quilaoronja

Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

Påfyllda depåer!!

Av Susanne - 27 maj 2015 18:30


Att ha denna möjlighet,

att ha tillträde till detta,

helt gratis dessutom, det är väl helt fantastiskt.

                       

           Det känns verkligen att alla förråd fylls på med endorfiner, som man mår så bra av.

        En solig dag, en dag med härligt sällskap, som innefattar fyra glada hundar,

vad mera kan man önska?


Vissa vill hålla sig torra om fötterna/tassarna, medan andra inte.



Som sagt, andra vill INTE hålla sig torra om tassarna,

eller någon annanstans heller, för den delen.


En vansinnigt skön gyttjepöl!

       


 Men att doppa ner HELA huvudet...ska det vara nödvändigt??  



Även Kicken kollade vad som ev. fanns på botten av pölen.



Knappt man tror sina ögon....den enda som INTE skitade ner sig i just den hålan....

SKORPUNGEN!!!

"Näääe, fy vad ni blir skitiga!!"

 


"Jaa, och.....kanske blev jag en aningens lerig....skönt var det i alla fall!"



Som tur var kom vi till en fin sjö....

Det stupade brant ner i vattnet på ett ställe,

och naturligtvis var Skorpan tvungen att ta just den vägen ner.

Hon liksom åkte kana... Så simmade hon runt en stund......då kom nästa lilla problem.

Inte det lättaste att ta sig upp för berget.



      

Man blir ganska fascinerad av hur smarta dom är, våra fyrbenta vänner.

Skorpan såg sig omkring,

och upptäckte ett ställe där det var betydligt enklare att komma upp ur  vattnet.



"Och du då matte, då bara står där med din kamera i ansiktet hela tiden!!!"

"Kanske jag hade behövt lite hjälp här!"



Men hjälpen är alltid nära, när Ronja finns på plats.

Hon är så omhändertagande och snäll.

Hon har full koll på vad Skorpan har för sig,

och finns där med en hjälpande "hand" om så skulle behövas. 



Ytterligare en glad skit....Kicken!

Här vilar inte några ledsamheter inte.

Så söt och go.....och skitig 

  



Och så lilla Chicko, som trots sin litenhet

inte alls har några problem med att hänga med dom lite större hundarna.



OM något flyter i vattnet, då SKA det hämtas!!!



Kanske lite väl tufft av Skorpan, att sno åt sig allt som Ronja hämtar.

Men nu älskar ju Ronja att hämta in saker i vattnet, så hon simmar gladeligen ut i sjön igen



Jooråp, Chicko kan simma så bra så bra, men bara om det är helt nödvändigt.

Han stod länge länge och försökte nå pinnen, som hela tiden flöt ut en liten bit igen.

Till slut kom Ronja och hämtade den åt honom.....så klart.   



Kunde konstatera att SKorpan blivit en riktigt duktig simmare hon också, 

och även hon verkar älska det.

Gissa att jag tycker det är bra, dagar som i dag, när man passerat ett gyttjebad.

Visserligen var hon inte lika smutsig som dom andra, bara lite lagom, så där.



Ronja, SKorpan, Chicko och Kicken, ett glatt gäng.

  


Sista stoppet på dagens vandring.

Kan det vara så här fint??

Man kan sitta där och njuta, må bra helt enkelt, (med en kaffekopp i näven)



Jag är så himla nöjd med det nya objektivet,

trodde verkligen inte att det kunde vara så stor skillnad som det är.

Det nya minneskortet gör så klart sitt till också....verkligen så kul när man gör ett bra köp.



Ronja Ronja.....du måste finnas hos oss länge länge.

Jag vet att man inte ska tänka som jag gör, men jag kan inte rå för det.

Det är så tråkigt att behöva ha det där  "tänket"...."Måtte hon inte få någon hemsk sjukdom"

Det finns alldeles för mycket sorgliga minnen i mitt huvud, 

och den här tiden på året kommer minnena tillbaka som ett slag i magen.

Som en film som spelas upp....igen o igen.



Två trötta hundar, torra, fina och fluffiga!

(visserligen är en av dom nästan naken, och torkar av sig självt på ett nafs)


Även matten så där lagom trött...och klok som jag är kastar jag mig i säng...  


Kram på er mina vänner

Susanne

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

28 maj 2015 08:29

Vilka härliga vandringar ni gör och vilka härliga bilder! Kul med kompisar som hänger på. Vad är det för kamera du köpt? Har funderingar på att köpa något bättre än vad jag har men vill inte gärna släpa med mig objektiv.
Kram

 
Susanne

Susanne

28 maj 2015 22:50

Hej Liza! Vi är många som gillar det här med utflykter och promenader tillsammans med våra älskade hundar. Att hitta nya ställen att utforska har alltid roat mig, så jag införskaffade några böcker i ämnet. Böcker med massor av kul leder, som självklart är väl utmärkta, eftersom jag hittar som en guldfisk....alltså inte alls ;-)
Jag har inte köpt någon ny kamera, enbart ytterligare ett objektiv.
Vad har du för kamera, Liza?
Kramar från oss <3

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Liza Hansson

29 maj 2015 08:07

Hej! Min bästa vän har sommarställe i Sjöland, Höga Kusten. Vi brukar åka dit en vecka på sensommaren med hundarna men utan "gubbsen". Då vandrar vi, tyvärr är det mycket uppför och rygg och ben börjar säga ifrån. Men vi tar det lugnt och låter det ta tid. Vi hinner med att se mycket mer i vår sakta mak.
Jag har bara en enkel kompaktkamera, en Sony Cyber-shot. Fotade mycket på negatifilmens tid, har kvar en gammal härlig Minolta med objektiv till men den går ju inte att använda längre. Får gräva på botten av skattkistan och se om det räcker till något nytt. :)
Kram

Susanne

29 maj 2015 23:32

Under bart att vandra, tillsammans med vänner och hundar. Förstår att ni njuter. Har aldrig varit där, men hört att det ska vara så vackert.
Ang kamera....En systemkamera behöver ju faktiskt inte kosta så väldigt mycket, och absolut inte mera än en kompaktkamera. Dom jag har är inte några "värstingkameror", inte heller objektiven. Men jag är så nöjd med dom. Om jag skulle ha ett objektiv för massor av tusen, då skulle jag aldrig våga ta med den på alla våra utflykter. Skulle vara så rädd att den skadades. Hoppas du hittar något som passar dig.
Kram från mig

 
Marianne

Marianne

29 maj 2015 11:04

Härliga skithundar <3 <3 <3
Fina bilder,du är en duktig fotograf Susanne.

Kram Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

Susanne

29 maj 2015 22:56

Men åh, tack snälla rara, Marianne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards