quilaoronja

Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Surt så in i vassen!

Av Susanne - 19 maj 2015 22:40

      

Som om vi inte fått tillräckligt med regn dom senaste dagarna?

Regn regn och mera regn, hela dagen lång.

Vilken tur att vi inte är rädda för vatten.



Och vilken tur att allt som växer gillar det.....regnet!



Det bästa av allt, det var att Leon och hans mamma

(som händelsevis är vår dotter) kom och hälsade på.

                

     "Klart du kan få smaka om du vill, Leon!"

"Är du riktigt säker att du vill?"

     


"Meeen, vad är det här??"

"Nej nej, ät den INTE!!!", säger Ronja 


"HUA!!!"

"Det var visst lite surt"



Men det går inte låta bli den.....Spännande att smaka nya saker....



Om jag låg på golvet, och det kom en stor jättebjörn och ställde sig över mig,

då skulle jag bli skiträdd!!!

Leon tycker det är rätt mysigt att bli tvättad i örat.

  


Leon skrattar högt!!   



Nya miner....tungan rätt i munnen   



"Hur kul är det här?"

"Dom har satt mig på en våg.....som att jag skulle vara en liten tjockis?"

"Dessutom fotas allt.....av min mormor!?!"

  


En mysig dag, tillsammans med några av mina     

Regnet hade avtagit när vi begav oss in i skogen,

och det märktes tydligt att Ronja och Skorpan saknat sitt galna spring.


"Försten till godisträdet...!"

          

Här trivs vi nog allra bäst!



Det hände en hemskt tråkig sak för en tid sedan.

(eller ganska många tråkiga saker kan man säga)

Men det mesta börjar få en bra lösning, trots allt.

Det är bara en sak, som aldrig kommer lösa sig, och allt beror på ett hemskt elakt mail jag fått.

Jag var tvungen att läsa det gång på gång, jag förstod verkligen ingenting,

jag har nog aldrig blivit så fruktansvärt kränkt i hela mitt liv.



Jag blev anklagad för så mycket....det var verkligen hemskt. 

Jag blev ledsen helt enkelt......sedan blev jag arg, när nu allt liksom ska sopas under mattan.

Hur kan man anklaga någon för så mycket, och sedan bara säga, "Nähe, då var det ett missförstånd!"

Jag har inte ens fått en ursäkt?

Försökte verkligen med alla medel att lösa detta på ett smidigt sätt direkt när jag fick mailet,

men se det "passade inte" alls.

Vad trodde mailskrivaren egentligen?

Att jag bara skulle svälja allt som skrevs?



Startar man något som detta,

då får man faktiskt ta konsekvenserna tills det är utrett och klart.

Jag blev anklagad för att vara en väldigt känslig person, och det kunde få tråkiga följder för mig!

Vad får man ut av att vara elak mot en annan människa?

Ställer man sig själv på en pedistal då, eller?

Anser man sig själv bättre än alla andra, eller?

Jag bryr mig om mina medmänniskor, värnar om mina vänner, står alltid vid mina vänners sida,

men jag tar ingen skit från någon.

ALDRIG!



Det finns några få människor som ofrivilligt blivit indragna i denna sörja, tyvärr.

Stackars dom, kan jag tycka.


Jag står helt med min ryggen fri, och tänker inte göra om mig på något sätt.

Jag är den jag är, kanske är jag känslig....kanske bryr jag mig om mina nära för mycket enligt en del.

En sak är dock klar, jag står för min åsikt och vad jag tycker är rätt och fel.


Och gissa vad....alla har rätt till sin egen åsikt,

vilket jag helt och fullt respekterar.

Hur skulle det se ut om alla tyckte samma sak i allt?



En mysig Leon-dag, med mycket "dotter-mamma-prat".

Det är skönt att prata av sig med människor man vet man kan lita på.


Kram

Susanne


 
 
Ingen bild

Ilm

20 maj 2015 00:39

Tack för att Du är.......Du❤️ Vi som känner dej vet vem du är! Att vara ärlig är Du! Att stå för sin åsikt är ärligt! Men att vara elak och att feg det är fel! Riktigt FEL!!!! Tack för att du är du❤️

 
Ingen bild

Liza Hansson

20 maj 2015 06:51

Visst, man kan anpassa sitt liv så det inte stör alltför många men hur mår man då! Nej, att vara ärlig och stå för det man säger och gör lönar sig bäst. Sen tror jag att en känslig människa både får och ger så mycket mer här i livet. Kram.

Susanne

22 maj 2015 01:03

Kram och tack, Liza

 
Ingen bild

Siv Einerud

21 maj 2015 18:59

Fortsätt att vara den du är och låt inte andra personers elakheter ta energi från dig. Kram

 
Susanne

Susanne

21 maj 2015 21:55

Siv!
Tack rara du för fina ord, det värmer.....
Stor kram till dig ❤️
Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards