quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Måste bara säga en sak....

Av Susanne - 8 maj 2015 23:34


              TACK!            

Alla rara ord från er där ute, nu när livet är lite tyngre än det borde.

Kanske är det så att man blir prövad, som någon sa?

Men just nu tycker jag kanske att det får räcka med prövning.



Man frågar sig hur det är möjligt,

när allt verkligen händer på en och samma gång.


En av dom absolut roligaste sysselsättningar för mig,

det är att fota, och att sedan skriva några ord här.

Det blir någon slags avkoppling, och något annat att lägga tankarna på för en stund.

Men ibland, när man får ett riktigt "slag i magen",  då känns det meningslöst det också.

Trots det där "slaget", så kan jag inte låta bli!!

Känslan av att inte kunna skriva vad jag vill, den måste jag helt enkelt slå bort.

Nu har jag gjort det......nästan.



I dag har Skorpan fått en "helkroppsgenomgång".

Massage m.m Om vi nu kommer iväg till draglägret i Gävle,

så vill jag vara säker på att hon är helt ok.

(Hon har ju varit med om en hel del elände även hon.)

Tung last på 100 kg, det förutsätter en helt ok hund, tycker jag,

och i dag fick hon den där OK-stämpeln i baken!



"Råkade" på hemvägen passera ett träd MED PLUPP.

Himla bra, då hittar jag tillbaka, tänkte jag, och knallade in i skogen.

En mysig lagom runda med glada hundar.



Skön sval sten



Har så mycket jag skulle vilja skriva ner här, men det går bara inte just nu.

Tänker inte spela martyr, tänker istället ta ordentlig ställning, och därefter skriva...



"Ronja-Tok"



Mycket har hänt i dag, besök både här och där....Då blir man allt lite tlött!

"Men så klart har jag full koll på vad du gör, matte!"

"HELA TIDEN!"

 


Trötta hundar på kvällen....jaa, då har dom haft en riktigt bra dag (tror jag)

Trots allt.....



Tack mina underbara vänner, ingen nämnd, ingen glömd, som stöttar och bara finns där.

          


Kram

Susanne

 
 
Lillian

Lillian

9 maj 2015 10:56

Ja det er skikkelig kos med trøtte hunder om kvelden, og en kan kose seg med dagens bilder fra hundesysler...

http://www.sognafaret.no

 
Eva H

Eva H

9 maj 2015 11:32

Den vovven ligger bara på laddning!
Kram!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Susanne

10 maj 2015 21:14

Du har helt rätt, Eva ;-)
Kramar från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards