quilaoronja

Direktlänk till inlägg 10 juni 2015

Ett gott skratt....ja, ni vet!

Av Susanne - 10 juni 2015 19:42



Det är så viktigt, anser jag, att få skratta.

När man dessutom har människor omkring sig som tycker samma sak, skrattar åt samma saker,

då blir allt så mycket enklare.

Man behöver ju inte ta allt i livet på så blodigt allvar,

om det inte blir precis som man tänkt sig, så är väl inte det hela världen.

                       

Dom här är mycket viktigare....hundarna!

Och i dag blev det visst extra många bilder till bloggen?


      



För att komma dit vi skulle i dag, måste man använda sig av en flotte!

Nu blev det lite problem i dag,

för "någon" hade fifflat lite med repet som man drar sig över vattnet med.

Men en sådan liten bagatell stoppar ju inte oss.

Vi fick flotten så pass nära land att en av oss, dvs kompisen,

fick skutta över till flotten för att lösgöra repet.

Det var då det höll på att hända!!!


Jaa, ni kanske sett filmer på liknande förr,

när ett ben står på land, och det andra, i det här fallet, på flotten......!!

Hahaha, såå himla nära det var, att kompisen föll i vattnet!

Som tur var fick hon tag i en av hundarna, så balansen kom åter.

  

Det var så roligt!!!

Såå synd jag inte fick upp kameran,

men i mitt huvud fanns också en känsla av att det ju faktiskt kunde gått illa.


Slutet gott allting gott.....så var vi över på andra sidan,

ALLA hundar valde också att "åka flotte"


      

Total lycka att man fick bada så mycket man ville i dag!




    "Kasta ni bara....jag hämtar!"     

 



Till saken hör att jag tränat lite med Skorpan, att också hon ska kunna hämta saker åt mig.

På torra land går det ju bra, men i vattnet, där härskar "den stora Ronja"....tror hon!!!

Allt som hamnar i vattnet är hennes, och ingen annan får hämta det.

Inte ok tycker jag....

  


Men jag lyckades lura Ronja, och då gick det bra för Skorpan.

Hon hämtade pinnen så duktigt, och var också jättestolt!!



Vad händer??

Ronja hade fått syn på vad som höll på att hända....

"NEEEJ" skrek hon (tror jag) "Det är ju mina pinnar!!"

"Ge hit min pinne, Skorpan!"

 

        

Men nu tänkte inte Skorpan ge sig!!

"Näpp....den är min, det var jag som hämtade den!"

 


     Envisa brudar.....skogen är full av dom, pinnarna!



Och se där....Ronja övertalade visst Skorpan.....där traskar hon i väg med den perfekta pinnen!



Ännu en nykomling i gänget....Miranda, den lilla vita hunden.

En tuff tjej, som skällde ut Ronja o Skorpan direkt när dom sågs.

Det hade hon ingenting för...gissa att hon blev snopen när dom träffades!




Söt :-)




Naken-bad, skulle man nästan kunna säga!



Så in i vassen.....



Mycket simtid blev det i dag.

Tjejerna simmade ut rätt långt, och på tillbakavägen väntar dom alltid på varandra.




"Öh, vad är du för en lattjo liten pryl??"




...och vad här det här för en lattjo liten pryl???

Snyggt jobbat, Ronja!!

  



Mysigt   




"Ska bara kolla så inte flotten sliter sig, matte!"




"Åååhej!"

Kicken väntar så troget på Skorpan!



Samma väg tillbaka....flotten till andra sidan.

Så duktiga vovvar som alla sitter stilla på sjön   




Fr vä. Miranda, Chicko och Kicken!



Våra egna små   



Alla samlade!

Inte lätt alls det där med att hålla sig stilla...samtidigt   



En dag med mycket skratt med andra ord.......

Och med hundar som får vara just hundar och känner väl till hundspråket.


Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

11 juni 2015 06:15

Oj, vilket härligt ställe med flotte. En fin novell att börja dagen med, som vanligt underbara bilder. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards