quilaoronja

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

T-Racer!

Av Susanne - 20 april 2014 21:50

 Kom nu, hundarna!!!

Nej nej, inte bråka nu!!!

Ronja Ronja.....Hon SKA komma först i alla lägen, och nu är det ju så,

att Skorpan är väldigt snabb i benen.

 Då, när Ronja känner att Skorpan kommer ikapp henne, jaa,

då kastar hon sig över henne i stället.     

              



"Ingen, jag menar INGEN ska komma före mig!"

"Comprendido?"



"Va?"

"Ok, nu kommer vi!"



Skorpan kan ge igen!!

Det är inte bara hon som får ta emot "skit" från Ronja   

"Ouch....min kind!"



Som sagt, Ge och Ta   



   Alltantvätten fortskrider, och det blir så himla bra.

Men, det är vid den här tiden varje år,

som man ångrar lite att man gjorde alltanen så himla stor!

Nu är det i alla fall snart färdigt, och det är ju inget tungt jobb, bara tidsödande.

(Bara oljan kvar då, förstås)



Vilka härliga dagar det är!



Bara att passa på.......och njuta.....




Skorpans päls ser nästa bronsfärgad ut i kvälssolen.




Här fick maken jobba en hel del!

Backa, nej, framåt lite med handen.....ner en bit.....stilla!!!

Jaa, ni f attar va?

Till slut var jag rätt nöjd.

Solen hamnade mitt i handen, precis där den skulle vara.

Men vi släppte den fri igen   




"Mixtrade" lite till med inställningarna på kameran........

Gillar solnedgångar.

Här har jag inte direkt någon inställning alls........



Här en annan bild.....som jag tycker blev ganska häftig, trots att den är mörk.

Bara Skorpans konturer som syns, och dom blev helt röda av solens strålar.



Med blixt!

Kul att prova sig fram, men visst tar det lite tid.

Man får inte ha bråttom, inte.



I morgon skulle vi spårat igen.....  

Men....pga av.....

 

...i ryggen, så får vi hoppa över det den här gången.


Stannar hemma och tar det lugnt......kan var bra ibland.




Kramar

Susanne

 
 
Ingen bild

Titti

21 april 2014 07:32

Alltid lika fina bilder på dina sköna vovvar Susanne och solbilden där din "gubbe" håller solen i sina händer är jättehäftig !
Kram

Susanne

21 april 2014 23:50

Tack snälla, rara, Titti

 
Eva H

Eva H

21 april 2014 09:44

Tack snälla för att ni släppte den igen! ;)
Och tack snälla för bilden!
I övrigt håller jag faktiskt på "tant" Ronja :D
Men PUSS till båda givetvis!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

21 april 2014 23:49

Klart vi släppte den ;-)
Kram från oss till dig, Eva

 
sara

sara" title="http://bloggplatsen.se]sara[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]sara[/url]

22 april 2014 10:58

Vackra bilder! Och härliga vår dagar har vi allt! :)
Kram

http://hungryeyes. bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards