quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 april 2015

Vad sjutton, nu vet jag....!

Av Susanne - 22 april 2015 21:51




Det finns människor som är väldigt speciella.

Människor som är så underbart osjälviska, som bryr sig om andra...på riktigt menar jag.

Jag har haft förmånen att få lära känna några av dom, och det är jag ytterst tacksam över.

Jag känner att jag hela tiden lär mig en hel del om människor.

Jag lär mig vilka man kan lita på, vilka människor i min omgivning som faktiskt bryr sig om andra än sig själva,

och kanske framför allt vilka som verkligen är mina vänner.



Tänk så lurad man ändå kan bli, när man som jag oftast väljer att bara tro gott om andra.

Inte sjutton vill man tro att någon luras?

Det som verkar ytterst svårt, det är att tala om för andra att man tycker om dom.

Tycker om dom för den dom är.

Ofta stöter man på folk som har den där hemska attityden, "Du ska inte tro att du är något/någon"

Och för att verkligen visa det, så spelar man helt enkelt blind.

  


Man varken hör eller ser något.

För gör man inte det, då behöver man ju inte ens låtsas bry sig om sina vänner.

Alla är vi olika, och har olika tankar om vad som är viktigt i livet.

Efter alla tråkiga händelser i just mitt liv den senaste tiden,

har jag fått erfara vem/vilka som har samma syn på vänskap som jag.

Dom människorna kommer jag vara väldigt rädd om, för jag vill ha dom kvar i mitt liv.



I dag blev jag så otroligt glad.

En vän som gjorde mig så otroligt glad.

Det märkliga är att vi aldrig har träffats i verkliga livet,

utan "bara" haft kontakt och lärt känna varandra i cybervärlden.

Vi är några stycken som lärt känna varandra ganska väl i den världen, och jag har även träffat en del  på riktigt.

Dom har alla en sak gemensamt, dom ÄR precis så som jag trott,

dom är på riktigt, rara, omtänksamma trevliga vänner.


Hämtade ut ett paket på posten i dag, och detta var innehållet!!!

   Ett fint nyckelskåp, målat av just en vän, Ingrid Krabbe.

Hon är så otroligt duktigt på att fånga varje hunds speciella uttryck,

ingen som helst tvekan om vilka hundar det är. 



I kartongen låg också ett brev, och så klart, när jag läste det så rann tårarna.

Finns det verkligen så här fina vänner?

Jaa, det gör det ju!!


Kan inte tacka nog, för denna fina gåva.

Det gjorde mig så glad.

Tack snälla rara Ingrid, igen o igen   



En dag hoppas jag vi ses, alla ni som jag lärt känna här i etern,  

och jag vet att det kommer kännas som vi kännt varandra länge länge.

  


I dag har vi haft "Spa-Dag" Ronja och jag.

Joo, Skorpan var så klart också med på ett hörn.

Men eftersom morgondagen eventuellt kan innebära att en viss Skorpunge skitar ner sig lite,

så väntar vi med själva tvättandet av henne.

            

På grönbete!

Saftigt och gott, tyckte Skorpan om det gröna fräscha gräset.

"Här stannar jag länge!"



Hittade en öde tomt i dag, där fanns det mycket att utforska, framförallt alla gamla fina växter,

som någon säkert vårdat ömt en gång i tiden.

Funderade en stund på om jag skulle ta med några små skott hem, men valde sedan att låta bli.



"Men lite av det goda gräset kan du väl ta med hem, va??"



Även denna bostad stod nu öde....ganska dragigt tror jag.



Kammat o kammat o kammat, massor av päls åkte av....men inte syns det inte.

En sak är dock säker, Ronja njöt av pysslet med hennes päls.



Hon är som sagt precis som vanligt, inga tecken på smärta eller stelhet.

Tycker inte om sitt stilla liv alls.

Hoppas vi kan få någon rätsida på mina funderingar på fredag.

Inte för att jag har bråttom med att röra på oss, nej då, men att veta, det vore bra.


Fostring av bernervalp pågår!!



Ska packa lite nu, så vi kommer iväg skapligt i morgon, hundarna och jag och......

Bäst att ta fram en liten karta också kanske?


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

23 april 2015 09:16

Det är verkligen en riktigt konstnär det där!
Det är ju så underbart perfekt i tösernas olika uttryck!
Och näst sista bilden..... "Snääääälla matte - kamma bara liiiiiiiiiite till?" Sötnosa!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards