quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 april 2014

Vad är det för konstig "manick"?

Av Susanne - 27 april 2014 21:12

                            

I morse var vi iväg så där okristligt tidigt igen.

Har sagt det förut....men vad gör man inte för hundarna.

Viltspår var det som gällde.

I dag var det svåra förhållanden i skogen.

Varmt så in i vassen, torrt i marken, lite vind....som då gör att spåren flyttar sig.

Både Ronja och Skorpan fick öppna spår i dag, vilket betyder att dom legat över natten.


Skorpan först ut......märktes tydligt att hon inte har så mycket vana i spåren ännu,

men jag är ändå jättenöjd med henne.

Ronja är helt annorlunda i sin spårning.

Hon har säkereheten på ett annat sätt

(det vore väl konstigt annars, med tanke på att hon är champion)

Men trots det, blev hon trött av värmen.

Halva spåret gick som på räls, andra halvan fick hon kämpa mera,

men klarade det galant ändå.




Lite vila och vätskepåfyllning, så var vi redo igen....

"Men VAD är nu detta??"



"Något slags ägg???"

"Jätteägg!?"



"Måste undersökas närmare", sa Ronja......



Som hon undersökte......



Och undersökte.......



"Tjohooo, skitkul var den juuuu!!"



"Den är min, min, min......bara MIIIIN!!"



Så var det roliga slut!

Bollen var hittad i ett dike, och gick tyvärr inte att pumpa.

Hade vi fått i mera luft, då hade inte Ronja fått grepp om den....

Det här var väl ganska väntat.....POFF, sa det!




Snopet, Ronja....jag sa ju att du INTE skulle bita i den!



"Men, jag bet ju bara lite?!"




Skorpan hade inte en chans att "prova" bollen,

Ronja ansåg den som sin alldeles egna.

(Men, det varade inte särskilt länge   )



Tänkte skicka eftyer ett mobilskal till nya mobilen.....och det är inte lätt, minsann.

Det förra jag hade, det var ett foto på Quila o Ronja.

Jättefint!

Det fick jag i present av sonen, straxt efter att Quila lämnat oss.

Har tyckt så mycket om det.

Men nu passar ju inte det till den nya, och jag har svårt att välja.

Vet inte om jag vill ha ett fotoliknande skal igen......


Så här såg det förra ut......


 



Det här är en av alla olika jag gjort......

Vem vet, en vacker dag har jag kanske bestämt mig, hehe

Ett skal behöver jag hur som helst, för det skyddar telefonen bra.


En väldigt kort vecka på G

På onsdag far vi på träningsläger/tävling,

i Sennendrag.

Vi har hyrt en stuga i Älvkarleby, där också alla andra deltagare ska bo.

Kommer bli så roligt.


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

30 april 2014 10:30

Men vadå???? Punkade bollar är ju suuuuper ju!!!!
Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

30 april 2014 11:00

Haha, det tycker vi också, Assar.......att få slita den trasiga bollen i småbitar, det är superkul! Men inte fick vi det inte :-/ Tror matte sa något om att det blir så väldigt mycket småbitar som hon får plocka bort ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards