quilaoronja

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

I går blev i dag?

Av Susanne - 24 juni 2015 22:11

I går.

                      

Vilken dag det blev!!

Trots att regnet stod som spön i backen när resan startade.

Som i ett trollslag, ändrades allt när vi var framme, och vädret blev perfekt för en utflykt.

Inte en droppe regn.....torrt och fint.....eller?

Hundarna hittar alltid dom bästa lerhålen!




Snyggt jobbat, Ronja!

Du ÄR bäst på det här....synd du inte har minst päls...



Men vad gör väl det, huvudsaken att dom har roligt, som vi brukar säga.
Chicko!




Skitiga och glada.
Kicken!




"Gruppen"

   

Stege framsatt, om man skulle vilja kolla utsikten.


    En mycket trevlig "runda", med bästa sällskapet...Vi är precis lika bra på att hitta rätt.  

Kan det bero på att vi har så himla roligt, skrattar och babblar hela tiden,

då är det lätt hänt att man missar en o annan liten "plupp", jag lovar.



  "Slingan" var på historisk mark, med massor av information under vägen.

Att vi dessutom träffade på en äldre man som arbetade i skogen, och var född här,

det gjorde inte saken sämre.  

Han hade nog gärna sett att vi pratat en stund till, han hade såå mycket att berätta.

Spännande.



   Det var många år sedan denna trappa ledde in i ett litet torp.   

  Mitt inne i ingenstans, bodde det så mycket familjer för hundratals år sedan.

Nu finns bara en trappa kvar av just detta lilla torp....




Matsäck....eller, det var visst en pinne.

    

"När får vi bada??"
Det var den stora frågan!!



   "Men va? Är det här allt vatten som finns??"

"Vi ville ju simma!!" 



ÄNTLIGEN!  

Vatten...

     



"Så himla skönt det var!"



Skorpan älskar att hämta saker.....hela tiden....

"Där, där ligger något...jag hämtar!!"



"Kommer, kommer.....!!"



"Eh, det smakar lite konstigt...inte gott alls faktiskt!!"


Inte dra upp näckrosbladen, Skorpan!!



En dag som i går, med en helt underbar promenad, det lever man på länge.


Jag som dessutom gillar gamla hus och byggnader, jag fick verkligen allt.


Chicko har så klart inga som helst problem att hänga med dom lite större kompisarna.

Dom har så himla roligt tillsammans, vilket är härligt att se.




Vi säger tack för ännu en härlig, rolig dag.

Ronja, Skorpan, Kicken och Chicko

  


Kram

Susanne

*****************************

 

I dag!


Firat lite i dag, 33 år sedan några viktiga saker i livet inträffade.....

Så klart har kameran använts även i dag, när hundarna och jag var på promenad.

Här är några av bilderna....


Lova att inte bli rädda nu bara!!!   

"Tok-Ronja", och hennes alla miner.


Skorpan vet hur Ronja fungerar, hon vet hur man får igång henne, så att säga.

Bara att retas lite....  



Och så är det igång....Gissa om Skorpan blir rädd?

NIX, inte det minsta!

Tror mest hon skrattar.......



 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards