quilaoronja

Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

#champion #skorpan

Av Susanne - 29 juni 2015 20:51

Jisses så glad jag blev...för att inte tala om Skorpan,

hur glad hon blev när skottet small av.

   För när hon kommit så långt i spåret, då vet hon, att nu är det nära till slutet.

Hon sätter av med högsta hastighet, MOT KLÖVEN!!!  



I dag skulle vi alltså prova ett tredje öppet spår med Skorpan.

Jag vet att hon är duktig, men på "tävling" kan vad som helst hända....

(bl.a kan mina tävlingsnerver spela ett spratt)

Men det gick jättebra!!


Lyckan är total, tänk att hon nu kan "titulera sig" Svensk Viltspårschampion, SVCH, vår lilla Skorpunge!

Vi har verkligen jobbat tillsammans med det här.

Lagt spår i "vår skog", tränat vinklar och återgångar, tränat spårnoggrannhet och tempo.

Och kanske framförallt, har jag lagt ner mycket tid på att lära mig "läsa av" henne.


"Wow, vilken god!!"

                      


Jag vet, dom var nybadade och fina, men efter Skorpans ansträngning i skogen,

och stackars Ronja som inte fick spåra i dag,

(trots att hon ljudligt beklagade sig) var dom värda ett dopp, tyckte jag.

Letade upp en "ny" sjö, och sa varsågod.....då stack dom!!

Moooot vattnet!!



Himlen blev helt svart, regnet hängde i luften, men vem brydde sig om det?

Inte Ronja och Skorpan i alla fall!


      

"Såå skönt det var, matte!!"




Lite bus på klöveräng!

Här höll det på att hända........Precis när jag satt mig för att fota,

såg jag något svart bredvid mig på marken.   

Trodde det var en bit cykelslang.....tänkte just ta upp det och kasta iväg (kunde ju hundarna leka med)

Så ser jag att cykelslangen har ett huvud som står rakt upp, riktat MOT MIG!

HJÄÄÄÄÄLP!!!

Ormar är inte mina vänner.

Inte cykelslangar med huvuden heller.

(Fick inte med huvudet på bild, ett snabbt foto bara, sedan springa!!)

 





Så for tankarna genom huvudet, tänk OM!!!

Tungt att bära en berner till bilen....


Men nu gick det ju bra, som tur var. (Bara jag själv som blev lite skadad i sinnet) 

Både hundarna o jag klev nästa rakt över den....



    Fortsatte ytterligare en bit, hittade en perfekt liten grusväg som vi traskade iväg på.

Inga pluppar på några träd, inget att förlita sig på....Höger eller vänster?


"Säg nu då, matte...vilket håll ska vi egentligen?"

 


Vi gick och gick och gick......så kom vi efter dryga timmen tillbaka till bilen.

Toppen!


    


Och fotade gjorde jag också på vägen....



Alltid roligt att utforska nya vägar, och har man dessutom matsäck med sig,

som jag varit förutseende nog att plockat med, då blir allt så bra så.



Meningen var en ensambild på Skorpan!

Det tyckte INTE Ronja, som klämde ner sig tätt intill Skorpan,

enbart för att få vara med på bild....som vanligt!



Hemma igen, lite mat i magarna, lite vila, så arbete igen.

"Knas-Ronja", hoppade helt enkelt upp i skottkärran, som ju bara stod där o väntade på henne.

"För du vill väl fota, matte??? Eller??"

 

 


Vilken kväll det blev.....



Mår mycket bättre i dag, vilket så klart också har med Skorpan att göra.

Ännu en gång har hundarna visat hur mycket jag behöver dom, precis som dom behöver mig.


Finaste vännerna <3 <3


Love spengummi   



Tröttheten,  som jag nästa är övertygad berodde på Bravecto, är nu borta,

så även klådan och magbesvären.

Men efter det här vet i sjutton hur jag gör efter den här omgången???



Sa jag att jag var så glad över Skorpans tävlingsresultat i dag? 

HAHAHAHA!!!!

SVCH Tjofselinas Z Diezma aka Skorpan

  

Har nu nya planer för hur vi fortsätter inom den här "sporten".

Jag gillar utmaningar, och det kommer det bli, med all säkerhet.



Tusen tack för rara ord både här o där, det värmer när man trillar en bit.


Kram

Susanne


 
 
Susanne

Susanne

30 juni 2015 19:06

Jag hade hoppats att jag skulle slippa få alla dessa märkliga kommentarer om saker som inte angår mig. Från människor jag inte har en aning om vem det är. Men, får väl åter igen ställa in kommentarsgransning för att undvika detta.
/Susanne

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards