quilaoronja

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

Det blev tungt..........

Av Susanne - 15 augusti 2015 22:08

                     

Skorpan ska ju ta det lilla lugna under en tid,

och eftersom vi då inte kan göra våra utflykter som vi brukar,

behöver ändå Ronja få sitt.


I dag var det utställning i Norrköping, och jag hade tänkt åka dit och handla några saker,

(och självklart titta i bernerringen)

och vad kan väl passa bättre än att ha lite "bärhjälp" i form av Ronja!



Jag är så galet stolt över henne, det här med drag det är verkligen något hon gillar.

Och när det nu inte är varken slalom eller några andra moment som ska klaras av, ja då är det skitkul!

Snyggt ekipage

  


Naturligtvis skulle vi även spana lite i bernerringen.

"Jaha, då ger vi oss in i "smeten" då, matte!"

"Jag är redo!"


Det tar lite tid att komma framåt,

för många vill gärna stanna och prata med både Ronja och mig.

Många frågor om vad vi gör och varför.

Skoj!


Det har redan blivit lite packning i form av hundgottis!



Trots att det var trångt, var Ronja inte sen att följa med in i dom trånga tälten...MED sin vagn.

Mycket bra träning för henne.

Här kom hennes kunskaper väl till pass, när vi skulle snirkla oss ut,

utan att välta allt på vår väg.


Stanna och vänta....och sedan backa ut.....



Fina fina Ronja.....  


Vi gjorde sällskap med ......



DUNDER!!

En underbar liten kille, 17 veckor ung.

Honom har vi träffat tidigare, vilket märktes på dom båda.

  


Bilder?

Några stycken blev det förstås....





Dunder o Ronja.



      Inte kul alls, tyckte Skorpan när hon inte fick följa med i morse.

Å andra sidan fick hon ensamtid med sin husse.....          


     

"Men när kommer dom hem egentligen???"


         

"Nu kommer Ronja, nu kommer Ronja!!"

  


Fröken "Galenpanna!!"



"Det gör ingenting....Skorpan är Skorpan,

och huvudsaken är ju att hon är glad och lycklig!"




  



"Åh, vad länge det dröjer innan jag får ta godisen på nosen!!!"

"Svåååårt!"

Duktig Skorpan, som lyckades till slut!


  


"Vila vila och vila, det är skittråkigt!!"

Men nödvändigt just nu.....Hon MÅSTE bli bra!!

  


Även Ronja fick ha godis på nosen så klart,

men det var inget nytt för henne, snarare en favorit i repris.




Full rulle resten av dagen, med barn och barnbarn.

Bad och bus, som sedan avslutades med god mat på ett favoritställe i Söderköping.



En av många frågor ang Ronjas dragande i dag, det var;

"Hur gör man för att få dom att dra så där?"

Och svaret;

Träning, träning och lite mera träning....

Man blir liksom aldrig färdig, det måste underhållas, hela tiden.

Det tycker vi är kul   




Kram

Susanne

 

#draghjälp #utställning #sennendrag #fullastat

 
 
Sofia

Sofia

16 augusti 2015 09:05

Så söt hon är med sin vagn. Förstår att alla vill stanna er :-)

http://www.echosierra.se

Susanne

18 augusti 2015 00:57

Det är väl kanske inte så vanligt här i Sverige, det här med sennendrag. Så kul!!

 
Eva H

Eva H

16 augusti 2015 10:02

Vilken suverän träning!
Att dra så där "i verkligheten" måste ju vara toppen. Jag tänker det var på en extrakul plats så hon har annat att titta på men då också på en extrakul plats som kunde locka till "obetänksamheter" :)
Sannerligen att förena nytta med nöje!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Susanne

18 augusti 2015 00:55

Ja, det var jättekul, tyckte vi båda. Hon var så fokuserad på sitt "jobb", såg inte åt något annat håll än framåt och på mig. Jag är så stolt över henne....för det har inte alltid varit så lätt, det här med drag inte.
Kram
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

Ovido - Quiz & Flashcards