quilaoronja

Direktlänk till inlägg 14 juni 2015

Nej då, vi lovar!

Av Susanne - 14 juni 2015 21:10


Tokiga brudar, det skulle man nog kunna säga.

Ronja, hon har kommit på en genial lösning på att komma nära husse när han ev äter.

Det ser inte så illa ut, tror hon...för hon sitter ju liksom bakom honom.

Rätt som det är kliver hon upp i stolen och slår sig ner,

och nu har hon även lyckats visa Skorpan denna smarta idé.

                     

"Näe, vadå....vi tigger INTE....vi bara sitter här och konverserar lite"

 


      

Husse sträcker bak sin arm, och genast får han två tassar i handen.

"Hej hej, husse!"

"Nej då, nej då, vi bara sitter här bakom dig...tigger INTE!!"

 



"Sötast i stan....."

Ronja kan sitta så här ganska länge.....Men tigger, det gör hon självklart INTE!!!

  


Skorpan är inte riktigt lika framfusig...ännu.

Men jag är övertygad om att hennes "läromästare" kommer lära henne alla smarta knep.



Dagen har ägnats åt nödvändiga saker, såsom möten, tömma lägenhet, hälsa på "Lille Leon",

som varit på sin första utlandssemester och haft det bra.

Avslutningen av spårkursen hanns tyvärr inte med, men vi överlever säkert.

Och självklart även ägnat tid åt dessa två      



Jag vet, inte så populärt ur en bondes synvinkel, att ha två berner i säden!!

Men i dag blev det så.....ursäkta, säger vi!

Dom sprang som galna, som att dom lekte kurragömma.

Dom såg ju inte varandra,

stannade upp ibland och lyssnade....så tog dom fart och fortsatte sitt springande.


"Nu har vi hittat varandra!!!"



Hon som aldrig tigger.....nej nej, hon är bara söt, men det räcker väl långt?   



"Och jag, jag är ju bara en liten Skorpunge, och gör bara som Ronja säger.....för hon kan ju allt!!"

"Ronja har sagt, sitt bara och se söt ut (plätt-lätt) gärna med huvudet lite på sned, då löser sig allt."

"Dina önskningar kommer slå in, jag lovar!"

  


Undrar om Skorpan satt sig på en pall?

Hon blev så himla hög på bilden.....




Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

15 juni 2015 15:59

Nej då!
Det där är INTE tiggande alls! Bara ett fint litet påpekande och påminnelse att OM hussen inte orkar allt/inte vill ha/av valfri anledning vill göra sig av med så FINNS det en som kan tänka sig att offra sig och ta hand om överblivet.
Så det så!
PUSS Ronja-gumman!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Sandra

Sandra

15 juni 2015 22:04

Gud vilka fina hundar :)

http://www.sandralejonhjarta.blogg.se

 
Susanne

Susanne

16 juni 2015 00:34

Hahaha, du är rolig du, Eva!!! Och har så klart helt rätt i det du skriver...som vanligt :-) :-)
Kramar från oss <3

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

16 juni 2015 00:35

Tack, Sandra....och självklart håller jag med dig om det ;-)

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards