quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Slet av det!

Av Susanne - 17 februari 2014 22:37

Nu är jag INTE glad! Inte det minsta. 

Arg, arg, arg!

Och nu kommer hela historien om hur man sliter av ett finger.

Det här fingret, för att vara mera exakt!   


Joorå, några bilder togs även i dag....varför chansa, och låta bli att fota?

Just det ja....ett och annat litet fel kanske kryper in här bland bokstäverna.

Kör pekfingervalsen med hö pekfinger   


Nåväl....så här var det!

Skapligt väder, vilket inte var igår, så på med kameran, och iväg.

Bestämt träff med kompisar, för en hundpromenad i solen......perfekt.


             Ingen är nog stoltare över sin svans, än vad Skorpan är            



Så var det då det här med att absolut INTE hoppa ur bilen,

förrän jag säger att det är ok.

I min värld är det heeelt förbjudet!!

I skorpans värld, då finns väl inga förbud alls, egentligen   

Ronja kan och vet.......men visst är det extra jobbigt,

när man har kompisar utanför som väntar.



Gav mig sjutton på att det skulle bli som jag bestämt.

Ronja satt och väntade....Skorpan stod upp.......och jag tror hon sa, "ÖPPNA ÖPPNA ÖPPNA!!!"


Kan meddela att Skorpan  fick grinden på nosen ett antal ggr,

när hon försökte göra på sitt sätt.


"Fy, vad jobbigt det blev sedan....."



Öppnade hundgrinden, sa varsågod till Ronja.........DÅ, bestämde sig Skorpungen åter igen för att,

NU, nu SKA jag UUUUT!!!


Ingenting hade skett, om jag inte råkat få in mitt ena finger, i gallret,

och liksom satt mig fast där....lite.

Ronja var ju halvvägs ute, mitt i språnget (inte lätt att hejda sig då inte)

och Skorpan  fick ännu en gång grinden på nosen.

Och mitt finger.......satt fast   

Fick loss fingret, och hundarna hände det ingenting med......

Men fy för........skriver inte ut orden, är säker på att ni förstår.




Jag vågade faktiskt inte ta av mig vanten först,

för jag var helt övertygad om att fingret skulle ligga kvar i vanten.

Det gjorde så ONT, så ONT.




Till slut tog jag så klart av mig den,

och alla fingrar satt kvar.....inte på plats, men kvar.

NEJ NEJ NEJ!!!

Äh, det går nog över.......klart det går över?!?

Med pulserande fingrar/finger, gick vi trots allt en promenad med alla vovvarna.

När jag tittar bilderna (joo, klart jag fotade, med vissa svårigheter att ställa in skärpan)

ser jag hur Ronja, i princip på ALLA bilder håller stenkoll på mig.

Hon om någon, visste nog hur jävligt jag hade det.




Äh, men det går nog över snart.......?!?

Hade även bestämt att vi skulle åka och ta en mysig fika   

Jaa, det är klart vi ska ta en fika också........fingret....äh, det går över.


Värken blev bara värre och värre, fingret större och större, färgen blåare och blåare.

Näe, måste nog kolla upp det här, tänkte jag.

"Svängde in" på en närliggande vårdcentral.......en läkare kom snabbt och kollade.....

....skickade mig genast till akuten, med orden, "Du kör väl inte bil, va?"

"Eh, joo....."

Det fick jag inte, men tog mig ändå hem, där maken kunde överta körningen,

för vidare färd till akuten.




Ingen väntan, direkt in till ortoped-doktorn....OJ DÅ, sa han.....sedan tjoff iväg till rtg!

Där hade jag fortfarande ett litet hopp, att dom skulle skicka hem mig, med orden,

"Så där då, det syntes ingenting, du kan gå hem"

"Önskedröm"

Orden blev istället; "Gå tillbaka till akuten!"   


Måste också berätta, att innan jag träfade läkaren, gick jag och tvättade händerna.

Det kändes verkligen som att fingret låg helt fel......

.......åååhej......bet ihop, och drog till...  

AAAAJ........mådde illa..........



Åskådare!



Nu är vi nära slutet här....hehe!

Rtg visade att mitt långfinger var av, diagonalt.

Avslitet, helt enkelt.

Som tur var, låg allting rätt, annars hade en manipulation varit nödvändig,

och i värsta fall operation.

Berättade vad jag själv gjort med fingret, och troligtvis var det min "räddning".

Kände ju hur det "knäppte till".


Nu är det alltså först gips i en vecka, sedan av med det, ny rtg,

på med nytt gips i minst två veckor till.

Att man tar av det efter en vecka, är för att se så allt ligger rätt.



Värken är för jävlig, och jag kan inte ta något starkare värktabletter hemma, 

pga dom mediciner som jag alltid står på .

Men det ger sig nog...........


Vilken dag.

Är så ledsen över detta, så mycket som jag i morgon måste avboka......

Meeeen........tänk, så mycket värre det kunde varit.

Vad är väl tre veckor?

Det går i ett nafs.


Nu så, nu ska jag hitta lite kuddar, så handen hamnar i högläge....vore skönt att bli av med svullnaden.


Till er som jag är vän med på FB,

och som skrivit så mycket fina ord till mig där, vill jag säga STORT TACK.

Ni vet säkert vad "gött" det gör i hjärtat.

          


Kramar

Susanne i gipspaket   

 
 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

18 februari 2014 01:26

Attans otur du har haft då :-( Förstår du måste ha jätte ont nu :-(
Hoppas värken går över snabbt nu då. Läkandet tar väl tyvärr sin tid men slipper du ha ont känns det säkert bättre :-)
Vilka fina bilder du fick fast du var justerad.

Sköt om dig nu ♥
Kram

http://www.schafertjejerna.se

 
Sara

Sara

18 februari 2014 02:45

Men AJ!!! Shit vilken otur! Hoppas värken kan gå över så du kan åtminstonde sluta ha ont :(
Kram!!!

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

 
lisa

lisa

18 februari 2014 04:39

Men AJAJ!! Fy stackars dig! Vilken jäkla otur :( Hoppas värken lättar så du slipper den!
Måste säga att det var ju otroligt starkt av dig att fota så fina bilder trots avslitet finger! Men antar att detta är lite av hundlivet på en pinne .. :P

http://www.redcanine.weebly.com

 
Hanna

Hanna

18 februari 2014 08:10

AJ! Vet att mina fingrar varit nära många gånger, men jag har haft turen på min sida. Hoppas det blir snabb bättring!

http://www.kennelblagul.blogspot.se

 
Livet på landet med höns och hundar

Livet på landet med höns och hundar

18 februari 2014 18:49

Har inte dig på facebook men fy för attans vad synd jag tycker om dig. Aj som ........ vad det måste vara smärtsamt och att du stod ut så länge innan du kollade upp det.
Sv. lovar att filma Nitro nästa gång han pratar =) han är en riktig liten stjärna. Ska se om jag hittar någon video sedan innan i mobilen.
Skickar dig ett mail så småningom ang våra bekymmer.
Krya på dig, kram

http://www.annaslantligaliv.blogg.se

 
Carina

Carina

18 februari 2014 21:04

Men AJ, stackars dig!!! Hoppas du mår bättre snart!

http://carinaduvefjord.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards