quilaoronja

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2015

Drömmen då??

Av Susanne - 9 augusti 2015 22:25

#drömmar #springibenen #kryperhopparofar


Var det min dröm vi skulle få se i dag?


Om vi säger så här....man gör sig en bild om hur man skulle vilja ha det,

målar upp i fantasin.

Även om vi sett bilder och så, så blir det inte som i verkligheten ändå.


Först o främst....jaa, det första man ser, det är så klart läget.

5 poäng av 5 möjliga!

En dröm för två berner, kan man nog säga, och deras matte så klart.

             



Nu ska jag förstås inte redogöra för hela huset, men summan av visningen.......svårt!

Vi tyckte om det....mycket....lagom allt.....meeeen?


Vi funderar...  


För snart 30 år sedan byggde vi ju vårt hus, vårt eget drömhus.

Men det var vår dröm då, när våra barn var små och så länge dom bodde hemma.

Nu ser vårt liv nnorlunda ut.

Vi behöver inte så stort längre......samtidigt som stora ytor är skönt.

"Hur man än vänder och vrider har man rumpan bak"

Och man vet exakt vad man har....

Eller vad säger ni tjejer....  



På hemvägen gjorde vi en liten avstickare för en hundpromenad, 

det behöver man absolut inte fundera över.

Alltid samma glädje, oavsett hur/vad man gör, livet är plätt-lätt då!



Det var varmt i dag, då blir det inte superlånga promenader på dagtid,

framförallt inte när man inte går i närheten av  vatten/sjö/diken......

   


Det här sticket, eller vad man nu ska kalla det som Skorpor har i sina ben...

Det kryper och hoppar och far, man bara måste springa fort fort fort!

Kanske kanske försvinner det en dag, eller så gör det inte det,

det spelar faktiskt ingen roll för min del, huvudsaken att jag har en frisk Skorpa.

Vad jag vill komma till är att det är lite marigt att få till en bra bild på Skorpan i rörelse,

för det går så otroligt snabbt.

Kameran ÄR snabb....alltid annars, men se inte med Skorpan i fokus.

  


I skuggan kan man busa....och dragkamp är nog sjutton en favoritsyssla tror jag.


Så glad att se hur Skorpan fått tillbaka sina krafter igen!!!

Ni kanske minns eländet med majskolven och så....då tappade hon precis ALLT!

All hennes styrka, alla muskler var som bortblåsta,

men nu är hon "på banan igen", det finns inga tvivel om det.

Och att hon ger Ronja en riktig match, det är inte illa!


"Ja jag bara håller i jag....dra du bara Ronja, jag tänker inte släppa i alla fall!!!" 

 


En dag som gav oss mycket.....mycket att tänka över.

Den ena stunden tänker jag, "Ja, vi gör det...för att i andra stund ändra mig...."Vi har det toppen här!"


"Ni tar väl med oss, va?? Var ni än bor??"

  

Skitgrisar!


  




Blink-Blink!

  




Kram

Susanne

 
 
Ingen bild

Liza Hansson

10 augusti 2015 07:17

Ska jag eller inte....alltid så svårt. Känns det rätt utan tvivel ja då är det bara att slå till. Minsta tvivel före kan sen bli ett stort problem. Så brukar jag tänka, om det nu är till någon hjälp. :)
Kram.

Susanne

11 augusti 2015 23:56

Tack rara du! Alla råd är bra att ta till sig.
Det kommer inte bli någon affär denna gång, vi letar vidare efter den där drömmen. En vacker dag så kanske kanske, annars inte. Älskar vårt nuvarande hus så mycket. Det är platsen som blivit lite fel, ju fler som byggt och flyttat hit ut på landet. Jag vill ha tystnaden, stillheten, lugnet... Jaa, du förstår nog vad jag menar, Liza
Varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards