quilaoronja

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Bra drag dag!

Av Susanne - 2 augusti 2015 21:41

#drag #sennendrag #berner 

     Det var dags för dragträning i dag.             

Har möjlighet att använda en bra träningsplan ibland,

och det gör faktiskt skillnad var man tränar.

Visserligen ska ju hundarna klara av det här oavsett plats,

men får man nu chansen så tar jag den.


Den där slalomen ja, som vi tragglat så himla mycket med,

den skulle så klart köras i dag.


"Kom igen nu då, Matte...ska vi börja i dag, eller...?"

 


Skorpan var med oss, men enbart som en slags maskott, kan man säga.

Hon får vila lite till tycker jag.


I morgon bitti ska vi träffa veterinär, som efter samtal med SLU, SVA och ansvarig där, 

gett instruktioner om vilka prover som ska tas.


Det här projektet, som nu Skorpan ska vara med i, syftar till att ge en bild av smittläget i Sverige,

särskilt när det gäller vilka virus som ligger bakom kennelhosta.

Denna information är viktig för att kunna förebygga sjukdomen

och för att kunna ge adekvata råd för att förhindra

smittspridning vid sjukdomutbrott.


Så där superglad var hon väl inte direkt, över att inte få vara med och arbeta.



"Meä, fotar du än.....petar väl näsan så länge då"




Skorpan har verkligen fällt av all sin päls denna gång,

och det dröjer visst för den nya att bli som vanligt igen.

Och är man lite "tunnhårig" jaa, då flyger "hårstråna" precis som dom vill i blåsten..

För blåste, det gjorde det i dag, lokalt där vi var.....



Även konerna flyttade gärna på sig i vinden,

men det åtgärdades med dubbla, och även tripplade koner.


Ok....SLALOM!!

  i mitt tycke.

Koncentrerade oss även på plankan (trottoaren)  där jag fått ändra om lite i träningen.

Ibland kör man/jag fast i samma-samma hela tiden, men nu kom jag på vad vi skulle prova.


Ja, kanske ett bättre sätt....Jag är i alla fall nöjd med Ronjas insatser i dag,

som även innefattade platsligg och backa.




Solen lyste från en blå himmel....nästan hela tiden.

Utom en kvart si så där, då det ramlade ner STORA vattendroppar från himlen.

Precis så vi blev dyngsura.

  


Kram

Susanne


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards