quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Gav med oss för trycket!

Av Susanne - 4 juli 2015 21:30


"Jag har full koll!!"

"Ni behöver inte oroa er, jag stannar hos Leon,

ser till så han faller mjukt om han skulle trilla"



Det enda som svalkar....BAD!

Man blir bara lycklig av att se honom i vattnet, galet lycklig.

     Jag känner mig så previligerad, att ha fått barnbarn.



Dagen har varit kanon, trots hettan.

Kunde inte göra annat än att låta hundarna simma i poolen.

Tog en i taget, så det blev ett lagom träningspass för dom båda. 

Nu tycker t o m Skorpan att det här är skönt.

(Hon var en aning tveksam till att gå nerför trappan i poolen,

men nu går hon direkt i när jag säger "simma")

                                


Uppiggande skulle man kunna säga!!

Dom blir som alla andra hundar, spritt språngande galna efter badet,

medan vattnet står som en fontän runt om dom.



Och rulla.....



När Ronja rullar ser det så roligt ut,

Skorpan hämtar alltid en leksak då, och sticker den under näsan på Ronja.



"Kom!"

"Vi leker" 



Och Ronja är inte sen med att hänga på!




Vem vinner?

Vem släpper taget först?




Störda i leken...det kom en katt och gick förbi!

Mycket intressant, tycker Skorpan.

"Kanske lilla kissen vill leka med mig då??"

 


"Ingen idé att stå och vänta på katten.....nu börjar det bli dag för en litet sovstund"



Här ligger Skorpan mest hela nätterna.

Svalt och skönt ute under natten.



Efter simning och bad blev hundarna äntligen helt avsvalkade,

och jag mår så bra när dom mår bra.

Måste vara eländigt att vara berner (eller annan ras) i värmen.


En himla bra dag!!!


Kram

Susanne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards