quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Jag gräver ner henne.........

Av Susanne - 14 februari 2014 20:17

                                                  

 Lyckan var total!

Att hitta en alldeles orörd liten snöfläck,

då känner man sig som en riktig vinnare.



 Ronja slänger sig ner i snön, åker fram på rygg som en pingvin.

(Eller, pingviner kanske inte åker på rygg precis, men ni fattar liknelsen va?)   




Skorpan har inte riktigt fattat tjusningen i snö-rullning ännu..............



 "Vet ni hur underbart det här är, egentligen?"



 Ronja tappade fullständigt fokus,

och blev helt plötsligt som en oinriden hingst!

Som vanligt, njuter jag av att titta på dessa hundar, och se deras beteende.




 Skorpan passion i livet då.....joo, det är att spåra!

Här snackar vi full koncentration.

Ska bli kul att se hennes arbetslust, när vi ska börja viltspåra igen.



 Såg några rådjur en bit bort, innan hundarna hann se dom.

Tränade då kontaktövningar med dom båda,

vilket gjorde att rådjurret hann undan innan vi fortsatte.

Gick då så att vi korsade rådjuret riktning, bara för att se hur hundarna reagerade.

Ronja gick först...........hon vek av direkt, i en rak vinkel, och tog upp spåret.

Så Skorpan........hon var ännu mera noggrann, och vinkeln tog hon klockrent!

Kul att se.



 Minns ni kossorna jag berättade om?

Dom som gått och irrat sedan i höstas.

Jag tog mig bort dit, där jag såg dom senast..........Hade även sett ägaren där.

(hade en tanke att han skjutit dom)

Men jag såg inga som helst spår,

och det borde jag nog gjort om dom blivit skjutna.

Hoppas dom är hemma igen där dom bor.



Så var det här med "Skorpan, den förskräcklige"

Hon är nu i fasen (på sitt löp) att hon ska para sig med ALLT.

Framförallt med Ronja.

Gillas ICKE av Ronja, kan man väl säga.


"Men så sluta nu då, Skorpunge!!!"



 Som ni säkert förstått,

är inte Skorpan den som ger sig i första taget!

  


"Jag vill, jag vill, jag vill!"



 Som tur är, tycker jag, ger sig inte Ronja heller!!


  

 ATTACK!!


 

 "Näe, det får helt enkelt bli så,

att jag gräver en grop och puttar i den där Skorpungen!!"



"Hahaha, tror du grävde lite för grunt, Ronja!!!"

"Tänk på att jag är ganska stor nu"



"Tur jag fortfarande kan springa ifrån henne!!" 



 "Puh, man blir rätt trött av att var "på det här viset!"



 En liten titt på hur Skorpan ser ut när hon skrattar!

Det här ser väl mera ut som ett hånskratt.



 Nej nu är det bråttom!

Lite sömn, och laddning inför morgondagen.

Dags för heldagskurs, "Vad säger din hund" del 2.

Även denna gång får Ronja hänga med,

eftersom jag inte tror att hanhundsägare uppskattar Skorpans närvaro just i morgon.


Därefter hem och få besök av barnbarnen, som ska "sova över" hos mormor o morfar.


Kram

Susanne

 
 
Sara

Sara

15 februari 2014 11:51

Älskar tjejerna ansiktsuttryck i alla bilder, blir så full i skratt! :)
Duktiga tjejer med spåren! Är det hos Ingela du kör viltspår?
Kram

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

15 februari 2014 12:05

Goa Ronja, jag hade också grävt ner Skorpan ;) *fniss* Och så söt hon är när hon ler Skorpan :) Wilma är skendräktig fortfarande och vi Har ju varit hos veterinären som sagt att det inte är några konstigheter med henne men det oroar mig ändå. Börjat fundera om det har med Nitro att göra. Hon är liksom inte alls sig själv. Kan det verkligen bli så tokig med en karl i huset? Förmodligen. Usch min lilla ögonsten. Men men, hon äter , dricker , leker & springer så det kan ju inte vara något större fel. Bara jag som oroar mig lite extra. Kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

Susanne

16 februari 2014 22:54

Dom har ju en tendens att bli lite konstiga i sättet vid skendräktighet. Men så länge hon äter och så, så skulle jag inte oroa mig......(Nu ljuger jag igen....jag oroar mig ju hela tiden)
Hoppas det är över snart. Hm....undrar som du, om det kan ha med Nitro att göra?
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards