quilaoronja

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2015

Magkänsla :-(

Av Susanne - 8 augusti 2015 21:45

                       

"Play! Play! Play?"


  

"Jag hoppar....joo, nu hoppar jag!!"



"Nu är ju inte du en lika bra och LUGN simmare som jag, Skorpunge"

"När du blir det, och har lugnat dig en aning (om nu det kommer hända)

då kanske även du får simma ensam så här?"

"SKÖÖÖNT är det!!" 

    


"Nä nu jäklar!!"

"Nu SKA jag bada!!"



Om Skorpan badade eller inte?

Gissa   



Ronja hör ljudet från en bilmotor som hon känner väl igen!

Långt långt innan någon annan.



"Jaa, hurraaa, jag hade rätt!"

"Nu kommer den!!"


Lycka är, när någon älskad tvåbening kommer!

Då vet man inte riktigt hur man ska göra med sin kropp.

  


Skorpan blir tidigt tillsagd av Ronja...."Sitt där du, jag ska hälsa först...bara så du vet...SKORPUNGE!"


    

Lite arbete i dag!

Leon med mamma fick åka med Ronja en sväng.

Duktiga Ronja!

  

"Är alla på?"

 


Skorpan patrullerar....

"Det här är också ett arbete faktiskt!!"

"Att vara badvakt!"

"Det är jag jättebra på!"

  

"Kastar mig i direkt om det skulle behövas"

 


Vilken goding han är, vår lilla Leon!

Här har han fått låna morfars keps, som passar perfekt.

  

Aj aj, kapten!




"Var sjutton tappade jag den där lilla godisbiten nu då?"

  



Jag nämnde ett sorgligt mail jag fick i går...


I Ronjas kull var det rätt många valpar, och alla har dom varit ganska friska.

(Skulle väl vara Ronja då, som ju haft både det ena och det andra)

Har inte haft kontakt med så många, men en bror till Ronja bor inte lång härifrån.

Visserligen har vi inte träffats på länge, men jag har vetat om att han har mått bra.


Så fick jag alltså veta att han fått somna in, inte ens 7 år fyllda.

Det gick så hastigt.

Den 6 Juli....samma dag som vår Quila, men tre år senare. 

Det är så sorgligt, det är det värsta med att vara djurägare.....

Blir så himla ledsen för familjens skull, och samtidigt blir jag påmind om vår Ronjas skörhet.

Kunde ju lika gärna varit hon.

Livet är inte evigt.....nä visst nä....


Mina varmaste tankar till Ronjas brors familj.

(Vill inte skriva hans namn....)

Har en så fin bild av dom båda syskonen tillsammans,

men så klart hittar jag inte det just nu.

  




Så har vi då senaste nytt om den här tjejen.

Hm....jag kan säga så här, att den där magkänslan som jag fått ibland, den är inte ok.

Kan inte riktigt sätta fingret på det, men jag undrar.....

Hoppas få svar på måndag, på alla prover som togs.

Dom kanske kan göra mig klokare/lugnare?


Den som aldrig haft den där magkänslan kanske kan tycka att jag verkar helt konstig.

Jaa, vad ska jag säga....tyck det då, kan inte hjälpas.

Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att jag har fel!

(När man ser bilderna så kan man inte tänka sig att det skulle vara något galet,

men det är bara bilder.)



Kram

Susanne


 
 
Ingen bild

Liza Hansson

9 augusti 2015 06:55

Godmorgon! Vaknar till en augustidag med blå himmel och sol, det blir alltid bättre väder när det närmar sig vår semester. :)
Känner så väl igen det där med magkänsla, man känner ju sina barn. Det var lika för mig när det gällde Jingel. Hoppas nu att magkänslan du har bara är små fjärilar som fladdrar runt i väntan på resultatet. Ha en fin dag. Kram.

Susanne

9 augusti 2015 22:21

Hej Liza! Vad härligt att ni har er semester kvar, och att det nu verkar bli betydligt bättre väder än vad vi är vana vid.
Ja, jag hoppas också att den här känslan för en gångs skull är helt fel. Den här väntan är inte kul.
Hoppas din dag blev fin
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards