quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 november 2016

Sakta men säkert.

Av Susanne - 5 november 2016 22:05


Dagarna går, och vi lär sakta men säkert känna varandra allt mer.
Visst är det härligt att ha ett nytt litet liv här hemma,

men jag skulle ljuga om jag sa att allt var en "dans på rosor".

Det här med valp är ju inte enbart gulligt, även om det är en stor del.

Man kan ju nästan likna det med att ha en liten bebis igen,

men iofs liiiite enklare, trots allt.


Men att hon är söt, den här lilla Tjorven, det är det absolut ingen tvekan om.



Om man skulle ge sig på att ge en liten beskrivning av henne, så finns ett ord som stämmer väl in.....

TUFF!



Så klart lär hon sig en hel del, både bra o dåligt, av sina äldre kompisar,

men för egen del tror jag det är en fördel.



Skorpan och Tjorven blev ganska snabbt kompisar, både på gott o ont kanske.

Det är ju trots allt en viss skillnad i storlek.

Men för det mesta är Skorpan försiktig, och står oftast ut med tuffa behandlingar av den lilla "hyenan"

   


Helt klart vänner!

Skorpan lägger tassen om Tjorven för att hålla henne på plats.
"Sitt här nu, Tjorven, nu blir det fotografering!"

 


Ibland låtsas hon bli övermannad och kastar sig ner på rygg.
Tjorven blir överlycklig, och slänger sig över henne.


   


Men man blir ju snabbt trött när man är liten.

  


  


 


Ronja då, hur ser hon på det här med valp?

Jag tror hon tycker det var rätt onödigt att ännu en "odåga" flyttade in,

men hon är ändå väldigt omhändertagande när det gäller.

Som när Tjorven hade en mardröm härom natten, och skrek i högan sky....

Då kom minsann Ronja rusande i full fart, och pussade på henne,

lugnade henne....stod hos henne tills hon somnade om igen.

Så gulligt!


"Kom igen nu, Ronja....vi kan väl leka lite...bara lite?"

Njae, tveksamt, säger Ronja.....kanske senare...


 

Med Skorpan är det annat.

Dom båda älskar att leka med varandra,

och man ser inte minsta tecken på att Ronja Hux-Flux blivit veteran.


   


"Lillan" kan ju inte gå med på några längre promenader ännu, 

så vi passar på att ta oss lite rejälare turer när hon sover.



Inte bara tjejerna som uppskattar våra långpromenader, 

utan även jag skulle nog bli lite knas om jag inte fick komma ut o röra på mig, som vanligt.



Men visst ser vi alla fram mot att Tjorven kan hänga med, 
att vi får visa henne hur våra dagar ser ut, när dom är som bäst.



  Att ensam få till en bild med alla tre lugnt sittande tillsammans,

det är en konst vi inte riktigt behärskar ännu.

För just som det verkar perfekt, får Tjorven syn på något mycket intressant,

som hon bara MÅSTE undersöka först.

"Vänta lite bara...ska bara kolla en sak...kommer snart"

Hahaha......men en vacker dag så....



  Ska man ge sig på en liten sumering av "Lillan", så finns väl bara ett ord som täcker in allt.

Underbar!  

 


Det ska bli så roligt att få se även Tjorven växa opp, 
se henne utvecklas, se hur hon kommer bli som individ.


Just nu går mycket på lite sparlåga ett tag, men allt går ju så fort, så vi njuter av den här tiden.

Den kommer ju inte tillbaka.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

6 november 2016 09:28

Alltså....
Valpar ÄR underbara, söta, gosiga, gulliga, näpna, rara, påhittiga, kul mm mm mm.
Men de är också rätt "pestiga" :D
PUSS till alla töserna!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sytanten

Sytanten

6 november 2016 10:35

Alltså, vaa helt sjukt SÖÖÖT!!!! Ja, dom är alla så fina men dom stora flickorna är vackra och den lilla busen är fortfarande så där babysöt. Nu blir jag ju ännu mera sugen på en berner.... Ja, ja kommer tid kommer råd. Ha det så härligt med dina flickor, jag älskar att läsa om allt tokigt och roligt ni hittar på. Kram sytanten

http://www.sytanten-bettan.blogspot.se

 
Ingen bild

Inga-lill Jansson

6 november 2016 12:31

Så otroligt söt hon är den lilla

 
happy wheels

happy wheels

24 januari 2019 10:43

The dog is very beautiful. Very big and firm legs.

http://happywheels4.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards