quilaoronja

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Köat för information.....viktigt!

Av Susanne - 4 augusti 2015 20:15


 I går fick jag helt plötsligt se en sak som jag inte hade en aning om.

Jag blev både arg och ledsen, men i stället för att må dåligt över det,

så bestämde jag mig för att göra något åt det.

     Stora delar av dagen har ägnats åt att sitta i telefon, sitta i telefonkö, 

men med lite envishet lyckades jag till slut få tag på alla personer och instanser jag sökte.


Min tanke var att skriva ner allt här i dag, men jag orkar inte i dag.....

Har i alla fall pratat med flera veterinärer, SKK, Sshk, SVA, SLU, plus några till på vägen.

Jag är mycket glatt överraskad över att ALLA har varit såå hjälpsamma på alla sätt o vis.



Och så klart har allt handlat om....just det, SKORPUNGEN!

Hon kan hon, den tjejen, få mig att göra nästan vad som helst,

och vad gör man inte för att få klarhet   


Hur som helst, ska samla in all fakta i mitt huvud och skriva ner allt i morgon.

Då har jag om möjligt ännu mera "kött på benen"


Skorpan hittade sin gamla kära tennisboll i buskarna i dag.

Jättekul!



Att få leka med Ronja, och vara precis som vanligt, det är livet på en pinne.



Vem släpper taget först??

                           


Otroligt att denna lilla hundvalp håller, efter den oaktsamma behandling den får utstå.

Den har hängt med i många många år, köpt i en leksaksaffär, till ett mycket lågt pris.

*GILLA*



Den höll även i dag!



Precis som dom här bollarna, dom har verkligen hållit vad dom lovat.

Legat ute i ur o skur, sommar som vinter, och fortfarande hela.

Möjligtvis har färgen blekts lite, men vad gör det.



Lite träning, lite bus, lite slappande i skuggan tuggandes varsitt ben,

det är man nöjd med.

Och skogen förstås, dit går vi varje dag för några timmars promenad.



Samma sak varje gång vi kommer hit!

Väntan på godis vid det gamla godisträdet. 

Tålamod!




"Nu ska vi se, om jag tittar tillräckligt länge här,

så kanske det plötsligt ligger en godisbit till där?"



  Ronja smyger på trädet.....hon ska minsann se hur det här går till!

Vad är det som gör att det plötsligt ligger där på trädet?   


"För det kan väl inte vara någon av er som lägger dit en godis, va???"

"Ni har väl inte lurat oss....eller?"

 


"Så klart INTE!!"

"Oss går inte att lura!"

"High five på det du Skorpungen"

 


Man känner liksom i kroppen att Skorpan mår bra....

Eller rättare sagt, man SER TYDLIGT på henne att.

Hon far fram som ett lokomotiv mellan gran o tall.



"Puh...vad jag sprang....och vad kul det var!"



Kvällssol på Ronja   



Och självfallet även på Skorpan   



Ska skriva ner det som hänt i dag i morgon, väntar bara på ytterligare ett "svar".

Hoppas också att allt jobb i dag leder till något positivt för alla.


Håller tummarna för att allt löser sig på bästa sätt....


Kram

Susanne

 
 
Eva H

Eva H

5 augusti 2015 10:21

Vilken ljuvlig bild på "spionen"!
Nej du ROnja, jag troooor nog inte matten o hussen är inblandade. För inte kan väl de så'nt heller? Eller...?

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards