quilaoronja

Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Visst är jag stolt!

Av Susanne - 30 januari 2014 20:58

Snopen, det blev jag häromdagen, när jag fick ett meddelande, där det stod;

"Grattis till Ronjas placering :) Ni är fantastiska" <3

"Eh, vad", frågade jag?

Såg att ni låg på 17:de plats på årets vinnare 2013

Snabbt gick jag in på SSHK's hemsida, för att se.....

Jomenvisst!!!

ÅRETS VINNARE BERNER SENNENHUND 2013!

Bland 61 placerade tikar, låg Ronja alltså på en fin 17:e plats.

Jag vet inte riktigt hur det här räknas ut, men första platsen hade 38 poäng, och 5 utställningar.

Ronja hade 18 poäng, på 2 utställningar.


Joo, jag är en mycket, mycket stolt matte,

som kommit så långt med en heeelt vanlig familjemedlem.

  


     AP  SE UCH  SE VCH Brunnstorps Relax-Me aka Ronja,

hon är en riktig goding hon

                                                




Och självklart, även den här lilla tjejen   

Tjofselinas Z Diezma aka Skorpan.



Nu ska ni få se ett exempel på envishet!!

Skorpan kollar mycket intresserat på vad Ronja gör.....

Ska hon lyckas.....eller?



Som väl alla vet, så älskar Ronja höga höjder.

ALLT ska hon hoppa upp på, för att bli fotograferad.

(tror jag, för hon hoppar inte ner förrän hon hör klicket i kameran)


Men här, vid den gamla stubben, var det något som gick lite fel?!

Hon har hoppat upp på den massor av gånger,

utan problem, men i dag, då gick det inte.......

(Hon ser nästan lite förnärmad ut, att jag står och fotar, nu när hon blev hängande över stubben)



"JAG SKA UPP!!!"

I stället för att ta ny sats, segade hon sig upp.

Drog sig med frambenen, och sköt på med bakbenen.

Snyggt, Ronja!!



"HA, så där ja....det var väl inget det där!"   



"Nu så, nu är jag på plats ordentligt....Nu kan du ta en bild!!"

Bästaste Ronja!




Skorpan sprang under tiden som en tok.....runt runt runt!

Lycklig över att "lill-husse" hälsade på, just hemkommen från Thailand   




Tycker inte att det snöat så väldigt mycket sedan i går, när hundarna och jag var i skogen.

Men alla våra fotspår var borta........det är sååå mycket snö.

Tur den är så där mjuk och skön....som ett puder.


Undrar om hundarna har funderingar på mattes fotande?   

Förmodligen inte, men det är rätt kul att se hur Ronja verkligen "sätter sig till",

på det hon tycker är bra ställen för en bild.....eller två.   



Om det brukar vara mycket spring o bus när vi är i skogen,

så är det ingenting mot hur det är, dom här dagarna som sonen är här och hälsar på.


Tjejen som har koll på precis ALLT!!




ALLT och så lite till   



Snö och vinter, det är det bästa som finns!

Jag håller väl inte riktigt med om det.....men om hundarna är glada, ja, då är jag glad!



En trevlig, rolig dag för oss alla.

Blivit lite "suktade" av massor av fina bilder och berättelser,

om ett varmt och underbart land, men mycket vackert att se.


"Och vi, vi blev så glada att vi tjööööt, när vi fick träffa Lill-husse igen"

  




Det var allt för i dag från oss.

Hoppas ni inte har allt för hemskt väder, med snöstormar och kyla.

Nu vill jag faktiskt att det tar och lugnar ner sig lite........det räcker så bra, så bra med snö nu.

Men jag har väl inte någon talan i ämnet   


Kram

Susanne


 
 
Sofia

Sofia

31 januari 2014 09:27

Grattis vad roligt!

http://www.echosierra.se

 
C.J.

C.J.

31 januari 2014 09:44

Vilka fina bilder!
Grattis till en fin placering! Vad står AP för bland hennes titlar?

http://mightytigress.blogspot.se

 
marianne

marianne

31 januari 2014 11:54

Grattis, så roligt.
Fina snöbilder av de fina hundarna, som vanligt.
Ha en fin dag i snön.
Kramiz Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Titti

31 januari 2014 14:56

Grattis till utmärkelsen, kul.
Skratta gott åt Ronjas miner på korten du tog då hon segade sig upp på stöbben.....härligt med den texten till, passa görbra till hennes utryck och som valigt jättefina bilder av dem.

 
Ingen bild

Siv

31 januari 2014 15:56

Grattis till den fina placeringen Ronja! Härliga texter till bilderna. Nu har jag avnjutit dagens må-bra-stund!

 
Susanne P

Susanne P

31 januari 2014 18:01

GRATTIS!!!! <3
Vad roligt!
Och sen får vi njuta varje dag, av dina fina, fantastiska, underbara bilder på lyckliga hundar. Det tackar jag för.

Kram

http://www.susannep.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

31 januari 2014 21:46

Grattis till placeringen!
Och grattis till dina tjejer, att du har dem! Helt underbar serie på Ronjas envishet :)
Här behövde vi faktiskt lite ny snö, så ingen i detta huset klagar!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
JUNITJEJ

JUNITJEJ

1 februari 2014 12:19

Klart att du ska vara stolt! Underbara Ronja!

http://www.junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards