quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Hittade pinnarna!

Av Susanne - 27 oktober 2013 20:50

                                                  
         

Söndag, dags för kurs......denna gång SPÅR!

Efter att spåret fått ligga någon timma,

var det dags att se hur Skorpans intresse var i dag.


Fyra korta spårpinnar hade lagts i spåret, och en slutpinne.

Joorå, Skorpan var taggad, och satte iväg med nosen i backen.......

Första pinnen var inga problem.


Jaa, sedan hittade hon en till, och jag hade,

som vanligt, ingen aning om var jag gått

  

Spårade duktigt, och tog till sist slutpinnen.   

Men var sjutton hade jag lagt dom två pinnarna som saknades???




Hade även Ronja med på kursen i dag.

Hon blir så avundsjuk, när jag går iväg med Skorpan, och jag tror hon "ropar",

"Jag kan, jag kan!!!"


Jag testar med Ronja, tänkte jag.

Samma spår, som vi just gått med Skorpan,

och det fanns ju två pinnar kvar....någonstans.


Döm om min förvåning, när hon genast tog sig an spåret, hittade dom båda saknade pinnarna,

och den "nya slutpinnen" (som jag smusslat dit)



"Jag älskar att spåra!!!"



Att hon dessutom stannade och visade mig dom här,

det var väl "överkurs"!

  



Kursen börjar lida mot sitt slut,

men alla är överens om att vi gärna fortsätter träna tillsammans.

Vissa saker går nästa inte att träna ensam.........som budföring, t.ex


Däremot hopp, det klarar man själv.

Vi tog en sväng förbi appellplanen, innan vi åkte hem.


Först ut var Skorpungen!

"Japp, jag är redo!!"



"Ååååh.........



HOPP!!!"

(Såg nu att jag lade in fel bilder......)

(Började med ett lägre hopp......för att sedan öka till rätt höjd)

(Skorpan fixade i alla fall hoppet bra, efter lite "inhoppning")



"Och jag då....kan jag också få hoppa lite kanske?"




Ronja hoppade också in sig på en lägre höjd........   




Nu har vi höjt lite........




Hoppelihopp!



"Riktigt kul, det här gillar jag!!"



Ingen trängsel på plan, direkt.

Vi var helt ensamna i dag.



Körde även en platsliggning, innan vi vände hemåt igen.

Inget som blev förevigat på bild dock,

var fullt koncentrerad på att dom båda skulle lyckas.

  



Lite bus också......



En dag, med som vanligt, mycket hund.

  



En helg med mycket uträttat.

Känns bra.

I morgon väntar ny vecka, med nya utmaningar.




Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

27 oktober 2013 21:47

Vilka härliga tjejer du har!
Puss till dem :)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

27 oktober 2013 22:50

Vad roligt att det går så bra i spåret och med träningen med tjejerna :) Super kul att du börjat med brukset med dom. Synd bara vi bor så långt från varandra annars hade vi ju kunnat träna tillsammans.
Om jag var dig så skulle jag börja snitsla spåren då du går ut dom för att slippa virra bort sig. För om du snitslar kan du lättare lära dig att läsa din hund, även snitsla med annan färg där apporterna ligger. Bara ett litet tips men du gör självklart som du vill.

Det är inte Vinja som kollar bryggorna utan Bozza ;)

Kram

http://www.schafertjejerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards