quilaoronja

Direktlänk till inlägg 11 juni 2015

Inte en enda lerpöl!!

Av Susanne - 11 juni 2015 22:48


                             Otroligt!                        

     Tycker inte det var så väldigt länge sedan som vårt första barnbarn kom till världen,

och i dag hade han sin första skolavslutning.

Första klass avklarad!?

Hur gick det här till?


Att vi dessutom hade tur med vädret, det gör ju att dagen blev ännu bättre.



Vi åkte sedan till vår "grannstad", för att äta glass.

Kändes nästan som den första riktiga sommardagen, med alla sommarklädda barn.


Men det som stod högst upp på listan i dag, det var så klart att bada!

Ronja och Skorpan surade lite, för bad är ju det bästa dom vet också.




"Men snälla snälla snällaaaa....kan jag inte få bada, bara lite lite?!"



Till slut ylade Ronja, bad till oss....."Jag kan väl få doppa mig i alla fall?"



Han är ganska snäll, den där hussen.....Ok då....en liten stund...



Lycklig Ronja, som till slut fick simma en sväng...



Men bara en sväng....eller?

"Bara en gång till, husse?!"



  Näe, inte mera bad för hundarna, nu var det barnen som hade det skoj!



Hon som visar tydligt vad hon tyckte om badförbudet resten av dagen.!

Som tur är vet dom båda om att man INTE får hoppa i poolen utan ett klartecken från oss.



Bara att passa på, en dag som i dag, om man gillar att bli ompysslad. 

Just för tillfället är det framförallt Meya som pysslar med hundarna.



"Mina fina hundar", säger hon...."Jag tror dom älskar mig" 

Och så klart gör dom det!



Barn och hundar.....det är något speciellt med det.

  


  


Soffhunden Skorpan!



Meya och Ronja....


 


Långpromenaden fick vänta till kvällen, 

pga värmen.

Så himla vackert i kvällssolen.

Och tänka sig!

Inte en endaste lerpöl, eller något annat äckel, besöktes i kväll.

  


   Hej hej, älgen...!

Den verkade inte bli det minsta störd av att vi gick förbi mitt i måltiden, 

utan stod lugnt kvar och käkade vidare.



Den här är mindre vacker!

En stor bålgeting som länge stört oss.

Fy, vad stora dom är.....låter som ett stort flygplan när dom kommer o hälsar på.

Men nu stör inte just denna oss mera.



Nu är det väl sommar, va?

Lite mera värme under kvällstid kanske, då är allt frid och fröjd.

Å andra sidan tror jag inte hundarna håller med mig om den saken.




Många av alla tråkigheter som vi utsatts för den senaste tiden, börjar ordna upp sig.

Kan väl inte räkna med att ALLT blir bra igen, för vissa saker har gjort alldeles för ont.

I svårigheter sätts mycket på prov, det har vi fått känna av. 

Kram på er, mina vänner

Susanne


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards