quilaoronja

Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Hitta på egna idéer till roliga bilder?

Av Susanne - 5 juli 2015 22:30


Även denna dag var VARM!

Isglass, bad, skugga, det är vad som gäller.

     För att få lite motion, har Ronja och Skorpan dispens och får lov att använda poolen.

    Man tycker så "synd om" djur som inte riktigt gillar värmen,

och har man nu hundarna som älskar att bada och simma, så ger man med sig för "trycket"

(Trycket från hundarna, alltså)

Dom ylar/gnäller, bönar o ber när vi andra badar.

SNÄÄÄÄLLA!!!    



   


Efter bad och avkylning får dom liksom en hel drös med energi igen,

 alla leksaker hämtas, ALLT på en o samma gång! 



"Men vad är du för en söting?"

"Har vi fått en ny liten nalle?"

(Hittade en uppsjö av gosedjur i dag, när jag gick igenom "lilla stugan")

Ronja blir så glad när något nytt kommer in i huset   


         

Det gäller att samla så många saker som möjligt.....Vem tar bollen som är på väg?



"JAG!!"

Skorpan tar allt (om inte Ronja talar om för henne att låta bli, förstås)   



     "Näe Skorpungen, jag har ingen lust att leka mera nu.....!"      



"Men sluta nu, jag ska vila mig nu!!"

Hahaha, Skorpan ger sig inte, hon hämtar alla leksaker hon kan hitta,

och placerar dom PÅ Ronja, (gärna på huvudet), som är såå snäll och bara ligger där.



"SKOOORPAN....neeej!!"



"Skulle du kanske kunna hjälpa mig här, matte?"

"Skorpan ger sig inte....!!"

  

I bakgrunden ligger Skorpan, redo för lek.....  

"PLAY? PLAY? PLAY?



"Du då?"

"Du med den där manicken mitt i ansiktet,

som klickar hela tiden...du kan väl leka med mig??"

(här var det ju sonen som var och hälsade på och höll i kameran,

och han är inte alls svår att få med i leken.

Bästa tvåbeningen)

  

  

"Vem sjutton orkar leka hela tiden, när det är så varmt?!"



Simmat i omgångar för att hålla oss svala (och så klart även busat lite med Skorpungen)

då blir man allt lite trött......



Somnar utan problem vid pälsvård, som är såå skönt.

När Ronja sedan försöker rulla runt på rygg, då händer det som inte är så kul!

Hon trillar av bordet...  



"Nu är jag klar!"

Allt klor avsköljt, för det kan ju inte vara så bra i längden, tänker jag.



Och den lilla älskvärda Skorpungen har så klart också blivit ompysslad.

Jag tycker det är skönt att "pyssla" med hundarna,

framförallt när det är så uppskattat av dom båda.

Det ger mig lugn i själen.

  


Har gjort om lite här och där, med grus och växter på tomten.

Det blir nog bra det här, när vi blir klara.

Har en gammal tunna som jag funderat länge på VAR jag skulle placera,

och i dag kom jag på det.




Höll som bäst på att fota Ronja, efter att hon kammats klart och så.

(Joo, tänkte fota som lite omväxling)

Såg något svart i ögonvrån......



Då tar Skorpan ett skutt, rätt ner i tunnan!?!?!?

Utan att någon sagt ett ljud om det??

Vi skrattade så vi tjöt, hon ÄR TOKIG, den där Skorpungen!!!

Där satt hon och tittade på oss, som att hon sa;

"Kolla här då matte, nu vill du väl fota mig i den här tunnan, va??"

 

Så klart!!

Vem skulle kunna motså den här tjejen?



Klick och klick, nu var det färdigt!!

Hahaha, Skorpan skuttar glatt ut, och jag tror hon gjorde en grimas åt Ronja på vägen.

För straxt efteråt var även Ronja på väg att hoppa i tunnan, men det satte jag faktiskt stopp för.

  

Du behöver inte göra allt som Skorpan gör, Ronja (och tvärtom)



En härlig, men väldigt varm helg är slut.

För hundarnas skull är jag tacksam om graderna sjunker något.

Det känns helt klart svalare redan i kväll.


Vi ses

Kram

Susanne

 
 
Sofia

Sofia

6 juli 2015 00:29

Ja det är inte kul när det blir för varmt och dom lider. Vi har ännu inte kommit upp i några varmare grader. Får se om d blir nån sommar alls.. :)

http://www.echosierra.se

Susanne

6 juli 2015 00:44

Det håller vi tummarna för, att även ni får sommar! Och för min del behöver inte graderna vara så in i hoppsan många! :-)

 
Lillian

Lillian

6 juli 2015 23:19

Alltid like koselige og stemningsfulle bilder av jentene.

http://www.sognafaret.no

Susanne

7 juli 2015 01:53

Tusen tack, Lillian, för dom rara orden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards