quilaoronja

Direktlänk till inlägg 3 maj 2015

Inget att vara rädd för!!

Av Susanne - 3 maj 2015 21:33

Hunnit med mycket i dag!

Kära "gamla" vänner kom och hälsade på i dag, och då fik jag ett ryck och bakade i morse?!?!

Jaa, jösses, plötsligt händer det!


En härlig förmiddag med som vanligt, massor av skratt och prat.

Vi känner varandra utan och innan, vilket gör allt så enkelt.

Nu har vi lite planering att göra, men det återkommer jag till framöver......


  


       "Men vad sjutton....vad är detta???"         



"Kolla kolla matte, Ronja går in här....hon är där inne!!!"

"Vadå tunnel???"



"Jaha...och nu är jag här inne också!"

  


"Kom ihåg att det var JAG som lärde henne det här OCKSÅ!!"

  


Nu följer ett antal bilder som skulle kunna skrämma slag på vem som helst....

Om man nu inte känner Ronja förstås!

Då VET man att hon helt enkelt bara gör så här när hon leker.

Och hittills har ingen hund blivit rädd för henne....nej då, bara hussar och mattar.

Det har faktiskt hänt att folk blir riktigt rädda, och trott att Ronja ska äta upp deras hund.

  

"Måste du bita i  mina ben hela tiden, Skorpunge?"



"Jaa, det måste jag, för det tycker jag är skojigt!!"

"Skojigt när du lyfter på benen hela tiden, hahaha!!"



  


               

"Hörrududu!!! Lägg av nu!!"

                 


"Nä e....det tänker jag inte göra alls....din gamla TANT!!"

  


Så kom bollen fram....och med den blev det lite träning.



Skorpan har ett litet litet grepp i snöret med framtänderna,

såg så kul ut.....



"Snälla Skorpan....sluta klättra på mig nu!"



"Och du då matte, kan du vara så snäll och sluta fota och hjälpa till lite här!!"



"Äh...surtant!"

 "Men jag tycker om henne....massor." 



I kväll skulle vi titta lite närmare på ett hus,

och fann då en liten skogsväg som vi inte lagt märke till tidigare...



Först en bit genom en riktig "gammelskog", för att sedan komma ut på gammal åkermark



 Så helt plötsligt hittade vi ett gammalt torp, med tillhörande lada.

Tyvärr väldigt nerslitet, hade nog inte varit någon där på många många år.

Det låg så vackert, långt från allt!! 



I skogen var vi inte ensamma alls, nej då, en hel del av skogens djur visade sig för oss.



Vilken kväll det blev!

Även om huset vi kollade på inte alls var något för oss!

Vi hittade en annan fin plats i stället, där vi kommer gå flera gånger.



Nu är det natt!!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards