quilaoronja

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Se där ja....nu kanske!

Av Susanne - 22 maj 2015 22:30

       

Det börjar ordna upp sig minsann!

Alla pusselbitar närmar sig sin rätta plats, och ingen är gladare än jag.


Joo, dom här båda, dom har säkert märkt av hur jag känt mig den senaste tiden.

Deppig, det har jag absolut inte varit, det är inte riktigt min grej,

men lite nedslagen, det kan man lugnt säga.


Allt har gått åt h....te, precis ALLT!

Dödsfall, sjukdom, stora kostnader för saker som slutat fungera i huset,

saker man inta kan vara utan.

Och så droppen som fick bägaren att helt rinna över, 

som fullständigt slog undan benen på mig.....det hemskaste mail man kan tänka sig,

mail med så många anklagelser, så många elaka ord.

Allt detta från någon jag väl trott var en vän.

Men ack vad jag bedrog mig.

Nu är även det över och slut.

Jag tar ingen mera skit!


Ronja och Skorpan, glädjespridare!



Dagens jobb....terapihundra!

(Inte på riktigt, inte utbildade eller så, men sprider glädje bland dom boende,

och främst då till min kära lilla mamma.)



Duktiga töser, som kan vara så lugna när det väl gäller.

Helt ofattbart egentligen.

Så undrar jag lite över mattan....hur mycket hundhår ryms i den, måntro?

Båda fäller j ust nu av ALLT!

Precis ALLT!

Så där som bara en berner kan fälla   

Men jag tror på teorin, kamma kamma kamma,

bort med allt....så kommer det nytt inom en snar framtid.



Så söt, så söt....



Skorpan tar ett grepp under Ronjas hals, nästan som hon "snuttar", 

bara håller fast liksom, och Ronja tvättar under tiden Skorpans öron.


"Vi tycker om varandra helt enkelt"

  


"Hoj hoj, ser du mig, kommer jag på bild nu??"




   Historien om min telefon!

      Jag har gått omkriong med den, inte "vågat" tagit tag i det där med att installera allting.

Rädd att allt skulle försvinna, kontakter t.ex

PhoneHouse har ju faktiskt strulat en hel del...men så kom jag på, jag har ju Telenor!

Dom kanske kan hjälpa mig?!

"Jamenvisst" kunde dom det.

Proffsigt och snabbt, av kunnig, trevlig personal!

Allt fixat, och jag är glad o tacksam för all hjälp.



Så några bilder från vår badutflykt!


   

På väg mot fyren.



"Var vill du ha den, Matte?"

      



Skorpan på väg ut i sjön....hon såg en fågel.

"Kanske den vill leka med mig?"

"För alla vill väl leka med mig...eller?"




"Konstigt, fågeln flög iväg?"



Så hämtade även Skorpungen fyren!



     

Varför rystar hundar av sig vattnet i vattnet?


   


"Näe, jag tänker aldrig komma upp ur vattnet!"




Någon skrev, "Efter regn kommer solsken" och banne mig, jag tror det är helt sant.


Bäst att sova en stund, för i morgon väntar en resa.

En ledtråd kanske?

Nallebjörnar...det mest fantastiska som finns att se....6 veckor.

Och kameran kommer anvädas flitigt, tror jag.

En dag på golvet helt enkelt.


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Gun

25 maj 2015 14:18

Jag vill ha dom alla ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards