quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Äntligen kom dom.......

Av Susanne - 15 februari 2014 22:15



I dag har vi varit på kurs igen!

Skorpan fick stanna hemma även denna gång, pga höglöp,

och med tanke/omtanke på/av hanhundsägarna. (Men jösses, så jag skriver)

   

Å andra sidan, var det nog rätt smart, att ha Ronja med på en kurs som denna.

Skorpan har ju inte skaffat sig några olater ännu, utan är fortfarande ganska "oförstörd".

(Nu menar jag självklart INTE, att Ronja på något sätt är förstörd, men vi, hon och jag,

har väl skaffat oss en del vanor.....både på gott, och ibland ont.


Men först, en liten tillbakabild....

Quilas namn nämndes vid ett flertal tillfällen i dag.

Ingen vet egentligen varför, och det gjorde absolut ingenting,

men visst är det väl märkligt?

Alla undrade vem Quila var, för det fanns ju ingen med det namnet med.

Joo, jag tror hon var med mig alldeles väldigt mycket i dag.

Hon, om någon, kände alltid av sin mattes känslor.

När jag lade till den här bilden i dag,

så var det nog första gången som jag gjorde det utan att bryta ihop.

Det är tyvärr så otroligt många av våra bernervänner,

som förlorat sin käraste vän, sedan detta hände.

Det är såå grymt.

Älskade hund   




Bara ett år tillbaka i tiden, togs den här bilden!

En liten oförarglig Skorpunge, som tittar beundrande på Ronja.

Så klart, har Ronja fortfarande en liten beundrare i Skorpan,

men hon är bara lite större nu

   

 



Nå, i alla fall......Kurs, del 2, "Vad säger din hund"

En otroligt lärorik kurs, som jag varmt rekommenderar ALLA som får chansen,

att gå med sin/sina hundar.

Man lär sig nya saker hela tiden.

Att lära sig "läsa", inte bara sin egna hund, utan även andras.

Det kan vara nog så bra att ha i "ryggsäcken", när man träffar andra hundar.

 



"Joo, lite tråkigt  var det allt, när både matte och Ronja drog iväg i morse......"

"Men jag, jag fick en lååång promenad med husse....bara han och jag och heeela skogen för oss själva!" 

 


  

Och, jaa, jag vet, jag skulle kanske göra mera saker med bara en hund i taget.......

 


 

Men inte ens min tid räcker till för det.........

 


  

I dagens skitväder, (regn, storm, drivis, hagel.......nja, i alla fall regn)

hade vi turen att få vistas inomhus, i en lada.

Där blev det allt lite kallt och rått........men, som tur var, hade jag skaffat mig värme!!!

Dessa små oansenliga kuddar, dom höll mina tassar varma hela långa dagen.

  


Jag hade dom i vantarna, eller i fickorna.

Helt otroligt bra. Inte förrän framåt kvällen, började värmen avta!

Hade även en större modell i stövlarna.

SKÖÖÖNT!

 

  

Så återvände vi hem, Ronja och jag, nöjda och glada,

(Ronja var nog lite trött i huvudet......JAG? Inte då, hehe)


"Jaaa, nu kommer dom!!"   

 



 "Åh, vad jag saknat DIG!" 

 



 Några flera som kom och gladde oss alla, det var barnbarnen, Mille och Meya.

Så vi har byggt upp en hel stad av LEGO på matbordet!!

Dessutom massor av hundpyssel, hundgos', som alla gillar.

Jag blir så glad över att se samspelet mellan barnen och hundarna.

När Meya skulle lägga sig, på sin stora madrass på golvet, då var Ronja på plats först,

och gissa att det gillades.

Det var Meya, Ronja, och en hel skock....eller kanske flock, av gosdjur.

Mest berner-gosdjur   


 En riktigt bra dag i dag.

Men nu behöver vi nog alla lite sömn.........

  


 Kram på er alla

Susanne

 
 
Sara

Sara

16 februari 2014 04:09

Sorgen är stor och lång men den avtar till slut men jag tror aldrig det slutar göra ont helt.
Kram!!!'

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards