quilaoronja

Direktlänk till inlägg 12 juni 2015

Plötsligt....

Av Susanne - 12 juni 2015 23:08

                                

Det hör inte alls till vanligheterna att jag hamnar på stadens gator,

i synnerhet inte, om det inte är för att gå en promenad med hundarna!

Men ibland, då är det helt enkelt nödvändigt!

Garderobens hyllor gapar tomma.....joo, skogsmullekläder, det finns självfallet,

men det kan ibland hända att jag bör ha något annat att hänga på mig.

Att det nu råkade bli årets absolut varmaste dag, tjaa, det är inget att gråta över.



Att jag dessutom fick chansen att umgås med vår äldsta dotter

(som oftast arbetar på annat håll) 

det gjorde stadsbesöket helt ok.



 Hundarna då, tänker säkert många....vad gör hon med hundarna då?  

Joorå, dom är med....som alltid!



Vi har många bra parkeringshus, där temperaturen inte är en grad varmare än hemma.

Med låsta grindar, öppen bagagelucka och vatten, så går det absolut ingen nöd på dom.

Och så var det då det här med tiden!

Jag är ingen "på-stan-springare", så tiden jag är borta från bilen är inte särskilt lång.

Hittade väl inte det jag hade tänkt, men det var nog egentligen inte det viktigaste av allt...

Det vi båda såg mest fram mot, det var väl fikat kanske, hahaha!


Tillbaka till bilen, där det var svalt och skönt, och Ronja o Skorpan sov så gott.


Vi vände hemåt igen, och även i dag fick hundarna simma i poolen.

Jaa, vad sjutton, Skorpan har inget kvar att fälla, och Ronja....Ja ja ja....


Men så här tråkig såg Skorpans päls ut efter simturen!

Rena rama risbusken!!

Måste fixa lite, tänkte jag.




Men såå söt man kan vara då   



Joorå, lite tunn kanske, men väldigt välvårdad blev hon, den lilla Skorpungen, hehe



Tänk vad lite omvårdnad kan göra på en risbuske!



Kamma kamma kamma, det kan aldrig bli för mycket av det.

Och det är bland det bästa dom vet, att bli ompysslade.

Då är det ju inget besvärligt alls, bara mysigt.



Så var det då den där kameran, som alltid är med.....Jag själv tänker inte så mycket på det,

fotar lite hit och lite dit bara....mest hela tiden faktiskt.

Ibland händer det att några bilder blir riktigt ok, och då blir jag så glad.

Undrar vad man kan jämföra den känslan med?

Som att göra ett snyggt mål i en fotbollsmatch kanske....?



Ibland kan glädjen infinna sig när man lyckas fånga en rolig min.

Den här t.ex....den säger "Vet jag väl då, att jag är helt galet snygg och söt!!!"

Rätt dryg min om ni frågar mig, hahaha.



Två rena hundar, det får mig att må så bra.

Trött blir man också av all omvårdnad, det kan jag lova.



Tänka sig, att jag ordnade så vi fick simma riktigt ordentligt i dag!!

Förra året var Skorpan lite försiktig med att gå i poolen,

men i år kom hon nog ihåg hur himla skönt det var,

så när hon hörde ordet varsågod, hoppade hon glatt i vattnet och simmade lugnt  och fint.


"Ja jag, jag simmar alltid lugnt och fint!"

           

Såå mycket bilder det blev i dag då, trots att vi inte var på äventyr...

Men jag tycker det är kul att kunna spara bilderna här, då får alla bilder en mening på något sätt.



Siesta i kvällsolen.

  


Åh, vad jag tycker om våra hundar.....




Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

13 juni 2015 09:28

Jag skulle gärna vara hund hos dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards