jag blir. Tack o kram till er ❤️
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Yvonne

1 november 2016 20:03

Gokväll i stugan!
Det är svårt att förstå, men världen är full av skitstövlar!
Så vackra bilder och trevligt bloggande, kan inte bli bättre!
Fortsätt med det och skit i avundsamma knäppisar!!!
Kram!

 
Ingen bild

pia

2 november 2016 11:18

Hej Susanne!
Du tar så fantastiskt fina bilder och skriver så fint om dina hundar.
Jag läser och tittar ofta.Skänker så mycket glädje. Bry dig inte om att lyssna på korkade människor som inte har din förmåga!! Har själv två Bernerpojkar och delar din kärlek till rasen! Var stolt över det du gör!
Bernerkramar till dig och dina fyrfota vänner!!

 
Annakarin

Annakarin

3 november 2016 16:09

Pälsmössan växer snabbt på lilltjejen

http://Www.annakarins.egenhundsida.se

 
Ingen bild

illika

24 november 2016 23:01

Jag beundrar verkligen dina bilder och din blogg! Det är svårt att förstå att folk lägger ner energi på att vara elaka - de kunde ju fokusera på att göra något positivt för någon istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards