quilaoronja

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2015

Till vilken nytta då??

Av Susanne - 17 augusti 2015 20:45


En liten liten pyttestund fick dom leka i dag.

Skorpan har börjat lära sig klättra på väggarna faktiskt,

inga kluriga små övningar får henne trött i huvudet precis.

Näe, det är full fart som gäller, annars klagar hon högljutt

       till alla som vill lyssna......och alla andra också för den delen.      

  


  Brottning mellan två björnar, en med, och en utan beklädnad.

Nej då, Skorpan börjar sakta men säkert få sin fina päls tillbaka, lagom till hösten kanske.

Otroligt så tunnt det varit med päls en längre tid,

men det är säkert också beroende på hela hennes situation.  



Kan inte riktigt fatta att hon gått igenom så  mycket, på så kort tid, och ändå är den hon är.

Världens gladaste, goaste Skorpunge, helt enkelt.



Att ta sats, och springa rakt in i bröstet på Ronja...är det ok?

Joorå, helt ok, det är dom rörande överrens om.



Dessa fina miner....  

Skulle nog kunna skrämma en inkräktare i alla fall.



Frågan är om den här minen skulle kunna skrämma någon?

Bla bla bla, i dag har hon verkligen pratat omkull mig helt.

Man fick inte en syl i vädret......Spring ett varv för tusan, sa jag.

"Hatar STILLA!!!"

 


Senaste nytt på Skorpanfronten;

Inga svar på någonting faktiskt....jo, jag var övertygad om att proverna

som togs senast måste vara klara nu.

Ett svar bara måste finnas.

Det skulle jag få reda på, i dag!!

Att ringa och stå i kö, det är hopplöst....såå svårt att komma fram.

Jag mailade istället.....då får man liksom allt sagt, och dom måste läsa alla mina ord.

 Då ringde dom upp med en gång! Tjohoo, fantastiskt!

Berättade om Skorpans status, att jag inte tycker det är ok att hon ska gå så här länge.

Tre veckor, "klöker" fortfarande som att hon försöker få upp något, vilket hon inte lyckas med.

SVA's prover visade ju att hon INTE hade/haft kennelhosta.

Till slut "hittade" dom senaste provsvaren.

ALLT VAR BRA!!!?


Känner ni till denna sjukdom?

Stövarsjuka

Kallas så för att det tidigare var just många jakthundar som drabbades.

Orsakas av en främmande kropp, ofta en växtdel, som hunden andas ned i lungorna.

Föremålet leder till lunginflammation och kan också vandra ut i bröstkorgen och synas som en böld.


  


Nu hade vi så klart oturen att "vår", eller den senaste i raden av veterinärer, var SJUK!

Hm....Jag kommer bli uppringd i morgon av ytterligare en annan veterinär, och jag tänker inte ge mig.

Dom bara måste göra vad som krävs för att vi ska få ett svar.

Det går väl inte att gissa sig fram till en diagnos?



"Jaa.....visst att vår matte har lite tokiga ideer ibland.....men det här  tar väl ändå priset?!"

"VAD SKA DET HÄR VARA BRA FÖR??"

"Ska vi bara stå här på en John Deere?"

"Tänkte hon att vi skulle trampa iväg på den kanske??"

"Näääe, men vi står väl här då, om det gör henne glad?!"

  


Jag tycker faktiskt hon ser piggare ut på ögonen i dag!

    



"Är du klar snart, eller?"



Nu så, bara en till.....på våra söta vänner   




Kram

Susanne

 

#frågorfrågor #varärsvaren #måstevetanu  #stövarsjuka  #lungor

 
 
Eva H

Eva H

18 augusti 2015 12:29

Gissa kan man kanske, om man med det menar funderar över kanske 2-3 alternativ tills man vet men här verkar det ha gått bra långt.
Det som faktiskt skrämmer mig en del i din berättelse är problemen med provsvaren, att de verkar hanteras lite "underligt". Inte särskilt förtroendeingivande faktiskt.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 30 december 2022 22:30

Att försöka skriva några rader utan att åter nämna Tjorven, det går ju inte. Att försöka skriva något glatt o roligt, ja där är jag inte ännu.   Men ni alla som älskar hundar vet hur det känns när hjärtat brister, och ni vet också att m...

Av Susanne - 13 december 2022 19:04

Jag kan inte sluta gråta. Kan inte heller förstå det som hänt.   Vår älskade, fina, underbara Tjorven finns inte längre med oss.     Det har gått en vecka sedan den där dagen, men jag har inte kunnat skriva om det. Allt gick så f...

Av Susanne - 30 november 2022 20:30

  Såå mycket snö vi fick! Är man en berner så älskar man just vintern, och jag blir glad över att se dom busa i snön. Härligt!!   Om man helt plötsligt drabbas av en sjukdom, tar det sin tid att förstå, att acceptera, att lära sig...

Av Susanne - 8 november 2022 22:16

  Under många års tid har vi varje höst åkt till fjällen en vecka. Hyrt mysiga stugor på olika platser.  Upplevt allt det vackra som naturen erbjuder på hösten.   Efter att jag blev tvungen att "fixa" båda mina knän med proteser, tänkte ...

Av Susanne - 30 april 2022 23:35

  Hur tar man bäst vara på en dag som denna? Jo, i min värld är en heldagsutflykt till en vacker plats det allra bästa. Som här t.ex, och med hundarna så klart!       Vackert!           Tjorven har varit här tidigre, och s...

TJORVEN!

 

SKRÅLLAN!

 

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards