quilaoronja

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2015

Precis som livet...lite av varje...

Av Susanne - 7 augusti 2015 23:00


"Allting började ju så där himla bra!!

Det var varmt, egentligen alldeles för varmt om man är berner....men då helt plötsligt

fick vi tillträde till poolen och lite simning.

Gissa att det var skönt OCH svalkande."

                     


"Vi hade ju ingen aning om att matte hade en plan!?"

"Vår bästa tvåbenskompis kom och hälsade på, vi hade jättekul....badade och busade!"

 


"Hm....så helt plötsligt hamnade vi i badkaret....TVÄTT stod på schemat?

Inte för att vi har något emot det, nej nej, inte alls,

men vi hade ju så mycket annat kul på gång med Déan!

Han kan busa han!"

   


Det är tur att hundar inte är långsinta....vilar ju sällan några bittra miner där inte.

Jag gillar hundar, hahaha!

   Dom gör mig alltid glad, oavsett.....



    "Så där då......då var det tydligen dags!

Det skulle fotograferas.....på tvären och på längden, och på alla håll faktiskt.....ah puh!"


Just bilder på stående hundar, det är skitsvårt tycker jag....

Skorpungen!



Och Ronja!



Sittande....något mindre marigt.

Skorpan igen.



Sittande Ronja.



Så var jag ju tvungen att få varsin bild på deras gulliga huvud....joo, jag gillar't!



Vad tänker du på, Ronja?



"Jag tar den, jag tar den....jag tar....?



Otroligt skönt med rena hundar.....hm...men känner jag dom rätt,

så kommer det inte vara så väldigt länge!?

Kanske kanske till onsdag eller så     


Har sedan varit o hälsat på kompisar.

Ätit gott, och babblat och skrattat så halsen blev torr   

Vi har en längre resa att planera för, och som vi vet så går tiden fort.

Ett tu tre är vi där.


Allt det här var enbart kul  på alla sätt.

Men....



För en stund sedan fick jag ett mail med ett sorgligt besked,

men jag tror jag skriver mera om det i morgon....

Måste leta fram några bilder först, tänkte jag



Kram

Susanne

 

Har fortfarande inte fått klarhet eller provsvar på Skorpan, men hon mår fortfarande bara bra!

 
 
Eva H

Eva H

8 augusti 2015 10:48

Sitter ju o hoppar av nyfikenhet ju!!!
TOG hon den????
Skickar ett gäng kramar mot sorgligheter också ;)

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

9 augusti 2015 22:22

Haha, klart hon gjorde, Eva ;-)
Kramar tillbaka från oss....både med och utan päls

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Skapa flashcards