quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Tack alla!!

Av Susanne - 17 april 2015 19:48


   "Koppelpromenader!?!?!"

   "Herregud, vad är det för påhitt??"  



Vilken tur att Skorpan (för tillfället, kanske jag ska tillägga) är ok nu,

så hon får utlopp för all sin energi.

Den tjejen har varit i stillhet så det räcker för resten av hennes liv....hoppas jag i alla fall.



"Är du beredd, matte?"

"Jag hittade den, så nu kommer jag med bollen igen!"



Undrar om det finns någon "av-knapp" på henne?



     Ronja Ronja.....

Vi har gått små korta promenader i dag, lunkat omkring på plan mark.

Trots att hon inte är någon unghund, gillar hon inte heller det här lugna livet.


Trappan ut har fått en ramp som fungerar bra, och jag tycker inte hon haltar nämnvärt längre.

Men jag törs sjutton inte riskera något, så vi följer veterinärernas råd.

Ett korsband som smäller av, det får bara inte hända....    

              


"Haha, hittade du mig inte, Matte??"



Dag ett i sele och koppel.....många sådana dagar kvar....men jag har en idé.

Ska forska lite mera i "ämnet" innan jag skriver ner det här.

(Lika så gott, kan bli allt för mycket negativa reaktioner annars)


"Skitkul, matte, att sitta här ensam i en vitsippebacke!?!"



"En sak är säker, ingenting blir lika roligt utan min allra bästaste vän!"

"Vem ska jag då leka kurragömma med?"



Vi gör det bästa av det....sysselsätter oss med andra små övningar....

"Vem har längst tunga, t.ex?"

Den tävlingen vann INTE jag i alla fall!



Intervallträning med Skorpan, och en stund träning....det var vad som hände i dag.

Förutom promenaderna då...

Hinner inte med så mycket annat, och eftersom dom här båda tjejerna inte kan låta bli varandra,

så blir det dubbla promenader nu.



Men jag ska inte gnälla, det finns alltid dom som har det mycket värre....


 


I morgon är det viltspår igen, och Ronja får stanna hemma med husse.

Tråkigt för henne, men Skorpan får jobba lite med hjärnan, vilket känns bra.


Skorpan med bästa bollen i knät!!   


Nu lite sömn innan morgonens skogs-spår!


Kram

Susanne


 
 
Eva H

Eva H

20 april 2015 21:56

Första bilden..... Jag skrattar högt åt den surminen :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards