quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

"Tre i rad"

Av Susanne - 3 april 2014 22:00


Ni känner säkert till Mammut.

Grand Danois-killen, som vi brukar vara på utflykter med.

Hans matte och jag, vi har känt varandra länge, länge,

och det har alltid varit hundar inblandade, så det är några som passerat i våra liv.

Man blir väldigt sammansvetsade, av allt detta.


Att uppvakta varandra när vi fyllt år, det är inget vi har gjort,

bara av den enkla anledningen att det finns ingen anledning egentligen.

Att "byta" presenter, det är vi helt överens om, att det är inget för oss.


Nu hade jag bara fått en liten kul idè........skulle överraska med en utflykt

på okända marker, och avsluta allt med en bit mat.

Som sagt, jag hade kollat upp att det fanns pluppar på träden, och ordnat kartor,

så jag hade en liten liten aning om var och hur vi skulle gå.


En gammal kolarkoja.

   




    Glada hundar, som var fulla av spring, när vandringen började. 



"Det bästa är att ha samma pinne!"



   Vi "traskade" runt en sjö, vilket alltid är populärt!

Gick över en mil, och hela vägen fanns det gott om bänkar/bord,

för att inta den medhavda matsäcken.


         


Det här, det är tjejen som aldrig får någon mat, om ni frågar henne!

Hon letar mat överallt.

"Gamla grillplatser, dom kan vara rena rama guldgruvan!"  

Det gäller att se upp bara, för människor kan kasta ifrån sig nästan vad som helst.      




Över stora Skvattram-mossar, och långa spångar gick vår vandring.




Och lite på bord också   



"Nu blev det visst helt stopp där framme igen?!"

"Mammut!!"

"Vad gör du?"



Skorpungen, så söt och go   



Dags för Cavaletti!



TRE I RAD!

Nästan alltid i samma ordning.



   

Ja, vad ska man säga?

Vackert, väldigt vackert. 

  


En fiskare såg vi utmed slingan vi gick.

Han  tyckte vi hade fina hundar, och väluppfostrade

  

           


När det väl börjar skymma, då skymmer det snabbt......



Bara en bild till.........



När vi kom ut ur skogen, och ner mot havet igen, då var det lite ljusare igen.....

Här kom en av lotsbåtarna in mot hamnen, efter utfört arbete.

Tänker på en barnprogram, när jag ser dom här "söta" små båtarna.

Minns inte namnet, men den tecknade båten var så gullig........vet någon vad jag menar?


Många många bilder blev tagna i dag....bara några finns här i dag.

Men det är ju en dag i morgon också.....

Nu ramlar ögonen ihop, så jag tror jag ska försöka vara lite smart!

Lägga mig ner!!!   


En bra dag, när det är som bäst.


Kramar

Susanne

 
 
Lina

Lina

4 april 2014 07:35

Fina bilder som vanligt. Såg ut som en härlig promenad.
Tänkte på bogserbåten, hette den Tuggy?
Trevlig helg!

http://Www.bernerbergets.se

 
Lina

Lina

4 april 2014 08:19

Det ser ut att ha varit en trevlig runda, får man fråga vart det var, jag letar efter lite trevliga milrundor inte allt för långt bort :)

http://ollebus.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

4 april 2014 10:05

Vilka underbara omgivningar ni har! Vore härligt att lättare kunna komma ut så där.
Och bilden på skymning över insjö..... Det är SÅ vackert!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
marianne

marianne

4 april 2014 10:15

Vilken härlig runda, är något visst när man kan gå vid vatten.
O tack för de vackra bilderna du visar oss, både på hundar o natur.

ha det gott.
kramiz Marianne

http://www.mapes.bloggagratis.se

Susanne

6 april 2014 00:07

Tack snälla Marianne.
Just vatten, gör det ännu härligare.
Tänker på Gotland, när jag "pratar" med dig. Där är fina promenader kan man säga, vid vatten ;-)
Kramar till dig

 
Lina

Lina

4 april 2014 22:15

Jag undrar också vart det är. Hänger ju i Östergötland var och varannan helg och börjar tröttna på vägarna runt omkring landstället. :)

http://www.bernerbergets.se

Susanne

6 april 2014 00:05

Jaha, hänger du i krokarna? Den här rundan är vid Nävekvarn. Vackert som tusan, och lagom allt ;-)
Säg till om du vill veta mera exakt, Lina
:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards