quilaoronja

Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Nu är jag på gång med min plan!

Av Susanne - 26 maj 2015 22:15


Man längtar och längtar, väntar på att den ska komma, det dröjer alltid för lång tid!

Så ett tu tre, så är den här...bara så där?

Lyckan är total även denna gång.

Jag pratar så klart om sommaren (nu saknas bara lite varmare kvällar,

om man skulle få önska sig något vill säga)


Vad gör man då en dag som den här?

Inga som helst problem kan jag säga, att hinna göra allt det där man önskar, det är det svåra.

Så man får prioritera, och VAD är det då som kommer först? (i min värld vill säga)


Dom här båda, förstås!!!

     (och så bidde det så där många bilder igen)            


Gammalt blir som nytt!

Dom är allt bra roliga, våra hundar.

Som små barn.....brukar lägga undan lite leksaker ibland, när dom inte känns så roliga längre.

Så plockar man fram det efter något år eller så, jaa, då blir dom överlyckliga!!

   

"Juuust det, den här ja....den var ju så himla kul, minns jag!!"

 



Lycka är också när man lyckas med konststycket att lura till sig den nyaste leksaken,

den där som Ronja anser vara hennes.  


"Hehe, jag är såå himla smart jag!!"



Är mycket nöjd med det nya objektivet, så skönt att slippa byta hela tiden,

beroende på vad man fotar.

Nu kan jag ta närbilder, och bilder på långt avstånd, utan att ens flytta mig en tum.


               

Har länge "önskat mig" en action kamera,

men ansett priset alldeles för högt, i förhållande till hur mycket jag tror den kommer användas.

Men den jag nu hittat, den gick inte motstå!!!

Priset var så himla bra.

  

Nu ska jag bara lära mig hur den fungerar bäst också?!

Alla tänkbara fästen följde med, och jag är såå förväntansfull!

Den tål även att filmas med under vattnet, vilket ska bli så spännande att se.


Tuffa tag!!




En boll som legat gömd i flera år, även den var användbar i dag.



  



Långpromenad i kvällssolen   

Ronja smyger lätt på tå/tass    Som en.....precis, INDIAN!

Ronjas uppfödare kallade henne för den lilla Indianen när hon var liten valp.

Detta för hon tyckte det såg ut som hon hade en mockasin på sin vä tass, den är helt brun.

Och indianer använder ju just mockasiner!!

Lite roligt att minnas tillbaka på Ronjas uppfödare....hon var en härlig människa,

som tyvärr inte finns med oss längre.

Jag tror hon hade varit så glad över Ronjas framgångar, eller förresten,

jag vet att hon är med oss, det känner jag verkligen.



Fågelhunden......

"Stollan", som trodde dom små fåglarna skulle sitta kvar och vänta på att hon kom!




"Jag ville ju bara hälsa lite på dom?"




Bäst att njuta av dagar som denna, man vet aldrig hur morgondagen blir?!




Träna drag, det försöker vi få till en stund varje dag.

Det finns några moment som jag inte har kunnat göra hemma tidigare,

eftersom det krävs en tunnel och en bro.

Men nu jäklar....här ska byggas!!!

Jag gillar att skapa, och väldigt mycket just en bro.

Vet att jag kan få hjälp, men NIX, jag ska fixa den....helt själv!



För att få hem allt material, och i rätt format,

det blir kul att se....men jag har en plan B även där.

Att ha en plan, det tror jag på   



Samma sak med tunneln, där är jag också på gång. 

Materialet ligger här och tittar på mig.....



Mitt byggande kommer startas inom kort, hahaha.....fortsättning i ämnet följer   



Matsäcken klar, kaffet laddat, ryggan packad....vad sjutton var det mera jag skulle göra....?

Just det....SOVA!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards