quilaoronja

Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Så typiskt!

Av Susanne - 18 februari 2014 23:05

Är väldigt tacksam över att det är vänster hand som skadats.

Man klarar mycket med bara en hand........njaaae, det skulle väl vara att skala potatis då,

som inte går så bra, hehe.

Men, det finns ju andra som är bra på det.

            

         Visst, allt tar lite längre tid förstås, men vem har bråttom?


Har avbokat några riktigt roliga saker som var inplanerat,

men det gick bra att skjuta allt några veckor framåt.


Så var jag då äntligen klar, för en tur till skogen med hundarna. 



Hade under förmiddagen funderat lite över gipset.......

Hm........tyckte inte det satt som det skulle.

I vilket fall som helst, så skyddade det INTE mitt brutna finger.

Vad sjutton, jag har ingen större lust att vid kontroll och omröntgen om en vecka,

få höra att fingret inte läker rätt.

Ringde ortopeden, och berättade hur det såg ut....svårt att förstå på telefonen....

"Jag kan skicka en bild", sa jag!

Bra, sagt och gjort......och efter det, var det bara att åka in igen........




Och, joorå, hundarna fick sin älskade skogspromenad först   




Jag blev snabbt "omhändertagen" på ortopeden, gipset togs bort.......

Oj, så blå-svart det var, och fortfarande väldigt svullet.

Så ifrågasatte dom gårdagens "gipsare", och slängde skit på dom (som vanligt)

Inte ok, tycker jag, i alla fall inte när jag är med och lyssnar.


Överläkaren kallades in, för att ta sig en titt på "eländet" (mitt finger)

"Jäklar, vad har du gjort", sa han.

Berättade lite snabbt...."AJ", sa han....Exkt, sa jag    

Och två frakturer.....!

Vadå??? Två???

Det var det ingen som sa igår, minsann.

"Skulle vilja se bilderna", sa jag vilket jag så klart fick.

Dom drog t o m kopior, så jag fick med dom hem   


Nu har jag alltså nytt "paket" om handen/armen, som ser helt enormt ut,

men vi hoppas det gör susen.

Tillbaka nästa vecka för ny röntgen.

Tyckte värken gett med sig betydligt i morse, men efter "nyinslagningen" i dag,

med nytt läge på fingret, så känns det inte skönt nu.


Men, det ger sig nog snart! 


Vila, och ta det lugnt, det är INTE min melodi.

Men jag har lovat mig själv att jobba på det nu.





Är ganska övertygad om att hundarna är medvetna om att något hänt med mig.

Att jag inte är på topp just nu.

Dom brukar visserligen alltid hålla sig nära mig, men i dag var det extra keligt.





När båda två i kväll, bestämde sig för att ligga nära (läs PÅ) matte,

då blev det lite tungt...men ack så mysigt

   



Hahaha, hemkommen från lasarettet, tränade vi lite på garageuppfarten......

Lite lydnad bara, med hundar utan koppel, och, joodå, en i taget.

Då kommer det ett äldre par och går på vår grusväg, med en hund...........




Jag fortsatte träna på, och tittade inte upp direkt....

...Skorpan skällde till....bara en gång dock...?

Den andra "hunden" svarade inte....?....då kollade jag vilka det var som gick där.....

Det var ingen hund!!!

Det var en GET! I koppel.......den gick så fint, så fint

Perfekt fritt följ!


Härlig syn......ägarna var dessutom väldigt finklädda.

På en lerig grusväg?

Kul, tyckte jag.



Ronja o Skorpan sniffade bra länge efter den är "hunden", med dom stora hornen   


Nähe, nu måste jag nog inta sängläge med kroppen,

och högläge med armen.


OCH....TACK TACK TACK, för er omtänksamhet.

Vilka underbara vänner jag har här, man blir så glad av ER.

   


Kram

Susanne


Ps. Hittar ni lite konstiga ord, eller bara felstavade ord här,

så ha överseende.....mitt pekfinger blir lite trötter Ds

 
 
Sara

Sara

19 februari 2014 02:26

Nämen aj! Det är ju inte konstigt om du har jätte ont!!! Tur i oturen att gipset satt fel så det blev rätt, både med gipset och att dom nu såg att det var två frakturer!

Vila nu, det är det bästa när man ska läka :)
KRam

http://hungryeyes.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards